Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: hotoks - 14.12.2022, 02:02:24
-
En ole viellä vikakoodeja katsonut, mutta ajattelin oisko jollain ollu vastaavaa. Tänään jarrutuksen jälkeen tuli kun absit kävi päällä. Tälläinen että jarruvika, pysähdy varoen
Aikasemmin koitin delphillä saada yhteyttä obd kautta eikä suostunut tekemään yhteyttä. :idiot2:
Koitan huomenna päästä boscshilla lukemaan koodit josko tulis jotain.
Eli auto mk3 v70 2.0d vm-08
(https://i.ibb.co/LPz26dJ/IMG-20221213-204139.jpg) (https://ibb.co/LPz26dJ)
-
Lisätään viellä ettei meinannut sammua ollenkaan, kun painoi pitemmän aikaa nappia niin sen jälkeen sammui.
Vois varmaan olla oireilua kun tuo vasen vilkku viiksi tehnyt vähän omaan tahtiin ajotietokoneen hallintaa
-
Sitten kun se bosch ei välttämättä kerro järjellistä koodia niin vidalla luku seuraavaksi.
-
Sitten kun se bosch ei välttämättä kerro järjellistä koodia niin vidalla luku seuraavaksi.
Olikos se tää volvo dice sitten? täytyy se tutkia sillä sitten jos ei saa tuolla boschilla järkevää.
-
Vois mennä vika sinne alipainepuolelle mutta lukase nyt viat, turha kai tässä munkaan on arpoo.
-
No eipä nähtävästi tarvinnut lähteä mihinkään, ajonesto päällä auto ei starttaa, virratkin jää viellä päälle kun sai avaimen pois. ELK
Nyt on auto pihassa akunkenkä irti josko tokenis jonkin ajan päästä.
-
Eipä näytä silläkään tokenevan, täytyy iskee siihen myöhemmin kaapelit kiinni, kun alko nyt herjaa akusta viellä lisäks... 7 viestiä tullut muistiin pikku hiljaa. ELK
Täytyy varmaan jalkapelillä käydä lainaa Bosch sitten. S*
-
On tuolla mittaristossakin semmonen valoshow että tulis mieleen huono akku ja ehkä huono lataus.
Se nyt tosin on helppo tarkistaa.
Ei siellä nyt oikeesti kaikki kerralla hajoo. ELK
-
On tuolla mittaristossakin semmonen valoshow että tulis mieleen huono akku ja ehkä huono lataus.
Se nyt tosin on helppo tarkistaa.
Ei siellä nyt oikeesti kaikki kerralla hajoo. ELK
Joo ei kyllä pitäis, siis joo vikakoodeja luin tossa eilen päiväl siitä ja led barin keulalle laitoin, mutta sitä ei oo edes viellä kytketty mihinkään johtoihin, ainoastaan valmiiksi laitettu kaikki. :o
Mutta kumminkin auto lähti käyntiin ihan normaalisti ton talli operaation jälkeen, ja toimi koko matkan kuten piti mitä siinä muutaman pysähdyksenkin tein matkal, Ihan viimisessä mutkassa jossa jarrutin reilummin, että absit meni päälle pamahti noi tekstit näyttöön. Sen jälkeen kun parkkipaikal jätti että virtanappia joutu painaa pitempään että auto sammu. Niin nämä ongelmat tuli sitten extrana kun tänä aamuna koitti käyntiin. Että oisko sitten vaan oikeesti akku kaput, eilen oli kyllä jo se -13 illalla kun kotosal tulin
Täytyy kahtoa jos sais veljen käymään omalla ja yskis kaapelit kiinni, kun tällä hetkel auto on tienvarsi parkissa niin hankalaa antaa laturia. ELK
-
elikkäs isketty nyt toinen akkukaapeleilla kiinni ja sama homma jatkuu, vikakoodit mitä bochilla sai ulos oli tälläiset, ensin kuva ennen kuin otettu vikakoodit pois,
(https://i.ibb.co/YZQ24vL/IMG-20221215-162241.jpg) (https://ibb.co/YZQ24vL)
ja sen jälkeen kun yritetty uudestaan niin tuli nämä vikakoodit uudestaan, ajonesto kumminkin pysyy päällä koko ajan
(https://i.ibb.co/dmP8ngd/IMG-20221215-162937.jpg) (https://ibb.co/dmP8ngd)
-
Koitan tänään järjeställä tuon auton veljen tallille, niin pääsis tutkimaan hieman lämpösessä enemmän ja ois muutakin työkaluja kuin vain perustyökalut. :D mutta juu niin tosiaan volvoihin tuli siirryttyä ja tämä oli sen toinen päivä kun vian teki. :D
-
Noista koodeista, onko joku aktiivisena? Tuo testeri ei ilmeisesti sitä kerro?
