Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvoc70jp - 24.01.2023, 14:55:23
-
Moi
B5234t3
Kansirempan jälkeen :
Tosiaan pauke imusarjaan tulee kun pumppaa kaasua. Ajoitus tarkastettu monesti kun vvt pyörien kanssa pakopuolella leikkinyt. Ajoitus viivat on täysin viivoilla. Ajoitus tehty lukitus työkalun kanssa. En ole aiemmin kaasua pumppaillut mutta ennen kansiremppaa en huomannut että olis näin tullut. Eli tosiaan kun pumppailet kaasua niin varsinkin kylmänä / ei kuumana on kone niin juuri kun kaasun päästät niin pauke tulee imusarjaan välillä. Lämpöisenä paljon harvemmin tai ei juuri ollenkaan. Mutta vain pumppaillessa tekee sitä ja vain kun päästät kaasun.
Jotenkin tuntuu kuin toi vvt pyörä sekoilee ajoitusta kun päästän kaasu polkimelta kierroksien jälkeen. Testattu vaihtaa vvt ilman jousta olevaan malliin joka auttaa vähän mutta vika ei poistunut kokonaan. Ja tosiaan kansirempan jälkeen ajettu 70km ja purettu ja kasattu vvt:n pää noin 10 kertaa
-
Voisko olla ihan vaan imuvuoto?
Koodeja ei tuu?
-
Voisko olla ihan vaan imuvuoto?
Koodeja ei tuu?
Ei tule joo.
Imuvuotoa mietin kans mut on kyllä oudoksi vian pistänyt. Muuten kyllä toimii näillä näkymin ihan normaalisti . Edit : itse asiassa täys kaasulla kun keikat nousee 4k menee tukkoiseksi välillä ja taas välillä painaa meneen kunnolla. Puol kaasulla ei tätä ongelmaa. Ihan kun seokset ei ois kunnossa
-
Onhan VVT-nokan takapään ura oikeassa asennossa heti ilman erillistä kääntelyä kun kampiakselin merkki on pyöritetty kohdalleen? Jollei ole, niin ajoitus on sivussa.
Riittävän hyvällä testerillä myös näkee missä nokan ajoitus menee.
-
Onhan VVT-nokan takapään ura oikeassa asennossa heti ilman erillistä kääntelyä kun kampiakselin merkki on pyöritetty kohdalleen? Jollei ole, niin ajoitus on sivussa.
Riittävän hyvällä testerillä myös näkee missä nokan ajoitus menee.
Mun pitää vielä toi tarkastaa, kiitos! Remmi laitettu silloin paikalleen kun on lukittuna ollut nokat.
Edit : öljy vuoto löyty imu nokasta. Stefa oli 1v vanha mutta saanut varmaan osuman kansirempassa ? Nyt vaihdettu ja tuntuu pitävän. Ajoitus oli ok ja laitettu vielä uudestaan pako vvt pyöräkin kiinni momentilla. Imussa ei ole VVT pyörää.Testataan nyt taas mitä tapahtuu.
Ja ura oli ok.
Edit Edit: Pauketta ei tule enään. Lämpöisenä kiihtyvyys ongelmaa vain. Kylmänä suht ok mutta lämpöisenä ei. Alakiekoilla ok mutta 4 tonnin jälkeen ei vauhti kiihdy yhtään hyvin. Ja huomasin kans että flekti ei mene päälle vaikka on kuuma kone. Rele toimii kyllä. Obd2 lukijan kautta näyttää live data lämpötila normaalilta. Selvitetään
Edit Edit Edit: pauke jatkuu.
RATIKAISU: lopullinen vika turbon hukkaportin kello. oli rempassa se nysä mennyt halki (kolahtanut johonkin) ja toimi huonosti. nyt vaihdettu uusi ja kaikki toimii kuin pitää.
Kiitos vastauksista!