Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: miittu - 24.12.2011, 09:26:32

Otsikko: Kytkimestä ja vauhtipyörästä.
Kirjoitti: miittu - 24.12.2011, 09:26:32
  Duunissa Esson baarin edustaja sanoi ensimmäisenä nähtyään auton että kaksmassa on loppu kun mun mielestä painelaakeri ulahtaa kylmänä. Kytkin toki on hieman epämääräinen mutta onko se vika vai ominaisuus. Ihan tulisi itselle mieleen että olisiko loppu jo 360 tkm jäljiltä...
 Kannanko auton suoraan vaihtoon vai laitanko paaliin...
   eli onko tuollaisessa kaksmassa ja kuinka kallis on kytkin remppa.. 850 2.5 10v -95
Otsikko: Vs: Kytkimestä ja vauhtipyörästä.
Kirjoitti: Nercs - 24.12.2011, 12:52:43
Jos kytkinta painaa ja kuuluu ulinaa kylmänä se on se merkki että painelaakerissa on sanomista eli suosittelen tällöin vaihtoa koska jos rikkoutuu tullee suurempi vahinko .Se vauhtipyörä ihan normi ei mikään kaksoimasssa vasta näissä uudemissa ruvettiin käyttämään,sekä dieselissä.
Kytkiremppa paljon maksaa se riippuu mitä osia käyttää ja ja missä asentaa .Osat jotain 200€ pintaan ja jos rivakkaa asentajaa niin 6-7 tuntia asennus eli  työ riippu asentajan tuntipalkasta jos 60€ niin 400e pintaan.Kanattaa se stefa ja ne vaihdelaatikon öljyt kanssa samallaa vaihtaa .En ota kantaa kannattaako se riippu auton kunnossa että voi ajaa sen kytkimen hinnan sisään. Kytkimen kestoikä riippuu käyttäjästä jollain kestää 600tkm toisilla 200tkm.Tyyppivikoja kun kytkimessä ei ole viat tulevat ainoastaa iän myötä. Irrottaako hyvin ja vaihteet menee hyvin silmään ja ei luista vaikka isomalla vaihteella kiihdyttelee sinne vastamäkeen.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=13430.0
Otsikko: Vs: Kytkimestä ja vauhtipyörästä.
Kirjoitti: s73 - 24.12.2011, 14:35:34
stefat kannattaa ostaa alkuperäiset, kestää paremmin. Millainen työsylinteri näissä on? Jos nyt tekee remontin, kannattaako se vaihtaa nyt vai onko helppo vaihtaa työ tehdä jälkikäteen?
Otsikko: Vs: Kytkimestä ja vauhtipyörästä.
Kirjoitti: J_Lanttola - 24.12.2011, 16:05:49
  Duunissa Esson baarin edustaja sanoi ensimmäisenä nähtyään auton että kaksmassa on loppu kun mun mielestä painelaakeri ulahtaa kylmänä. Kytkin toki on hieman epämääräinen mutta onko se vika vai ominaisuus. Ihan tulisi itselle mieleen että olisiko loppu jo 360 tkm jäljiltä...
 Kannanko auton suoraan vaihtoon vai laitanko paaliin...
   eli onko tuollaisessa kaksmassa ja kuinka kallis on kytkin remppa.. 850 2.5 10v -95

Siellä on tainnut taas essonbaaritietäjä yrittää päteä vaikkei mistään mitään tiedäkään.   :nohnoh
Tosiaan näissä ei pitäisi kyllä kaksoismassapyörää olla. Kuuluuko ääni siis vain kytkintä painettaessa?
Jos nyt ei ihan paha oo niin en hätäilisi sen vaihdon kanssa. Yleensä painelaakeri pitää melkosta rutinaa ennenkun lopullisesti hajoaa, enkä kyllä ihan heti keksi mitä se silloinkaan voisi särkeä, muutakuin asetelman joka kyllä kannattaa varsinkin etuvedossa vaihtaa joka tapauksessa jos loodan kerran irti käyttää, koska on sen verran työläs homma.
Parempi toki on vaihtaa heti kun oireita ilmenee, mutta hätätilassa ajelee yleensä aika pitkään, jossei tosiaan mitään ihan mahdotonta rutinaa pidä.
Otsikko: Vs: Kytkimestä ja vauhtipyörästä.
Kirjoitti: Nercs - 31.12.2011, 11:44:11
Mitäs tänne kuuluu uliseeko kytkin painettaessa aamusta kun pakkasta on ,vai aivan hiljaista sillä rintamalla.Ja mitä totesi se Esson baarin edustajaa näihin meidän vastauksiin?? Näissä vanhoissa se työsylinteri on tuossa laatikon sivussa kun se työntää sitä kytkinkäpälää,helppo homma vaihtaa jos se vuotaa tai muuten kaipaa huolenpitoa eli ilmata.