-
Juu ei kerro sitä, auto lähtee kumminkin tossa hinurilla maanantaina tallille, niin josko siellä pääsis näkee paremmin kuin tuolla ulkona -15c pakkasessa.
Itsellä kun on vasta se vdash ladattu, mutta lukulaitteeks löytyy vain tuo kiinan j2534 kaapeli (parempi sellanen kyllä ettei eville 5€ kyseessä) vaan ihan jolla saa ohjelmoitua japanin autoja.
En vaan tiedä kuinka yhteensopiva ton vdashin kanssa sitten on.
-
Vdashin kanssa tarvitset dicen.
-
Vdashin kanssa tarvitset dicen.
Onko pakollinen, kun kumminkin vdashin sivuilla lukee että tukis jotain Generic J2534
https://d5t5.com/article/generic-j2534 (https://d5t5.com/article/generic-j2534)
-
Vxdiag on toinen mutta tuntuu olevan sen kanssa hankaluuksia. Hanki kerralla oikea laite, tuon vdashin kanssa saa auton sekaisinkin mikäli laitteet tilttaa.
-
Vxdiag on toinen mutta tuntuu olevan sen kanssa hankaluuksia. Hanki kerralla oikea laite, tuon vdashin kanssa saa auton sekaisinkin mikäli laitteet tilttaa.
Eli riski on olemassa, mutta siis kannattaa olla volvo dice, täytyykin tutkia tuolta sivuilta jos olis joku jolla olis lähellä, niin pääsis tutkii sillä vikakoodit, kun en saa mistään ostettua tuota kumminkaan kohtuu hinnal viikonloppuna.
-
Sieltä d5t5 dealer osiosta löydät vdash käyttäjät ja tietty vida/dise yhdistelmiä löytyy myös sieltä täältä, myös itselläni nämä.
-
Sieltä d5t5 dealer osiosta löydät vdash käyttäjät ja tietty vida/dise yhdistelmiä löytyy myös sieltä täältä, myös itselläni nämä.
Joo sieltä löytykin yksi käyttäjä kohtuu läheltä, pistin sinne viestiikin että löytyykö viellä, täytyy viellä kysellä tuo veljen työpaikkakin että onko niillä kun kumminkin on ihan korjaamo,
Sieltä voisi löytyä tämä dice niin voisi sitten lainata itselle tuota. :buck2:
Kaikki kumminkin siirtyy maanantaille, kunnes saa auton talliin.
-
Elikkä sellaset vikakoodit tuli
(https://i.ibb.co/5rd1DmG/IMG-20221219-193027.jpg) (https://ibb.co/5rd1DmG)
(https://i.ibb.co/rHVb23X/16714711754156925450222209012023.jpg) (https://ibb.co/rHVb23X)
mclaren northern michigan (https://nonprofitlight.com/mi/petoskey/mclaren-northern-michigan)
-
On tuolla mittaristossakin semmonen valoshow että tulis mieleen huono akku ja ehkä huono lataus.
