Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Tietämätön123 - 28.02.2023, 18:35:23
-
Hei, osasko joku kertoa tai onko kokemusta seuraavasta viasta? Elikkä auto on Volvo v70 2,5t bensa vm.2003. Valitti sisääntulevanilman anturia joka vaihdettiin mutta ilmaantui sitten uudelleen moottorivalo palamaan ja antoi saman vian. Tämän lisäksi tekee tälläistä että ajotietokoneen näyttöön tulee virratpäälle laittaessa teksti "moottorin alentunut teho" ja jos käynnistää auton kierrokset pomppivat itsekseen tyhjäkäynnillä. Tämän pystyy kumminkin ohittamaan vikakoodinlukijalla joka ei löydä kumminkaan mitään koodeja mutta koodit nollaamalla vika poistuu ja auto toimii taas normaalisti kunnes sen sammuttaa ja taas käynnistäessä sama juttu. Ei tee tätä kumminkaan aina esim. Aamulla eka starttaus toimii täysin normaalisti. Olen myös huomioinut että kun on tehnyt tämän vian nii ajossa ei enää toimi vakionopeudensäädin, mutta jos starttaa normaalisti niin myös tämä toimii normaalisti. Akku on tarkastettu ja sen kunto on hyvä. :idiot2:
-
Vahva veikkaus käyntihäiriöön surullisen kuuluisa kaasuläppäkotelo. Paljonko autolla on ajettu?
-
Vahva veikkaus käyntihäiriöön surullisen kuuluisa kaasuläppäkotelo. Paljonko autolla on ajettu?
Autolla on ajettu 324 000
-
Autolla on ajettu 324 000
Mulla meni omasta -05 seitenkymppisestä kaasuläppäkotelo vaihtoon ~310tkm kohdilla.
-
Okei hyvin mahdollista et se on menny. Kiitos vastauksesta
-
Okei hyvin mahdollista et se on menny. Kiitos vastauksesta
Vidalla voisi löytyä jokin vikakoodi. ??? Lukea koodit ennen kuin lähtee tilaamaan kaasuläppää. Se kuitenkin maksaa useamman satasen.
-
Jos herja mittaristossa niin varmasti löytyy vika kooditkin, ainakin vidalla.
Ilmanlaatu tunnistinta jos herjaa niin sillä ei ole moottorin toimintaan minkäänlaista vaikutusta, Ainoastaan sisäilman säätöön, ottaako ilman ulkoa vaiko sisäkierto päällä.
-
Ei se läppäkotelo nyt hirveesti enää maksa näihin missä on alunperin bosch läppä.
Tuo kierrosten humpaaminen viittaa läppäkoteloon.
Koteloa ymmärtää vaikka icarsoft2 lukijakin ja sillä voi tehdä muitakin temppuja läpälle mutta ei ymmärrä magneti marellia. Kukapa ymmärtäis? :2funny:
-
Vidalla nyt lukee ja testaa tuon marellinkin. Voihan siellä nyt olla muutakin kuin tuo läppäkotelo ja siitäkin nyt ensimäiseksi liikkeelle että puhdistaa sen KUNNOLLA.
-
Juu, tiiän että lukee marellin mut heitin vain tuon ymmärtämisen tuohon kun on niin surkee tuo italoläppä.
Tai kai se hyvä on toimiessaan. ;)
Tää on 2003 niin ei oo marelli.
-
Kaasuläppähän se oli. Miten toi jos vaihtaa uuteen? Näissä ei vissii enää oo mitää ohjelmointia tjsp?
-
Uusi kaasuläppä pitää sopeuttaa autoon asianmukaisella testerillä taikka Vidalla.
-
Kaasuläppähän se oli. Miten toi jos vaihtaa uuteen? Näissä ei vissii enää oo mitää ohjelmointia tjsp?
Jotain sentään oppinut kokemuksen kautta. :juhau:
Uutta tilalle. Omassa oli vikakoodit asentotiedoista. Olis varmaan korjattavissa mutta laitoin uuden kaasuläppäkotelon. Rikkinäinen kaasuläppä odottaa teurastamista ja muokkaamista takavetoisen imusarjaan. :P
-
Okei mä en näistä ymmärrä mitää :idiot2:
Eli jokainen uus kaasuläppäkotelo pitää jollain tavalla ohjelmoida? Onkohan se minkälainen juttu
-
Joo ;D vielä ku ite tietäis näistä jotain haha
-
Khyyl se pitää sopeuttaa autoon . Onnistuu paremmilla testereillä, kaikkihan sitä vidaa tyrkyttää ja se on tietysti paras.
Jos et tiiä kellään semmosta millä siihen pääsee kiinni niin pitää kömpiä volvolle sillä autolla.
Hinta varmaan 50-100€?
