Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Juulia1 - 12.02.2023, 16:46:54
-
Etujarruletkujen vaihdosta, kun on kahdet letkut yhdessä satulassa niin mitenkä ne on tarkoitus vaihtaa? Lähinnä siis kiinnittää uudet ettei toinen mene solmuun
-
Irrotat ne jarruputkista ja pyörität sitten satulasta irti.
-
Irrotat ne jarruputkista ja pyörität sitten satulasta irti.
Tuossahan se jo tulikin.
Niksi on siis siinä että jarruputken päästä se letku saa olla paikallaan kun pyörittää siitä putken puolelta mutterin auki. Ja kasatessa letku kiinni satulaan ja satula paikalleen, jarruputken mutteria pyörittämällä letku kiinni putkeen.
-
Ensin hommaa uudet jarruputket hän. :D Ihme on jos kaikki aukee ilman muljuamista.
Mullakin on ne putkiliitos avaimet mutta melkein aina on pitänyt jotain muuta keksiä.
Ovat niin hauskan pehmeää ainetta ne putkinippelit.
(https://i.ibb.co/fGDDq2n/k2952-avosilmukka-avainsarja-mm-kamasa-tools-avosilmukka-avainsarja-1064-82961.jpg) (https://ibb.co/fGDDq2n)
-
Ei niitä yli 30 vuotta vanhoja liitoksia kannata kylmänä edes yrittää avata.
Jollain pienellä kaasutoholla palikat kunnolla kuumaks ja irrotusöljyä perään.
Aukee todennäköisesti ihan ehjänä, eikä tarvi putkia uusia ;)
-
Käyhän se just noin jos letkuilla ei oo väliä.
-
Kun toholla lämmittää putkiliitosta kannattaa jarruletkut katkaista mahdollisimman läheltä putkiliitosta. Muuten paukkuu!
-
Kun toholla lämmittää putkiliitosta kannattaa jarruletkut katkaista mahdollisimman läheltä putkiliitosta. Muuten paukkuu!
Se paukaus on aika hyvä indikaattori, kun letku posahtaa on luultavasti sopiva aika lopettaa lämmitys ja yrittää liitosta auki.
-
Se paukaus on aika hyvä indikaattori, kun letku posahtaa on luultavasti sopiva aika lopettaa lämmitys ja yrittää liitosta auki.
Ja jarrunesteet lentelee mihin sattuu :buck2: Testailin induktiokuumenninta kesällä, kerkes tajuun et letku pullistuu irti ja sit lähti :2funny: