Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Seitensatkumies - 11.12.2022, 22:52:56
-
Uusimmassa tulokkaassa -88vm 740 B200E ei moottorin lämpömittari toimi ollenkaan, aloitin ehtimään vikaa anturin puolelta, löysin yhden irtonaisen liittimen johtoineen joka näyttäisi menevän jollekkin anturille kannen keskikohille suunnilleen, onko tämä anturi lämpömittarille vai joku aivan muu.
Johdolle ei löydy nopealla vilkaisulla auton puolelta mistään vastakappaletta, oisko jollakin mahdollisesti jotakin kuvaa tai kaavioo missä päin konehuonetta tämän anturin liittimen vastakappale pitäs sijaita? Luulis olevan lähellä anturia?
-
Millainen irtoliitin on? Tuon ikäisessä taitaa olla vielä ihan vain yhdellä lattaliittimellä varustettu mittarianturi. Vaihtoehtoisesti kaksinapainen pyöreillä pinneillä.
-
Liitin mallia tämännäköinen:
(https://i.ibb.co/DwJHx9c/IMG-20221214-162410.jpg) (https://ibb.co/DwJHx9c)
-
Tähän kaipailisin edelleen vastauksia ;)
-
Ilmastointia autossa?
-
Ilmastointia autossa?
Ei oo ilmastointia, alipainesäätönen hana kuitenkin, että ilmastointi valmius löytyy kuitenkin.
Mitenkä niin? ???
-
Tuleeko tuo hytistä tuo johto? Mulla oli 2 moottorin lämpötila anturia siinä kannessa. B230Et koneessa
-
Ei oo ilmastointia, alipainesäätönen hana kuitenkin, että ilmastointi valmius löytyy kuitenkin.
Mitenkä niin? ???
Tuli mieleen jos se on ilmastointiin liittyvä juttu.
-
Tuleeko tuo hytistä tuo johto? Mulla oli 2 moottorin lämpötila anturia siinä kannessa. B230Et koneessa
Ilmastointia autossa?
-
Mulla on.
-
Tuleeko tuo hytistä tuo johto? Mulla oli 2 moottorin lämpötila anturia siinä kannessa. B230Et koneessa
Eikun tuo kuvan johto/liitin tulee kannesta joltakin anturilta eli luultavasti just lämpömittarin anturi.
-
Sähkökaavio esiin ja kattoo mistä lähtee keltanen piuha. Tai sitten seuraa mihin piuha menee.
-
Eikun tuo kuvan johto/liitin tulee kannesta joltakin anturilta eli luultavasti just lämpömittarin anturi.
Ei ole lämpöanturille, koska on urosliitin(tietää kuoresta ja pää näkyy).
-
Tähän palatakseni, onko tämä ympyröity ensimmäinen anturi sitten lämpömittarille?
Eikai k-jetissä mitään ruiskun anturia ole? ???
(https://i.ibb.co/pLJsk6P/Snapchat-243424101.jpg) (https://ibb.co/pLJsk6P)
Toinen anturi on lähempänä takapäätä mistä lähtee toi aloituksessa mainittu mystinen yksinäinen johto mikä roikkuu irtaallaan.
Kyseisestä anturista lähtee siis naaras abikolla johto ja kyseisen johdon päässä sitten tälläinen uros abiko liitin irtaallaan
(https://i.ibb.co/3rnVcRq/Snapchat-1802233717.jpg) (https://ibb.co/3rnVcRq)
-
Tähän palatakseni, onko tämä ympyröity ensimmäinen anturi sitten lämpömittarille?
Eikai k-jetissä mitään ruiskun anturia ole? ??
Ympyröity anturi on mittaristolle menevä lämpöanturi
Ja kyllä kjetissä on ruiskulle lämpöanturi joka löytyy kannen päästä läheltä tulipeltiä kaksinapaisella liittimellä
-
Ympyröity anturi on mittaristolle menevä lämpöanturi
Ja kyllä kjetissä on ruiskulle lämpöanturi joka löytyy kannen päästä läheltä tulipeltiä kaksinapaisella liittimellä
Kiitos -H- Täytyy tutkia lämpömittarin anturi ja johdot kun itse lämpömittari on ehjä.
Silti ihmetyttää tuo yhdestä anturista lähtevä irtojohto, eikai tämä se ruiskun anturikaan ole kerta on vain yksi napainen abikoliitin. ???
Elikkä onko näissä sitten kolme anturia kannessa ja tuo keskimmäinen aivan turha, ainakin tässä mallissa.
-
Nyt tarkkana niistä antureista kun puhutaan E koneesta.
https://turbobricks.com/index.php?threads/coolant-temp-threads-messed-up-repair-options-in-pdx.350212/