Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: kempula - 24.12.2011, 00:33:51
-
Miten olisi paras toteuttaa suuttimien reikien tukkiminen b200e koneen kannesta? Hitsaamalla vaiko kierteet ja pultit, jonkun liiman kanssa? 940:ssä rallattelee venttiilit ja kansipahvin välistä vuotaa öljyä, että sama olisi ottaa tuosta kolaroidusta 740:stä 30tkm sitten huollettu kansi ja nakata se paikolleen. V-nokkaki olisi valmiiksi paikollaan. Joskus luin, että turboissa olisi enemmän lämpöä sietävät venttiilit. Liekkö väliä, vaikka vaparin kannen laittaa?
-
Jos haluat laiska olla, jätä ne suuttimet paikalleen... ;) Ei siellä niin paljoa painetta ole etteikö pitäisi jos o-renkaat on kunnossa.
Tai sitten ihan mielikuvituksen mukaan vaan jotkut tulpat, onhan siinä ne suuttimen pidikkeen ruuvinpaikatkin, joku lätkä vaan tiiviisti...
Ei oo käytännössä normiturboissa väliä mitkä venttiilit siellä on, bolt on vaan...
Tämä on oma mielipide, eikä ole noilla hajonnut. :)
-
itellä yks kansi mistä korjattu kuusiokolopulteilla kierre reikään ja pultti siihen ja imu kanavasta pirralla ylimääränen pois, miltei huomaamaton imukanavasta katsottuna
-
Niihin reikiin sai joskus tulppia mitkä vain lyötiin paikalleen
-
Minä kun muutin mun b230e --> 230ft:ksi niin jätin nuo mekaaniset suuttimet paikoilleen, ne on hyvät tulpat :D
-
itselläkin suuttimet paikallaan.. ei kovin kaunis mutta ainakin toimiva ratkaisu :)