Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jokotai - 21.02.2023, 13:50:10
-
Mikähän mahtaa olla, kun ei V70:n kabiiniin saa tulemaan kuin ihan haaleaa ilmaa? Moottorin lämmöt ihan normaalit, eli oliskohan vesilinjan säädin jumissa? Mitenkäs siihen pääsee helpoiten käsiksi?
-
Kannattais lukea ilmastoinnin viat ja ainakin resetoida se. Voi läpät sekoilla.
Mitään hanoja ei ole.
Voihan se kennokin tukossa olla..?
-
Taitaa se lämmityslaitteen kenno olla tukossa..
-
Taitaa se lämmityslaitteen kenno olla tukossa..
Melkein tämä, läppien kalibrointi ensin ja jos tilanne ei muutu niin nestekiertoa tutkimaan.
-
Just - ja kenno varmaan oikein mielekkäässä paikassa ja helposti käsiteltävissä?
-
Just - ja kenno varmaan oikein mielekkäässä paikassa ja helposti käsiteltävissä?
Kenno löytyy kuljettajan puolelta jalkatilasta aivan v*tun hienosta paikasta. :buck2:
-
Osta sitten suoraan se Mahle/Behr (alkuperäinen), eikä tarvikekennoa, niin saat oikeasti lämmintä tulemaan.
Nimimerkillä kokemusta on... ;D
-
Löytyis jäämistöstä yks Eliten vanha kenno. Eiköhän silläkin pärjäis 8)
-
Kennon vaihtoon tarvii lehmän hermot ja apinan kädet, eli selällään kuskin jalkatilaan niin saa vaihdettua kennon:
https://www.youtube.com/watch?v=02AkPvT1bVg
https://www.youtube.com/watch?v=37u_oQ0Q0Gc
Kannattaa hakea valmiiksi ne tiivisteet ja sokat suoraan Volvolta..
-
Itsellä tuleva kansiremppa pukkasi samoja oireita aikoinaan.. :buck2:
-
Löytyis jäämistöstä yks Eliten vanha kenno. Eiköhän silläkin pärjäis 8)
Juu, kyllähän sillä varmaan pärjää... ::)
-
Mitenkäs nuo Nissens kennot, onko käyttökelpoisia?
Niitä saisi ainakin liki kaikista varaosaliikkeistä nopeasti..
-
Eihän niitä sais myydä jos ne ei olis käyttökelposia. :D
Niinkuin sanottu kennoissa on eroja. Toiset kiroaa Nissenssin ja toiset niillä pärjää. Oon itsekin joskus sellaisen kanssa pärjännyt kun muutakaan ei nopeasti saanut.
Kennon tiivistys vain tehtävä hyvin koteloonsa ettei ilmaa puhalla ohi kennon. Mukana tuleva tiivistysnauha ei välttämättä riitä.
-
Huomasin kanssa D5:ssä 36 asteen pakkasilla että vaikka jäähdytysnesteen lämpö on 90 astetta niin matkustamossa ei ole enää tarpeeksi lämmintä, lasit sulaa kyllä mut matkustajat palelee. Kaipa se kennoa vaihtamalla paranisi eli siinä seuraavan kesän puuhia itsellä.