Viisaammat voi antaa lisävinkkejä, niitä kyllä täällä riittää. Mä kun oon ihan noviisi näissä jutuissa. :))
Oot profiilis mukaan espoosta, kyllä siellä suunnalla pystyviä kavereita ja laitteet löytyy noin yksinkertaiseen hommaan
Kyselyä tänne vaan!
-
Kyselin aikonaan vidan osaajia pks-seudulta. Onpa ollu hiljasta!
-
Täältä löytyy tarvittaessa vaikka lainaan tuollainen iCarsoftin testeri, jolla pystyy tuon uuden kaasuläpän sopeuttamaan autoon. Majailee tällä hetkellä Riihimäellä, mutta kulkeutuu Espooseen kyllä.
-
Turun alueella on ainakin itsellä vida jos jollain avun tarvetta.
-
Jos näitä kotteroita meinaa pitää niin omakohtaisesti voin sanoa että tuo icarsoft2 on maksanut itsensä takaisin ja enemmänkin ja säästänyt myös turhalta vaivalta.
Maksaahan sekin uutena varmaan nykyään n 160-170€ mutta mitä sit?
Tuostakin joku voi valittaa mutta ei esim tupakan tai viinan ostosta. Mikä nyt sit kellekin on tärkeempää.
Avautumisen poikanen päättyi. :D
-
Ei tuo hinta oikeasti paha ole tuosta, on kuitenkin kunnollinen laite verrattuna johonkin obd leegopalikkaan, kerran kun käyttää sinisellä koodien luvussa niin saman se jo maksaa. Kätevämpi tuo olisi käyttää itselläkin mutta tarvin lukijaa kuitenkin lähes päivittäin niin vidalla sitten mennään ja onhan siinä kuitenkin ominaisuuksia eri tavalla.
-
Kaasuläppä käytiin vaihtamassa ja ohjelmointiin. Ohjelmointi onnistu kuulemma mut ei toimi siltikään ja nyt ei pysty enää nollaamaan sitä vikaa. Voisko olla ohjausyksikkös vikaa? Vai onko vaa ohjelmoinnissa käyny joku virhe.
-
Vaihdettiinko siihen uusi kaasuläppäkotelo?
-
Joo vaihdettiin uusi.
-
Jos uusi kotelo ja ohjelmointi ok niin sitten vika diagnoosi ei ole onnistunut ja vika on muualla kuin siinä kotelossa.
-
Onkohan ilmamassamittari varmasti kunnossa?
-
En osaa varmaks sanoo. Nyt auto on Volvolla jos siellä vihdoin selviäis et mikä on vialla oikeesti :buck2:
-
On tullut vastaan S80 johon oli ihan Volvolla vaihdettu kaasuläppäkotelo ja auto ei silti toiminut. Laitoin siihen hyllystä käytetyn IMM:n ja auto on ajossa tälläkin hetkellä ilman oireita. Vikakoodeja en enää muista kun tapauksesta on aikaa se 5 vuotta varmaan.
-
Voisko olla siitä et nuo ei oo boschin osia? Vaa tarvikeosia tuo kaasuläppä ja ilmamassa mittari?
-
Kun se on siis nyt volvon huollossa ja siellä ne ei löydä siitä ku ne samat viat
Ja ne osat on vaihdettu. Mut ne on tarvikeosia nii :idiot2:
-
No nythän ne asentajan taidot sitten punnitaan.
Se vika kun monesti ei ole siellä päinkään mitä vikakoodi kertoo. :)
-
Hyvän diagnoosia etsivän ja ajatuksella tekevän asentajan löytäminen alkaa nykyään olla tiukemmassa, noita pelkkien koodien mukaan suoraan pelkkien yksiköiden ja osien vaihtajia taas enenevissä määrin.
Merkiliikkeessä volvon osat on alkuperäisen valmistajan, tarvikeliikkeesså tai korjaamon kautta hommattuna on useita eri osien valmistajia ja alkuperäisvalmistajankin niistä kyllä pyydettäessä saa.
-
Näin se valitettavasti on. Itse kun jo tehnyt näitä liian kauan niin oppittu vahingossa aika paljonkin ja oman nuoruuden autoala oli kuitenkin aika opettavaista kun vikaa piti oikeasti hakea, nykyisin laitteet on ihan ok apuvälineitä mutta aina ei nekään anna kuin suuntaa korjaukseen.
-
Kokeile aitoa Bosch ilmamassamittaria, vaikka käytettyä varmasti ehjää.
-
Kokeile aitoa Bosch ilmamassamittaria, vaikka käytettyä varmasti ehjää.
Tämä olis hyvä.
Joskus on itselle osunut vastaan vika josta jonkinlainen kalpea aavistus on lopulta ollut mutta sitten olen vähän aikaa miettinyt kustannuksia ja auton arvoa ja laittanut viallisena myyntiin. Siis niin että olen sen vian ilmoittanut.
Saa edes jotain pois. Löytyyhän noita vanhoja lullia jotka toimiikin.
Ei vanhaan autoon saa rakastua. :D