Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: JonPPa123 - 22.12.2022, 20:57:45
-
Xc60:n webasto teki tänää tempun eikä lähteny päälle ja näyttöön tuli teksti "pys. Lämmitin vaatii huoltoa" edellis päivänö toimi ihan normaalisti eikä mitää elettäkään ollut että ois vikaa. Vikakoodeja en oo vielä päässyt tutkii. Onko mitää veikkauksia mikä vois olla?
-
Kuvauksen perusteella veikkaisin ylikuumenemista. Siitä tulee herja heti. Kaikissa muissa vikatilanteissa saa yrittää käynnistystä muutaman kerran ennen kuin weba menee lukkoon.
Olisko siis jäähdytinnesteet vähissä? Tai pakoputki tukossa?
-
No niin taas se yleisin tulee mieleen 800 tunti lukitus päällä. Näitä nyt nollaillut taas lähes päivittäin ja voin sanoa että jos ttv webasto niin 98% tapauksissa tämä syynä. Koodien, tuntien luku, komponentti testi viallisten osien varalta ja nollaus. Yv:tä jos tarvetta nollaukselle.
-
No niin taas se yleisin tulee mieleen 800 tunti lukitus päällä. Näitä nyt nollaillut taas lähes päivittäin ja voin sanoa että jos ttv webasto niin 98% tapauksissa tämä syynä. Koodien, tuntien luku, komponentti testi viallisten osien varalta ja nollaus. Yv:tä jos tarvetta nollaukselle.
Näkeekö delphin testerillä nuo käyttö tunnit? Pitää huomenna vilkasta mitä se sanoo ollaanpa huomenna sit kuulolla jos tuosta saa jotai irti.
-
Näkeekö delphin testerillä nuo käyttö tunnit? Pitää huomenna vilkasta mitä se sanoo ollaanpa huomenna sit kuulolla jos tuosta saa jotai irti.
Näkee ne Delphillä, mutta nollaus ei sillä onnistu..
-
Antaako 800 tunnin ongelma tuon ilmoituksen? Jotenkin jäin alkuviikon casen perusteella siihen käsitykseen, että 800 tunnin tapauksessa ei ole vikakoodeja, mutta silti ei toimi.
Aloituksesta ei myöskään selviä, onko kyseessä TT-V mallin laite, jossa ko. ongelma esiintyy.
-
Näkee ne Delphillä, mutta nollaus ei sillä onnistu..
Millä sen pystyy nollaamaan jos vika tuossa on?
-
Antaako 800 tunnin ongelma tuon ilmoituksen? Jotenkin jäin alkuviikon casen perusteella siihen käsitykseen, että 800 tunnin tapauksessa ei ole vikakoodeja, mutta silti ei toimi.
Aloituksesta ei myöskään selviä, onko kyseessä TT-V mallin laite, jossa ko. ongelma esiintyy.
Ainaki youtubessa oli että tuo sama ilmoitus on päällä ja vika tuossa 800h aikalukituksessa. Ja en oo ehtiny kattoo mikä webasto tuossa on eikö oo tietoa. 2010 vuoden auto on mut entiiä onko sillä mitää merkitystä.
-
2010 niin on webaston tt-v malli jossa 800 tunti lukitus. Webasto nollataan thermotest ohjelmalla muokkaamalla piirikortin laskureita, tietysti nollataan myös auton puolelta koodit. Yleensä tunti lukituksen myötä on muutakin koodia tarjolla webastossa, näin ollut jokaisessa nollaamassani lämmittimessä.
-
2010 niin on webaston tt-v malli jossa 800 tunti lukitus. Webasto nollataan thermotest ohjelmalla muokkaamalla piirikortin laskureita, tietysti nollataan myös auton puolelta koodit. Yleensä tunti lukituksen myötä on muutakin koodia tarjolla webastossa, näin ollut jokaisessa nollaamassani lämmittimessä.
Pitääkös tuohon olla joku oma kaapeli millä nollata? Vai käykö esim sama mikä on Delphille kunhan vaa la taisin sen thermotest ohjelman?
-
Nollausta ei voi tehdä obd pistokkeen kautta. Webaston johtosarjan kautta erillisellä kaapelilla ja thermotest ohjelmalla.
Onko tämä auto missä päin?
-
2010 niin on webaston tt-v malli jossa 800 tunti lukitus. Webasto nollataan thermotest ohjelmalla muokkaamalla piirikortin laskureita, tietysti nollataan myös auton puolelta koodit. Yleensä tunti lukituksen myötä on muutakin koodia tarjolla webastossa, näin ollut jokaisessa nollaamassani lämmittimessä.
Mikähän Webaston malli mahtaa olla tuossa meidän 2014 XC ssä?
-
Mikähän Webaston malli mahtaa olla tuossa meidän 2014 XC ssä?
TT-VEVO
-
Käyttötunteja näytti 900h ja minuutteja päälle. Vikakoodia oli veden lämpöanturi virta piiri
- oikosulku maadoitukseen
-satunnainen
ja
lämmitin EI
-laskuvirhe
-satunnainen
-
Nollaa kuitenkin se nyt alkuunsa.
Lämpötila anturin koodi tulee jos itse anturi on viallinen tai vesipumppu, nousee lämmöt yli anturin rajojen.
-
Nollaa kuitenkin se nyt alkuunsa.
