Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: makumaku - 21.12.2022, 14:05:40
-
Onko kokemuksia mikä olisi hyvä ja monipuolinen ODB-lukija V90:een (MY2018).
Kannattaako ostaa ihan sellainen perinteinen näytöllinen laite, vai tekeekö näillä kännykkään liitettävillä palikoilla mitään?
Hintaa max 150 euroa.
-
Mitä haluat nähdä tai tehdä OBD:n kautta? Halpa kännykän kanssa jutteleva sovitin näyttää moottorin geneeriset vikakoodit ja anturitiedot. Syvemmälle ei sitten kovin helposti pääse. Ainoa tuohon hintahaarukkaan osuva kampe on DICE tai VOE -kaapeli ja VDASH ohjelmisto. Silloin tarvii toki myös tietokoneen.
-
Reilulla satasella on Torissa myynnissä useampi iCarsoftin lukija ja niillä näkee lähes kaikki samat anturitiedot mitä esim. VDASH:lla.
-
Pari henkilöä näytti Torissa myyvän ICarsoft V2.0 lukijaa pois juurikin sen vuoksi kun ei toimi kunnolla uudemmissa V90 malleissa.
-
Hmmm…Itselläni on juuri tuollainen vekotin ja hyvin saa ainakin 2020 mallisesta V90:stä kaiken tarvittavan datan pihalle. :idiot2:
-
Hmmm…Itselläni on juuri tuollainen vekotin ja hyvin saa ainakin 2020 mallisesta V90:stä kaiken tarvittavan datan pihalle. :idiot2:
Tuossahan se vitsi piileekin, että mikä riittää kenellekin. Vähän on ristiriitaista tietoa, että millä vekottimella saa ajettua esim. takajarrut huoltoasentoon. Vdash toimii tuohon, mutta eipä silläkään paljon muuta voi tehdä. Jäähdytinnesteen lämpötilan saa näkyviin myös 5 euron OBD sovittimella.
-
Tuossahan se vitsi piileekin, että mikä riittää kenellekin
Tämä, itselle riittänyt auton näyttämä data :).
-
Tämä, itselle riittänyt auton näyttämä data :).
Sama itsellä, ja tyytyväisenä olen ysikympillä matkaa taittanut :).
-
V90 on jo alusta-alkaen ollut Security Gatewayn vaatima auto. Vaatii siis online yhteyden, jotta pääsee tekemään toimintoja. Melkein kaikki uudet autot ovat tällaisia. Laadukas testeri siis vaaditaan jos haluaa syvälle päästä myös muihin kuin moottorinohjaukselle. Halvat yleensä pääsevät vain generic puolelle.
-
Tuossahan se vitsi piileekin, että mikä riittää kenellekin. Vähän on ristiriitaista tietoa, että millä vekottimella saa ajettua esim. takajarrut huoltoasentoon. Vdash toimii tuohon, mutta eipä silläkään paljon muuta voi tehdä. Jäähdytinnesteen lämpötilan saa näkyviin myös 5 euron OBD sovittimella.
Saa ajettua takajarrut huoltoasentoon ja saa käynnistettyä vaikkapa DPF:n pakkopolton. Saa myös datat erittäin kattavasti, mm. ikkunoiden tallennetut raja-arvot ja muut ”nippelitiedot” esiin. En antaisi ääntäni tälle jos kyseessä olisi ihan pilipalituote.
-
Ei mullakaan kyllä icarsoft vol v2.0 volvo/saab lukija toimi kunnolla v60 2022 mallissa. 12v vanhemmassa V50:ssä toimi oikein hyvin. Voisin kyllä yrittää uudestaan
-
Liekö jotain eroavaisuuksia sitten ihan uusimpien vuosimallien ja pykälää vanhempien SPA-alustaisten välillä. :idiot2:
-
Liekö jotain eroavaisuuksia sitten ihan uusimpien vuosimallien ja pykälää vanhempien SPA-alustaisten välillä. :idiot2:
Saattaa olla sillä äsken katoin elekman sivuilta mihin malleihin tuo sopii ja yhteensopivuus sen listan mukaan loppuu 2019 kohdalla.
-
Saattaa olla sillä äsken katoin elekman sivuilta mihin malleihin tuo sopii ja yhteensopivuus sen listan mukaan loppuu 2019 kohdalla.
samassa kohtaa loppuu esim virisoftien saaminen. Tiedä johtuuko samasta