Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: always BB - 28.02.2023, 09:47:40
-
Laitto katsastusmies merkinnän että raidetangon sisemmät nivelet väljät. Rupesin että vaihdan mutta vika löyty hammastangosta. Kysynkin onko poistettavissa välys paikalla vai onko irrotettava ja minkälainen homma, luin että mk2 pitää koko kelkka laskea alaspäin
Toki koko keula on purettuna
-
Isolla kuusiokololla tai tankoversiosta riippuen matalalla 3/8" hylsyllä taisi saada näissäkin tiukattua apurungon ja vakaajan välistä, rattiakselin kohdalta takaviistosta. Päällä on levy joka on lukittu levittämällä sitä kahdesta kohtaa ulkokehältä. Kampeaa ne tai edes toisen ruuvarilla suoraksi jolloin säätöä saa käännettyä. Kuusiokolo on 10 tai 12mm, hylsy taisi olla 15mm.
Joissain taisi olla rautalevy sopivasti säädön edessä. Silloin pitää tiputtaa apurunkoa alas. Kakkoskoppasissa sitä ei ole.
-
Laitto katsastusmies merkinnän että raidetangon sisemmät nivelet väljät. Rupesin että vaihdan mutta vika löyty hammastangosta. Kysynkin onko poistettavissa välys paikalla vai onko irrotettava ja minkälainen homma, luin että mk2 pitää koko kelkka laskea alaspäin
Toki koko keula on purettuna
Onhan tuo irtoitettavissa. Tarkat ohjeet löytyy foorumilta. Lyhyesti: moottori tuettava ylhäältä koska o-vaihde on myös moottorituki. Apurunko edestä löysälle ja takaa auki, lasketaan. O-vaihde vedetään kuskinpuolen pyöräkotelon kautta pois kunhan kallistuksenvakaaja on tieltä pois. Omassa jumpassa hydrauliliitokset hankalimmat, hankin motonetistä sellaisen "sivusta vääntävän" työkalun.
-
Tässä olen miettinyt ja varmaan tiputan sen koko kelkan alas koneineen päivineen ja vaihdan muutakin siihen tekniikkaan kuten taaemman kammen stefan. Etupää tuli uusittua vajaa vuosi sitten
Sitten samalla vaihtas kehdon puslat kun on aika kulahtanut ja pulverimaalaus osille