Lämpötila anturin koodi tulee jos itse anturi on viallinen tai vesipumppu, nousee lämmöt yli anturin rajojen.
Nollasin vikakoodit ja webasto lähti tulille ainakin
-
Kuten aiemmin mainittua, ylikuumeneminen on ainoa vika, joka estää weban käytön heti.
Tuo oli kyllä outoa, että paloaika olisi yli 900 tuntia. Näissä kun toiminta loppuu aina 800 tunnin ja muutaman minuutin jälkeen.
-
Niin no laskurit kannattaa kaikki tuossa nollata, polttotunti, kokonaistunti jne jne
-
(https://i.ibb.co/hm5YLXm/IMG-20221225-181430.jpg) (https://ibb.co/hm5YLXm)
(https://i.ibb.co/m09rJXD/IMG-20221225-181546.jpg) (https://ibb.co/m09rJXD)
(https://i.ibb.co/J2JVD0b/IMG-20221225-182026.jpg) (https://ibb.co/J2JVD0b)
Mikä tuon ylikuumenemisen aiheuttais? Edellis päivänö tosiaa toimi normista sit oli letkulämppärin asennus ja hain auton pihasta ni ei enää lähteny webasto päälle ja nyt lähti ku nollas koodit
-
Esim vesipumppu tai joku muu mikä estää nesteen kierron.
-
Letkulämmitintä asenneltu niin järjestelmässä ollut ilmaa.
-
Letkulämmitintä asenneltu niin järjestelmässä ollut ilmaa.
Tämäkin passais kyllä. Katotaan ny muutaman kerran vielä tuota lähteekö ja pysyykö päällä. Pitää tuo nollaus kuitenki varmana suorittaa siihen
-
Onko sulla nyt käytössä thermotest ohjelmaa? Vedät nyt alkuun nuo tunnit nollille, noissa luetuissa arvoissa ei muutenkaan nyt oikein ole logiikkaa.
-
Onko sulla nyt käytössä thermotest ohjelmaa? Vedät nyt alkuun nuo tunnit nollille, noissa luetuissa arvoissa ei muutenkaan nyt oikein ole logiikkaa.
Ei oo vielä ja kaapeli pitäis hommata.
-
Letkulämppärin asennus tosiaan selittäisi ylikuumenemisen.
Noita käyttötunteja on joku jo joskus ropeltanut. Sinänsä nokkelaa lisätä tunteja, eikä nollata niitä. Ei tule koskaan 800 tuntia uudelleen täyteen.
-
Niin siis nimenomaan nuo polttotunnit 800 tuntia nollataan koska siinä kohtaa tt-v webasto volvossa, fordissa ja roverissa lukittuu. Noita saa tehdä todella paljon nykyisin koska autot ja lämmittimet sen ikäisiä että tuo 800 tuntia täyttyy, kokonaistunnit yleensä on sitten jo useita tuhansia. Marmorilla asentavat tuon lukituksen vuoksi uusia lämmittimiä kun tietoa ja taitoa tuon lukituksen putkuun ei ole, muutamassa paikassa jopa väittävät että tuollaista lukkoa edes ole :2funny:
-
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että paljonko autolla on ajettu? Yli 19000 käyttötuntia tarkoittaisi normaalilla 60 hm/h keskinopeudella yli miljoonaa kilometriä. Ja vaikka olisi ollut taksina, jolloin keskinopeus on jotain 30 km/h, sittenkin pitäisi olla n. 600 tkm mittarissa.
-
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että paljonko autolla on ajettu? Yli 19000 käyttötuntia tarkoittaisi normaalilla 60 hm/h keskinopeudella yli miljoonaa kilometriä. Ja vaikka olisi ollut taksina, jolloin keskinopeus on jotain 30 km/h, sittenkin pitäisi olla n. 600 tkm mittarissa.
Ajettu 220tkm
-
Letkulämppärin asennus tosiaan selittäisi ylikuumenemisen.
Noita käyttötunteja on joku jo joskus ropeltanut. Sinänsä nokkelaa lisätä tunteja, eikä nollata niitä. Ei tule koskaan 800 tuntia uudelleen täyteen.
Se oli eka käyttö webastoa tuon asennuksen jälkeen kun tuo "vika' tuli.
-
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että paljonko autolla on ajettu? Yli 19000 käyttötuntia tarkoittaisi normaalilla 60 hm/h keskinopeudella yli miljoonaa kilometriä. Ja vaikka olisi ollut taksina, jolloin keskinopeus on jotain 30 km/h, sittenkin pitäisi olla n. 600 tkm mittarissa.
Käyhän se webasto monesti yksinäänkin vaikka auto ei mihinkään liikkuisikaan.
Nuo 800 tunnin lukitukset mitä itse olen nollannut on lämmittimissä käyttötunnit olleet noin 7000-17000 luokkaa. Lukituksen aiheuttaa vain tuo 800 POLTTOTUNNIN täyttyminen. Lämmitin esim tunnin lämmityksellä käy osan aikaa tyhjäkäyntiä jolloin ei poltin käy.
-
Normaalisti toimi tänään ainakin kun kokeilin. Jospa se oli vaan ilmaa järjestelmässä. Voisi tuon kuitenkin nollauttaa jossain vaiheessa. Kiitos kuitenki kaikille asiallisista ja hyvistä vastauksista. Palaan asiaan jos alkaa temppuilla.