Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Vibz - 03.03.2023, 22:46:20
-
Elikkäs potilaana olis teenelkku. Oireet on alhainen tyhjäkäynti ja välillä nykii kiihdytyksessä. Akun plusnapakin lämpenee todella paljon
Vaihdettua osaa: puolat,boschilaiset tulpat,kaasuläpän asentotunnistin ja lämpöanturi. Ahtaa tällä hetkellä kilon kun toimii normaalisti. Konepellin alla nakuttaa välillä tyhjäkäynnillä raivokkaasti (evap venttiili?)
(https://i.ibb.co/fvmZf4Y/6873-C3-A3-BCC8-4-DC1-ADAA-E32721372477.jpg) (https://ibb.co/fvmZf4Y)
-
Akun napakenkä huono tai johto murentunut kengältä lähtien 15-20cm matkalta laturille päin niin voi lämmetä siitäkin. Omaan uusittu kengät sekä tuo pätkä haperoitunutta johtoa. Maadoitukset putsasin omaan samalla työllä.
Laturi jos jännitteensäädin rikki ja työntää liikaa virtaa kuumentaa myös. Jotain 14.0-14.5 välillä toimivalla laturilla normaali lataustaso akulta navasta yleismittarilla mitattuna.
Evap venttiili on keulassa nokkapellissä syylärin yläpuolella kuskin kulmilla joka kyllä nakuttaa ja sen kuuluukin äännellä.
Tyhjäkäynti moottori voi olla likainen, saa putsattua ehkä toimvaksi. Paperitiiviste on kiinnityslaipan alla.
Vanhemmissa 96-00 on moottori myös keskeltä purettavan mallinen. Purettavissa on tiiviste myös moottorin purkukohdassa keskivälisså.
Omassa myös imusarjalta tk- moottorille menevä alipaineletku oli halki niin alipainevuotoa siitäkin tuli muiden vuotojen ja tk- moottorin likaisuuden lisäksi.
Alipainevuotoja letkuista kai olet jo esim brakecleanerilla suihkinut?
Puolat voi olla valmiiksi pa..oja jos jotkut halpis intermotor tms tarvike laitettu. Nykiminen kuitenkin viittaisi sytytyskatkoksiin.
Hommasin omaan varalle uuden tk- moottorin aeromotorsilta mutta tuo kahteen kertaan putsattu onkin pelittänyt niin pölyttyy hyllyllä,
-
https://aeromotors.fi/kataloog/article/1112046/706269090-pierburg
Tuollainen tyhjäkäyntimoottori, T4 ja 2.0T on sama ja vm -00 asti jos sitä etsit.
-
Akun napakenkä huono tai johto murentunut kengältä lähtien 15-20cm matkalta laturille päin niin voi lämmetä siitäkin. Omaan uusittu kengät sekä tuo pätkä haperoitunutta johtoa. Maadoitukset putsasin omaan samalla työllä.
Laturi jos jännitteensäädin rikki ja työntää liikaa virtaa kuumentaa myös. Jotain 14.0-14.5 välillä toimivalla laturilla normaali lataustaso akulta navasta yleismittarilla mitattuna.
Evap venttiili on keulassa nokkapellissä syylärin yläpuolella kuskin kulmilla joka kyllä nakuttaa ja sen kuuluukin äännellä.
Tyhjäkäynti moottori voi olla likainen, saa putsattua ehkä toimvaksi. Paperitiiviste on kiinnityslaipan alla.
Vanhemmissa 96-00 on moottori myös keskeltä purettavan mallinen. Purettavissa on tiiviste myös moottorin purkukohdassa keskivälisså.
Omassa myös imusarjalta tk- moottorille menevä alipaineletku oli halki niin alipainevuotoa siitäkin tuli muiden vuotojen ja tk- moottorin likaisuuden lisäksi.
Alipainevuotoja letkuista kai olet jo esim brakecleanerilla suihkinut?
Puolat voi olla valmiiksi pa..oja jos jotkut halpis intermotor tms tarvike laitettu. Nykiminen kuitenkin viittaisi sytytyskatkoksiin.
Hommasin omaan varalle uuden tk- moottorin aeromotorsilta mutta tuo kahteen kertaan putsattu onkin pelittänyt niin pölyttyy hyllyllä,
Tk moottori ja kaasuläppä vaihdettu nytten ja tyhjäkäynti parani mutta satunnainen pätkiminen jatkuu. Koitettu eri puolillaki ja sama vika pysyy. Vikakoodikin on ja pysyy
-
Tk moottori ja kaasuläppä vaihdettu nytten ja tyhjäkäynti parani mutta satunnainen pätkiminen jatkuu. Koitettu eri puolillaki ja sama vika pysyy. Vikakoodikin on ja pysyy
Mikä vikakoodi on kyseessä?
-
Eikös aina jos ei vikaa löydy niin huudetaan että imm vika! *taavih->
Eihän se paljoo maksa kokeilla ajaa imm töpsä irti.
Vois kai tuo koodikin tulla jos ecu ei oo immun kanssa samaa mieltä mitatusta ilmasta...?
-
Eikös aina jos ei vikaa löydy niin huudetaan että imm vika! *taavih->
Eihän se paljoo maksa kokeilla ajaa imm töpsä irti.
Vois kai tuo koodikin tulla jos ecu ei oo immun kanssa samaa mieltä mitatusta ilmasta...?
Nyppää imm piuhan irti nii auto melkei sammuu. Eli taitaa pelata imm
-
Mikä vikakoodi on kyseessä?
Tuo sama mikä mikä aloituksen kuvassa P1542 kaasuläpän käytön potentiometri toiminta alue/toimintaongelma