Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Vauxi - 16.02.2023, 19:14:32
-
Moi
Paljonhan tuon resistanssi alueen pitäisi olla 80 litran tankille ?
-
Liekkö alimmasta mitään apuja?
(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/tankkianturit.jpg)
-
Varusteen numero vaihtaa eli tankkivaruste vaihtuu vuosimallissa 1995. Mullahan on siis 1996.
-
Vuoteen 94 nämä arvot. Täytyy kokeilla näillä
FUEL GAUGE SENDING UNIT TEST
Disconnect negative battery cable. Disconnect fuel gauge sending unit connector and measure resistance between Gray/White and Brown wires. Resistance should be 0-280 ohms (15-gallon tank), or 0-367.5 ohms (21-gallon tank). If resistance is not as specified, replace sending unit.
Add 2 1/2 gallons (9 L) of fuel to tank. Resistance should increase 5 ohms each 1/4 gallon (1 L). If resistance does not increase as specified, replace sending unit.
Mulla kun on mittarin skaala liukunut sivuun. Ei hypi eikä pompi tai mitään sellaista kuollutta anturin kohtaa ei ole. Voin tällä rajaa vian mittaristoon. Mikä on se todellisempi syy kun koko näyttämä on hivenen pielessä. Torveen asti tankatessa ei mittari nouse koskaan maksimiin mitä se ennen teki. Myös samalla vähäisen tason valo syttyy aivan liian aikaisin. Ennen jossain 8-10l nurkissa ja nyt jossain 13-15l tienoilla. Eli koko näyttämä skaala liukunut tyhjän suuntaan. Kerran myös 2h ajon jälkeen tankkasin korkkiin asti. Viisari nousi taas sinne vajaaseen asti. Ajoin himaan sen 5km. Aamulla sitten lähin töihin ja mittari näyttikin täyttä. Aika klassinen mittarivika tulossa.
-
No tänään mittailin. Täytin tankin torveen asti ja mittari näytti tutun 3 viisarillista vajaan säiliön. Ajoin halliin ja otin liittimen takaluukun poskesta esiin. Yleismittari pinnehin ja sehän näyttää ihan mitävaan. Näyttämä alkoi 10 ohmista ja nousta kipitteli itekseen yli kilo-ohmiim ja palasi sieltä jonnekkin 100 ohmin nurkille ja jatkoi sahaamista eestaas. Eli ei siis ihme että mittari näyttää höpöjä kun 0 ohmia on täynnä ja noin 110ohmia on tyhjä. Tätä testasin potentiometrillä.
Sitten vaan metsästelemään jostain käytettyä varustetta. :-[
-
Käytetty koho vaihdettu ja nyt pelaa. 4-130ohm