Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rekmaster - 29.12.2022, 20:24:31

Otsikko: Volvo 960 -95 lambda anturin liitin
Kirjoitti: rekmaster - 29.12.2022, 20:24:31
Moikka,

Kävi sen verran ikävästi, että autosta pöllittiin katti keskellä kaupunkia ja katin lisäksi meni lambda-anturikin mukana.
(https://i.ibb.co/CzqKtP9/P-20221229-150904.jpg) (https://ibb.co/CzqKtP9)

Lambda-anturin johtoa tutkiessani huomasin, että lambda anturin liittimen vieressä on toinenkin liitin tyhjänä.
(https://i.ibb.co/416C554/0503236e-d68f-46ae-b0e0-b497e9ebe055.jpg) (https://ibb.co/416C554)
Mikähän se mahtaa olla? Autossa kuitenkin moottoritilassa vikakoodien lukuun ledi eli tietääkseni nämä pitäisi olla yhdellä anturilla.
Lisäksi pitäisikö noiden motonetin yleismallisten sopia autoon, vaikka niissä kerrotaan että " Ei saa käyttää ensimmäisenä lambdana OBD-pistokkeellisissa autoissa = kahdella lambdalla olevissa."?
Otsikko: Vs: Volvo 960 -95 lambda anturin liitin
Kirjoitti: PedroTM - 29.12.2022, 21:02:30
Ite laitoin vasta ton motonetin bosch yleismallisen 4-johtosen autooni vaikka kolmijohtonen pitäs olla. 1995 b230fd kyseessä siis. Ainoo ero oli mulla et maadotus piti ottaa erikseen nelijohtosella lambdalla, muuten värikoodit johoissa samat.
Otsikko: Vs: Volvo 960 -95 lambda anturin liitin
Kirjoitti: Lankku - 29.12.2022, 22:34:36
Lambda-anturin johtoa tutkiessani huomasin, että lambda anturin liittimen vieressä on toinenkin liitin tyhjänä.
Taitaa olla EGR-venttiilille valmius. Perus nelijohtoinen lambda-anturi toimii, kunhan ei ota sitä halvinta versiota.