Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Aleksi Tiainen - 16.01.2023, 18:59:33
-
Elikkäs Vm 2001 XC70 AWD käy huonosti tyhjäkäynnillä. Käy ikäänkuin tykyttäen.
Antaa vikakoodia 644A ja 6440, säätyvä nokka-akseli, virheellinen signaali. Lisäksi auto savuttaa roimasti, epäilys että kannen tiiviste mennyt. Vinkkejä kuinka näitä kannattaisi lähteä perkaamaan?
-
Nokan säädön ja asennon koodit normaalisti viittaa joko vialliseen VVT-säätösolenoidiin tai nokan/jakopään ajoitukseen.
-
Täytyy tutkia tuota solenoidia. Voiko tuo vaikuttaa tuohon saavuttamiseen / käyntiongelmaan ja onko jotain vinkkejä kuinka saada varmuus tuohon kannentiivisteen kuntoon?
-
Täytyy tutkia tuota solenoidia. Voiko tuo vaikuttaa tuohon saavuttamiseen / käyntiongelmaan ja onko jotain vinkkejä kuinka saada varmuus tuohon kannentiivisteen kuntoon?
Tekeekö painetta paisariin tai pulputtaako (pikkuisia ilmakuplia nousee paisariin) ? ja minkä väristä savu on ?
-
Tekeekö painetta paisariin tai pulputtaako (pikkuisia ilmakuplia nousee paisariin) ? ja minkä väristä savu on ?
Mielestäni tosi pieniä kuplia muodostuu paisariin, ei varsinaisesti pulputa kyllä. Savu on väriltään vaalea, normaalin pakokaasun väristä. Kävin myös miettimään puolavikaa.
-
Mielestäni tosi pieniä kuplia muodostuu paisariin, ei varsinaisesti pulputa kyllä. Savu on väriltään vaalea, normaalin pakokaasun väristä. Kävin myös miettimään puolavikaa.
Ei pitäis minkäänlaisia kuplia tulla.
Teetä korjaamolla testi jäähdytysnesteestä niin näkee onko siinä pakokaasuja.
Hukkaako nestettä?
-
Auto ei ole minulla ollut kauan. Kun ostin niin jäähdytysneste oli aivan loppu. Kerää jonkinverran huurrua sisätilohin. Ekaksi olisi kiva saada työ käyntihäiriö selvitettyä. Olisikohan joku puola rikki kun käy tyhjäkäyntiä raskaasti. Otin 4 ja 5 puolan irti vuoretellen ja käynnistin, mutta tyhjäkäynti oli samanlainen. Ideoita otetaan vastaan. Tyhjäkäynti siis sellaista hörpöttävää ja 'sykkivää'.
-
No koita vaikuttaako muiden puolien töpsän irrotus.
Jos, niin paria puolaa sitten varmaan hakemaan. Varmaan myös hyvä tulpatkin katsoa, ei ne ikuisia oo.
Savuttaahan se jos bensaa lykätään pakoputkeen. Tosin ne kuplat nesteessä...se testi minkä sanoin!
Vaikka tuolta jos ei heti tarvii ajoon, nopeesti kyllä on tullu mitä oon tilannu.
Viimeks ostin noita Delphin puolia, ihan priimakamaa eikä hinta hirvitä.
https://aeromotors.fi/kataloog/volvo/xc70-i-cross-country-295/2-4-t-xc-awd/sytytys-hehkutuslaitteet/sytytyspuola-yksikko?of=m4867;t14616;s10250
Ei siellä Hellat ja Boschitkaan hirmuhintasia oo.
-
Mulla herjasi myös vvt solenoidit. Irrotin ja putsasin/herkistin, niin alkoi pelaamaan. Lisäksi oli yksi puola sökö. Vaihdoin kaikki tulpat samalla ja mittasin vitossylinterin vanhan tulpan kärkiväliksi 3mm :) ei ihme että kävi röpöttämällä.