Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Oxtar_ - 09.12.2022, 17:42:51

Otsikko: V90 D3 vikakoodeja
Kirjoitti: Oxtar_ - 09.12.2022, 17:42:51
Pari vikakoodia ilmestyi tänään normaalissa moottoritieajossa. Ei oireita eikä ilmoituksia mittaristossa, mutta sattuu olemaan tuo VDD dongle ja tulee tutkittua liiankin usein sillä.


(https://i.ibb.co/3yvcpGW/Smart-Select-20221209-172202.jpg) (https://ibb.co/3yvcpGW)


ECM-P227900 Intake Air System Leak. General Failure Information. No sub type information.

ECM-P208021 Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Range/Performance Bank 1 Sensor 1. General Signal Failures. Signal too low.



Mitähän kyseiset voisivat olla, kuinka vakavia koodeja ja mistä lähteä korjaamaan.

Autolla ajetaan lähes pelkästään moottoritietä vakionopeudensäädin päällä.




Toinen asia VDD dataa tutkimalla ihmetyttää juuri tänään koodien ilmestymisen aikaan, miksi DPF arvo lähti nousuun juuri tänään kun on muuten pysynyt samassa kuten kuvan käyrällä.




(https://i.ibb.co/n3JvMzy/Smart-Select-20221209-172146.jpg) (https://ibb.co/n3JvMzy)





Ps. Eräällä Baijerifoorumilla on käytössä vikakoodi palsta, jossa käsitellään vain koodikyselyitä, jolloin aina ei tarvitse aloittaa uutta aihetta. Olisiko hyvä juttu täälläkin?
Otsikko: Vs: V90 D3 vikakoodeja
Kirjoitti: VäLKKy - 10.12.2022, 00:07:26
Onko nuo edelleen aktiivisia?

Nollaa ja katso tuleeko uudestaan.
Otsikko: Vs: V90 D3 vikakoodeja
Kirjoitti: Scraab - 12.12.2022, 09:59:02
Ei oireita eikä ilmoituksia mittaristossa, mutta sattuu olemaan tuo VDD dongle ja tulee tutkittua liiankin usein sillä.
Autolla ajetaan lähes pelkästään moottoritietä vakionopeudensäädin päällä.


Tekisi mieli sanoa, mihin tuo dongle kannattaa työntää, mutta herrasmiehenä jätän sen sanomatta. Melko pitkällä SPA-kokemuksella sanoisin, että auto kertoo, jos sillä on huolia. Enimmäkseen ei ole.

Muuten kannattaa pitää katse liikenteessä ja kädet ratilla, näin meillä kaikilla on vähän turvallisempaa. Sääkartan perusteella pian taas pelti rypistyy ilman turhia häiriöitäkin.