Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Lohtaja - 22.01.2023, 18:19:07
-
Millainen homma vaihtaa automaatti manuaaliksi. Kyseessä on siis Volvo 960 d5 jossa aw30-43le jatkona?
-
Ei mikään erikoinen juttu. Helpointa kun hommaa samalla kertaa jos löytyy. Eli kytkinpoljin ja sen teline sekä jarrupoljin, kytkinsylinterit ja linja, kardaanin etupätkä, laatikon, startinkiinnikke, keppiteline ja vauhtipyörä. Laatikontukipalkinkin voi laittaa samaan kasaan. Vetolevyn kiinnityspultit on lyhyemmät kuin vauhtipyörän, joten uusia ostaessa kannattaa se ottaa huomioon.
Vaihtaa osat, ottaa laatikonohjainlaitteen pois ja hypyttää P-asennontunnistimen johdot jotta saa starttaamaan.
-
Nyt näyttää siltä että Volvo alkaa liikkua niin kuin pitää. Tais olla tuossa vaihto laatikossa 1ja2 solenoidin johdot vaihtanut paikkaa joskus. Nyt toimii manuaali puoli, Pakki ja D nii kuin pitäisi. Vielä kun sen jyrinän saa pois niin hyvä. Tais vaan se vetolevy silloin vaihto operaation tiimellyksessä vääntyä kun väärällä turbiinillä yritin kasata ja ei mennyt se tappi siihen vauhtipyörän reikään.