Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Volvo Doukie - 01.03.2023, 23:46:11
-
PRKLE näitä Volvoja. Omistin 1987-2019 välillä 12 Citroenia joista kolme viimeisintä väyläsähköillä ja jopa yli 300tkm ajettuja. Yhteenlaskettuna oli kaikissa noin 1,6milj km aikana vähemmän sähkövikoja kuin tässä 2013 mallin nyt 280tkm ajetussa XC70 kolmen vuoden aikana. Eli voiko olla niin, että vaikka jarruvalot toimivat antaa jarruvalokytkin virheellistä tietoa järjästelmälle? Vikakoodien 18kpl läpikäymisen jälkeen jäi mieleen yhteisenä nimittäjänä Break pedal switch siis ei break pedal position switch jonka olen jo kahdesti vaihtanut. Mittariston ilmoina; käsijarru vaatii huollon, vakionopeussäädin ei käytössä, city safety vaatii huollon ja lisäksi vielä oli joku muukin näihin törmäys suojiin liittyvä herja. Kuitenkin etäisyysvaroitin toimii ja käsijarrun saa kytkettyä, mutta ei pois päältä, kun ei tunnista, että jarrupoljin on painettuna. vaihteenvalitsin kuitenkin toimii normaalisti (automaatti). Eikös sielläkin ole säköinen pakkilukko?
-
Kyllä voi ja todennäköisesti juuri jarruvalokytkin syypää. Noista 18:sta koodista todennäköisesti suurin osa ei aktiivisia.
-
Onks näissä enää tehostimessa sitä polkimen asentotunnistinta vai vaan polkimella katkaisija? *karkuun->
Wanhoissahan tuo vika oli yleensä siinä tehostimen kupeessa.
Jaa sori, ootkin tuon kait vaihtanut jo. Unoha.
-
PRKLE näitä Volvoja. Omistin 1987-2019 välillä 12 Citroenia joista kolme viimeisintä väyläsähköillä ja jopa yli 300tkm ajettuja. Yhteenlaskettuna oli kaikissa noin 1,6milj km aikana vähemmän sähkövikoja kuin tässä 2013 mallin nyt 280tkm ajetussa XC70 kolmen vuoden aikana. Eli voiko olla niin, että vaikka jarruvalot toimivat antaa jarruvalokytkin virheellistä tietoa järjästelmälle? Vikakoodien 18kpl läpikäymisen jälkeen jäi mieleen yhteisenä nimittäjänä Break pedal switch siis ei break pedal position switch jonka olen jo kahdesti vaihtanut. Mittariston ilmoina; käsijarru vaatii huollon, vakionopeussäädin ei käytössä, city safety vaatii huollon ja lisäksi vielä oli joku muukin näihin törmäys suojiin liittyvä herja. Kuitenkin etäisyysvaroitin toimii ja käsijarrun saa kytkettyä, mutta ei pois päältä, kun ei tunnista, että jarrupoljin on painettuna. vaihteenvalitsin kuitenkin toimii normaalisti (automaatti). Eikös sielläkin ole säköinen pakkilukko?
Millä luet? Katsotaanko yhdessä vaikka vidalla läpi noi? Saattaa olla suurin osa haamu vikakoodeja..
-
Ongelmat jatkuu. Nyt on uusittu jarrupolkimen liike anturi, jarrupolkimen asentokytkin (se sininen) ja jarrupalat. NOH nyt herjana yhä käsijarru vaatii huollon, mutta lisänä käsijarru ei irroita kunnolla??? vikakoodeja jarruihin liittyen useita useissa järjästelmissä ja yksi niistä vaatii kalibrointia jonka taasen sähköisen käsijarrun loki kertoo suoritetun??? Jännin on se, että jokaisen käsijarrun huoltotilasta palautuksen jälkeen kertoo aina jomman kunmman puolen palojen olevan "applied" ja liikkeelle lähdön jälkeen järjästelmä taas huoltotilassa. Ei kai se auta kuin viedä tukku rahaa korjaamolle!!! On muuten eka väyläsähköauto jolle joudun antamaan periksi ja niitä on sentään ollut mulla vuodesta 2009 alkaen.
-
Onko ne käsijarrun moottorit alkuperäiset, jos on niin kuoret niistä on halki ja takertelee.