Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: trapper - 21.12.2011, 22:33:55
-
eli mikähän vikana ku ei käynnisty jos auto lohkolämppärissä ? elikkä varmaan jokin anturi menee sekaisin tästä lohkolämppäristä. ekalla yrityksellä ei käynnisty,mut ku koittaa toisen kerran ni lähtee...
-
Hei.
Näin voisi kyllä äkkiä olettaa. Vaikuttaako mitään jos odottelet esim. 15min johdon irroituksen jälkeen ja koitat sitten käyntiin? Lähteekö siloin "ykkösellä"? Siinä tapauksessa tukisi teoriaa. Millä koneella mtn autosi on ja vuosimalli?
-
Luultavasti moottorinohjaus saa tiedon, että kone on lämmin ja ei laita kylmäkäynnistysrikastusta päälle. Toisella kertaa lähtee sen vuoksi kun lämmin neste lähtee kiertoon ensimmäisellä startilla ja anturi saa mitattua oikean moottorin lämmön. Ongelmaa pahentaa jos lämmitysvastus on lähellä lämpöanturia.
-
Hei.
Näin voisi kyllä äkkiä olettaa. Vaikuttaako mitään jos odottelet esim. 15min johdon irroituksen jälkeen ja koitat sitten käyntiin? Lähteekö siloin "ykkösellä"? Siinä tapauksessa tukisi teoriaa. Millä koneella mtn autosi on ja vuosimalli?
Niin siis auto on s40 t5 AWD -06, en ole kokeillut odotella 15minuuttia,sittenhän auto ehtii jo jäähtyä ;)
-
Millainen lämppäri koneessa on? Säteily- vai letkulämmitin?
-
Jos letkulämmitin niin tuo on tuttua... Omassa -04 T5:ssä oli sama ongelma koska lämmitin oli liian lähellä lämpötila-anturia. Siirrettiin takuuseen seuraavana syksynä kun olin yhden talven kärsinyt ongelmasta ja odotellut tehtaan ratkaisua. :) Tuollakaan muutoksella ongelma ei täysin poistunut mutta sen kanssa pystyi elämään...
-
Jos letkulämmitin niin tuo on tuttua... Omassa -04 T5:ssä oli sama ongelma koska lämmitin oli liian lähellä lämpötila-anturia. Siirrettiin takuuseen seuraavana syksynä kun olin yhden talven kärsinyt ongelmasta ja odotellut tehtaan ratkaisua. :) Tuollakaan muutoksella ongelma ei täysin poistunut mutta sen kanssa pystyi elämään...
Sama oli aikoinaan myös omassani. Minulla ainakin siirtivät Volvolla mutinoimatta anturin edemmäs. Minulla ongelma poistui kyllä tämän jälkeen täysin. Vielä näköjään -06 mallissakin on sama ongelma. :o
Onko lämmitin asennettu tänä syksynä vai onko ollut jo uudesta?
-
Sama oli aikoinaan myös omassani. Minulla ainakin siirtivät Volvolla mutinoimatta anturin edemmäs. Minulla ongelma poistui kyllä tämän jälkeen täysin. Vielä näköjään -06 mallissakin on sama ongelma. :o
Samoin ilman mutinoita siirsivät mutta kesti reilun vuoden että saivat ohjeet miten/mihin siirretään. Tuo mun 4-kymppi oli ensimmäisiä mitä Suomeen tuli 2004... :)
-
Jep. Näissä -06 malleissakin muutettiin hieman sitä jäähdytysnesteen kiertoa em. ongelman takia (letkulämmitin) ja myös ECM ohjelmistoa parannettiin laatuongelman takia
-
Mulla 07 vuotinen ja varsinkin jos on ollut lämmityksessä lyhyen aikaa niin lähtee käyntiin pahasti tokien, ronksuttaa, yskii ja ties mitä kunnes sammuu. Toisella startilla käy kyllä.
Mietin vain miten terveellistä tuo on koneelle?
-
Mulla 07 vuotinen ja varsinkin jos on ollut lämmityksessä lyhyen aikaa niin lähtee käyntiin pahasti tokien, ronksuttaa, yskii ja ties mitä kunnes sammuu. Toisella startilla käy kyllä.
Mietin vain miten terveellistä tuo on koneelle?
noh joo perjaatteessa toi munkin on -07 malli ja ihan samat oireet ku sullakin
-
No eihän se hyväksi ole kun ko. hetkellähän soppa ei pala kunnolla ja se rassaa varmaan pitkässä juoksussa katalysaattoria. Eikä tulpatkaa siitä oikein ertyisemmin pidä.