Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jarpas - 22.12.2022, 17:53:21
-
Voiko etumaisen lambdan herja johtua viallisesta puolasta?
VIDA:n vikahavaintolaskuri ilmoittaa vain lambdan jatkuvasta ongelmasta (255/255), eikä misfire:ä sytytyspuolella ollenkaan.
Bensa haisee auton käydessä ja kuuma katalysaattorin tuoksu tuntuu kabiiniin saakka.
Auto röpöttää kuin neljällä kävisi. Onko vika siis vain lambdassa???
-
Ei sen lambdavikasena pitäis vajailla käydä.
Jos ei mitään misfirekoodia anna niin silti ottaisin suojamuovit pois ja vetelisin puolan johtoliittimiä yks kerrallaan irti auton käydessä.
Mulla noita puolia mennyt niin aina antanut sylinterinumeron paitsi viimeksi kun kertoi että misfire ainakin yhdessä sylinterissä.
No, johtoja vetelemällä löyty liitin joka ei vaikuttanut mitenkään ja puola vaihtoon.
Kokemattomampi ei heti edes huomaa jos käy valmiiks neljällä ja nypit johtoja, se vaikutus käyntiin voi olla melko pieni.
Tai sit on venttiilistä pala pois. :(
-
Ei sen lambdavikasena pitäis vajailla käydä.
Jos ei mitään misfirekoodia anna niin silti ottaisin suojamuovit pois ja vetelisin puolan johtoliittimiä yks kerrallaan irti auton käydessä.
Mulla noita puolia mennyt niin aina antanut sylinterinumeron paitsi viimeksi kun kertoi että misfire ainakin yhdessä sylinterissä.
No, johtoja vetelemällä löyty liitin joka ei vaikuttanut mitenkään ja puola vaihtoon.
Kokemattomampi ei heti edes huomaa jos käy valmiiks neljällä ja nypit johtoja, se vaikutus käyntiin voi olla melko pieni.
Tai sit on venttiilistä pala pois. :(
Nelosen puolan johdon irrotaminen ei vaikuttanut röpötykseen, joten vaihdoin sen. Nyt käynti normaali.
Kiitos paljon vinkistä.
Nyt VIDA:lla nollailemaan moottorin häiriövaloa.
Voiko noita puolia muuten mittailla??
-
On kai tuolla tuubissa jotain jos laittaa vaikka volvo ignition coil testing. :o