Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jezze90 - 23.12.2011, 14:35:00
-
eli 740 m47 laatikko niin siinä ei mee pakki päällä!! Kun pakin pistää päälle ja nostaa kytkintä niin kuulostaa siltä kun rattaat hipois toisiinsa ja ei liiku.. et mikä vois olla vikana!!
-
eli 740 m47 laatikko niin siinä ei mee pakki päällä!! Kun pakin pistää päälle ja nostaa kytkintä niin kuulostaa siltä kun rattaat hipois toisiinsa ja ei liiku.. et mikä vois olla vikana!!
Tarkista pakkilukon säätö.
-
Tuntuu, että ei mee pakki kunnolla päälle eli keppi ei työnnä siirtotankoja tarpeeksi pitkälle. Pitää kuulua sellainen pienimuotoinen rusahdus kun pakki menee kunnolla päälle. Ja keppi yhtä syvälle kun ykkönen. Irrottaako kytkin kunnolla, poljin kokonaan pohjaan.
-
kytkin ainakin tuntuu toimivan ja irrottaa.. saako tota siirtotankoa jotenkin säädettyä? se tuntuu et se olis puoliksi päällä pakki ja kun nostaa kytkintä niin kuin hampaat osuis hipoen toisiinsa..
-
niin ja mistä tota pakkilukkoa voi säätää?
-
niin ja mistä tota pakkilukkoa voi säätää?
Kepin juuresta, yläpuolelta.
Kepin vasemmalla puolella on säädettävä stoppari.
-
ei se ainakaan siihen stoppariin ota kiini kun laittaa pakin päälle.. pitääkö se vipun mennä alas kun laittaa pakin päälle? Ja meneekö se pakki noin saman verran eteen päin kuin esim ykkönen?
-
ei se ainakaan siihen stoppariin ota kiini kun laittaa pakin päälle.. pitääkö se vipun mennä alas kun laittaa pakin päälle? Ja meneekö se pakki noin saman verran eteen päin kuin esim ykkönen?
Taisin puhua paskaa tuosta pakkilukosta.
Sehän vaikuttaakin vain 1 ja 2 vaihteen sisäänmenoon.
Yhtä pitkälle pitää mennä kuin ykkönen.
Vika on jossain muualla.
-
Taisin puhua paskaa tuosta pakkilukosta.
Sehän vaikuttaakin vain 1 ja 2 vaihteen sisäänmenoon.
Yhtä pitkälle pitää mennä kuin ykkönen.
Vika on jossain muualla.
ei se mitään :) pitääkö se vaihekepistä se mistä nostettaan ja sit laitettaan pakki päälle niin mennä alas kun on pakki päällä? tulipas vaikeasti kirjoitettua :D
-
ei se mitään :) pitääkö se vaihekepistä se mistä nostettaan ja sit laitettaan pakki päälle niin mennä alas kun on pakki päällä? tulipas vaikeasti kirjoitettua :D
Joo, se palautuu alas, koska se on vain mekaaninen "este", jotta pakki ei mene vahingossa.
Se ei vaikuta vaihteiston sisäiseen toimintaan lainkaan.
-
Mulla ei tuu rusahdusta mut koeta aina kun tarviit pakkia niin kytkin toki pohjaan ja eka 1 päälle ja siitä heti 2 päälle ja siitä pakki niin voi mennä paremmin. En tiiä auttaako mut eipä pitäs olla haittaakaan. ;)
-
eli 740 m47 laatikko niin siinä ei mee pakki päällä!! Kun pakin pistää päälle ja nostaa kytkintä niin kuulostaa siltä kun rattaat hipois toisiinsa ja ei liiku.. et mikä vois olla vikana!!
vivusto kandee tarkistaa ja ettei ole liikaa välystä. Onhan pakkilukon jousi napakka?Mulla ei tuu rusahdusta mut koeta aina kun tarviit pakkia niin kytkin toki pohjaan ja eka 1 päälle ja siitä heti 2 päälle ja siitä pakki niin voi mennä paremmin. En tiiä auttaako mut eipä pitäs olla haittaakaan. ;)
taitaa kytkin olla ehtoo puolella.
-
Ei mulla oo kytkimessä kyllä mitään vikaan. ???
Jos luulit et mul tekee noin niin ei tee, mut on joskus edellinen volvo tehny, mut siinäkin oli kyl kytkin iha kuosis!?
-
vivusto kandee tarkistaa ja ettei ole liikaa välystä. Onhan pakkilukon jousi napakka? taitaa kytkin olla ehtoo puolella.
ainakin se muovinen osa on kunnossa.. noh mikä on napakka :D kyl se sillein jotenkin toimii, mut vaikka jarrua vasten yrittää pakittaa niin kuuluu semmoinen pauke tai vastaa kun rattaat luistais tai vastaavaa :D vähän hankalla kuvailla sitä ääntä..
mitehän tota sais säädettyä?
-
Pakkilukkoa kun kahtoo niin se rauta mitä säädettään niin siinä päässä siellä suunnassa kuin pakki pistettään on semmoinen hahlo niin pitäiskö se mennä sinne asti? vähän hankalla kuvailla sitä :/
-
Mistä sais paremman kytkimen tohon laatikkoon? siis turbo käyttöön!! ja eikös tossa ole 228mm kytkin?
-
Mulla samanmoinen vaiva 745 89 turbossa. Vika löytyi kytkimest' eli kopasta ulos tuleva varsi oli kulunut "puhki" ja näin varren liikerata jäi lyhyeksi.
Korjaustoimenpiteenä oli varren hitsaus, mutta varovaisesti että ei sula koko varsi läjäksi ;D
Varsi on siis aluvalua
JZC
-
pitää katsoa kun pääsee nosturilla käymään :) mites toi kytkin puoli et minkälainen sinne kannattaa hommata? itse olen katsonut et sre asetelma ja vakio levy.. Vai olisko joku muu kytkin ja asetelma parempi? ehotuksia saa antaa ja omia kokemuksia kans :)
-
Mikä olis hyvä kytkin tohon volvoon? ja laatikkona on toi m47 ja 2,0turbo on kyseessä!!
Tekeekö noilla motonet kytkimillä mitään?
Tuote
84-1213 eikös tuon pitäis käydä siihen?
-
Normi rasituksella kestää kytkin ku kytkin mut en tiedä jos on kovas käytös miten kestää.
-
olisko tuommoinen kytkin http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=4091-228DX ja siihen sit joku asetelma hyvä? onko noi turbon asetelmat minkälaisia? vai pitäiskö ostaa suoraan http://www.bjorkmotorsport.com/index.php?dir=430&product=46203&from=
-
vieläkin on vikaa pakissa :-\ mut toinen laatikko on jo hommattu :) niin ja tossa on alussa samanlainen ääni kuin mulla kun laittaa pakin päälle http://www.youtube.com/watch?v=w1hOu11FhAA&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=w1hOu11FhAA&feature=related)