Se nyt tosin on helppo tarkistaa.
Ei siellä nyt oikeesti kaikki kerralla hajoo. ELK
No akkuhan se. Akku testeri sano et ok. Mutta lievä rasitus niin kyykkäs akku. Nyt taas kovaa ajoa ELK
-
Jäi ainoastaan yksivikakoodi loppujen lopuksi, sekin taitaa tulla tuosta vilkkuviiksestä koska ajotietokoneen käyttö kohtuu hankalaa, kun meinaa koko ajan resettaa ja säätää vähän omiaan, Voisi tilata jostain vaan uuden tilalle niin sitten saisi kokonaan vikakoodit pois. ELK
-
Jaaha joutuukin vetää takasin päin asian. Nähtävästi samainen vika palas tänään. Nyt isketty ihan tuli terä akku ja viellä ajoesto päällä ja samaiset vikakoodit kuin aikasemmin
Onkos näissä 3 korisissa kans sitä ecm ongelmaa? Että voisko nyt vaan olla kosteutta laatikossa joka lähti kuivumana eilen kun seiso lämpösessä tallissa tarpeeks kauan.
Vai olisko brake control module kaiken syyn aiheuttaja?
-
Melkein nyt suosittelen vidan nokassa käyttöä niin selviää todennäköisesti ongelmat tai ainakin vian haku helpottuu.
Kertoo kuitenkin paljon enemmän kuin tuo vdash. Vdash on hyvä ohjelmointeihin ym mutta vida taas vianhakuun se ykkönen.
-
Täytyy kysyä ihan tota että miks ihan vida? ihan vaan että onko joku perustelu vai vaan sellanen tuttu ja turvallinen ohjelma.
Vdash näyttäis ettei saa taaskaan yhteyttä bcm:'ään kuten oli eilen alkuun.
Kävin eilen sulakkeita läpi ja tutkin sen abs boksin liitosta että onko hapettumia, sitten toinen akku paikalleen niin lähti pelittää tai sitten oli juuri tämä kosteus joka aiheuttanut tuon. Tänään lähti kyllä käyntiin mutta heti kun lähti liikkeelle ja unohtu käsijarru ottaa pois niin tuli taas tuo jarru vika "pysähdy varoen"
-
Tuntuu menevän nyt vähän vaikeeks noin niinku kaiken kaikkiaan. ;)
Se vida sen takia että se kertoo tarkemmin kohteista.
Minä en nyt tähän enää ala kun kaikki vinkit on annettu.
-
No se vida on vartavasten tehty volvoja varten. Saahan sen lukea vaikka kiinan elmillä mutta jos siitä ei tule hullua hurskaamaksi.. Ehkä se vika sitten aikanaan löytyy.
-
Tuntuu menevän nyt vähän vaikeeks noin niinku kaiken kaikkiaan. ;)
Se vida sen takia että se kertoo tarkemmin kohteista.
Minä en nyt tähän enää ala kun kaikki vinkit on annettu.
Niin täytyy katella jos sellasen sais kaiveltua jostain.
-
Ikkunan virheet vaan koska akkuja käytetty irti enkä jaksa calibroida heti uusiks. Ohjain pylvään ongelma vilkku viiksi koska ajotietokone sekoilee omiaan.
Apukuskin valo ja ilmanlämpötila irti niin niistä omat viat.
Näyttäis tuonne abs boksille tyssäävän kommunikointi.
(https://i.ibb.co/khCC2DW/IMG-20221225-133243.jpg) (https://ibb.co/khCC2DW)
-
Eli ei vaan saa yhteyttä BCM:ään virtajohdot ja can väylä mitattu ok. Eli kyllä heijastais abs boksiin omaan mieleen
(https://i.ibb.co/dcC275D/IMG-20221225-155651.jpg) (https://ibb.co/dcC275D)
-
Kato tuosta vian haku koodien perusteella niin ohjelma neuvoo kyllä mistä lähteä testailemaan.
-
Kato tuosta vian haku koodien perusteella niin ohjelma neuvoo kyllä mistä lähteä testailemaan.
Joo niillä menty, siellä olikin juuri noi mittaukset mitkä piti suorittaa, sitten tuli että vois olla oikosulkua boksi sisällä, viimisenä on tuo CEM boksi. Ettei taida olla niin yleinen korroosi/märkyys ongelma enään p3 korissa kuten oli 1-2 koreissa. Mitenhän on joutuuko abs boksi sitten ohjelmoimaan uusiks autoon jos nyt osoittautuu se ongelmaksi?
Ajattelin etsiä varuilta kyllä ihan samalla numerolla olevaa, mutta tuo ohjelmointi vaan että joutuuko senkin tekemään?
-
No vaatihan se sen ohjelmoinnin, muuten oli numerot samat, mutta alempana oli yksi numero ero,
Oiskohan varsinais-suomen alueella joku joka pystyy korvausta vastaan tekee ohjelmoinnin?
Tämän palikan vaihdoin jälkeen kaikki vikakoodit poistu, paitsi yksi että ei kuulu minun autooni, mutta myös pystyis jopa käsijarru service tilaan laittaa, tätä ei pystynyt aikasemmalla boksilla tekee.
Kaikki johtaa siihen että kyllä vika on siellä abs laatikossa.
-
CEM uudelleen ohjelmointia kaipaat?
-
CEM uudelleen ohjelmointia kaipaat?
Ei van abs boksi pitäisi ohjelmoida tohon autoon koska tunnistaa että eriautosta, vidalla jotenkin onnistuis varmaan mutta menee jo oman ymmäryksen ohi eikä tolla "melko aidolla" vidalla saa tehtyä sitä
-
Melko aidolla vidalla ei taida saada ohjelmoitua mitään. Tuskin tuo valtavia taitaa maksaa siniselläkään.
-
Täytynee tuo udella, Veljen työpaikalta pitäis löytyy aito vida kumminkin.
-
No niin tulihan se autokin kuntoon, eikun taas kohti uusia muutoksia, ELK
-
No niin tulihan se autokin kuntoon, eikun taas kohti uusia muutoksia, ELK
Jaa hyvä tietää, jotakin olis voinut auttaa kun kertoisi mitä ja miten tuli kuntoon ::)
-
Jaa hyvä tietää, jotakin olis voinut auttaa kun kertoisi mitä ja miten tuli kuntoon ::)
Niin no sekin on kyllä varmasti totta, ennen kuin lähti absboksi ohjelmoitavaks, niin tuli koitettua toisella boksilla, tällä sai kaiken muun toimimaan mutta jäi herjaa ettei ole auton boksi, Kaikki vikakoodit poistu muuten aina, sitten lähti vakio boksilla myös toimii, mutta kun kerran sammutti auton niin taas sama vika.
Veli sitä lähti tutkimaan enemmän ja huomas yhden maadotuksen joka oli sellanen että heilu hieman, Kuskin valon alle menee kolme maadotusta, niin näistä se keskinmäinen kaapeli heilahti hieman, siellä oli joku vanha omistaja vetänyt varmaan mopomiehen momentit, (kierteet sileäks ja vähän takaisin päin :2funny:) veikkailuna että lisävalon maadotus joskus ollut siellä. Niin tämä maadotus on abs boksin maadoitus, tämän yhden kaapelin takia kaikki nuo häiriöt, että välillä toimi ja välillä ei.
Oireina siis kaikki absjarru vika, luistonesto vika, ajonesto päälle, käsijarru vika, auto ei edes yritä käynnistyä. No tuli siinä sähellyksessä korjattua sitten samalla vilkkuviiksestä katkennut johtokin koska ajotietokone meni omiaan välillä,