Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Timo_R - 24.12.2011, 17:52:44
-
Nonii, kasipätkä on ajettu talliin ja tarvis alotella purkuhommia. Ajattelin kysästä jos jollain olis vinkkiä heittää, että missä järjestyksessä ja miten suositellaan keulaa purettavaksi. Josko kysymällä säästäisi muutaman tunnin työtä ja jokusen ärräpään.
Tarkoitus siis irrotella lähes kaikki irtoava lokasuojista lähtien.
-
Nonii, kasipätkä on ajettu talliin ja tarvis alotella purkuhommia. Ajattelin kysästä jos jollain olis vinkkiä heittää, että missä järjestyksessä ja miten suositellaan keulaa purettavaksi. Josko kysymällä säästäisi muutaman tunnin työtä ja jokusen ärräpään.
Tarkoitus siis irrotella lähes kaikki irtoava lokasuojista lähtien.
Vaikka tässä järjestyksessä:
vilkut > lamput > sisälokasuojat > puskuri > etukehikko > lokasuojat
-
Vaikka tässä järjestyksessä:
vilkut > lamput > sisälokasuojat > puskuri > etukehikko > lokasuojat
Puskurista vissiin täytyy ottaa kuori ensin pois?
-
Puskurista vissiin täytyy ottaa kuori ensin pois?
Täytyy ottaa ensin pois.
Kannattaa irroitella lämpimässä, koska osa kiinnnitys kynsistä voi olla todella tiukassa ja puskurin kuori halkeaa suht helposti.
-
Täytyy ottaa ensin pois.
Kannattaa irroitella lämpimässä, koska osa kiinnnitys kynsistä voi olla todella tiukassa ja puskurin kuori halkeaa suht helposti.
Onneks ajoin tänään talliin lämmitteleen. Onko siinä mitään "kikkoja", vai vaan pultit auki ja varovaisesti kiskoo kuoren pois.
-
Onneks ajoin tänään talliin lämmitteleen. Onko siinä mitään "kikkoja", vai vaan pultit auki ja varovaisesti kiskoo kuoren pois.
Enpäs muista miten se helma yläosasssa oli kiinni, mutta ei siinä niittejä(sisälokasuojassa) tai paria ruuvia halman alareunassa kummempaa tainnut olla.
Jos on joskus irroitettu niin lähtee helpommin, mutta varovasti vaikka reunasta alkaen, varoen vääntämästä helmaa liian kaukaa, joilloin pääsee taipumaan ja murtumaan.
Jos saisi vedettyä suoraan eteenpäin niin lähtisi parhaiten, mutta hankalahan siitä helman yläreunasta on pitää kiinni.
-
Enpäs muista miten se helma yläosasssa oli kiinni, mutta ei siinä niittejä(sisälokasuojassa) tai paria ruuvia kummempaa tainnut olla.
Jos on joskus irroitettu niin lähtee helpommin, mutta varovasti vaikka reunasta alkaen, varoen vääntämästä helmaa liian kaukaa, joilloin pääsee taipumaan ja murtumaan.
Jos saisi vedettyä suoraan eteenpäin niin lähtisi parhaiten, mutta hankalahan siitä helman yläreunasta on pitää kiinni.
Täytyy olla varovainen....kunnei ärrän puskureita taida liikaa olla varaosiksi.
-
Enpäs muista miten se helma yläosasssa oli kiinni, mutta ei siinä niittejä(sisälokasuojassa) tai paria ruuvia kummempaa tainnut olla.
Jos on joskus irroitettu niin lähtee helpommin, mutta varovasti vaikka reunasta alkaen, varoen vääntämästä helmaa liian kaukaa, joilloin pääsee taipumaan ja murtumaan.
Jos saisi vedettyä suoraan eteenpäin niin lähtisi parhaiten, mutta hankalahan siitä helman yläreunasta on pitää kiinni.
Pitää kysyä notta mitä sää selität?
Helma ja puskurin yläosa tulee kyllä yhtenä palikkana, kun irrottaa ne vaan siitä puskuripalkista.
Puskuripalkin saa irti kun kuori nyitty pois tieltä.
E:
Saahan sitä kysyä, mutta huolto-ohjeen mukaan se irroitetaan kahdessa osassa, toki voi saada muutenkin irti.
Typerä kyllä tämä huolto-ohje, oon meinaan niitä "kynsiä" millä helma yläosassa kiinni katellu tosta kuoresta, ja en kyllä koittas niitä ees irrottaa, näyttää tasan siltä että napsuvat poikki kun kattoo edes vihasesti sinnepäin.
-
Pitää kysyä notta mitä sää selität?
Helma ja puskurin yläosa tulee kyllä yhtenä palikkana, kun irrottaa ne vaan siitä puskuripalkista.
Puskuripalkin saa irti kun kuori nyitty pois tieltä.
Saahan sitä kysyä, mutta huolto-ohjeen mukaan se irroitetaan kahdessa osassa, toki voi saada muutenkin irti.
-
Puskurin palkkia ei saa runkoaisojen päistä irti ilman kuoren irrottamista ensin. Lokarin kaarista niitit pois ja reunasta alkaen lähtee nykimään ne saumakohdan kiinnityshampaat irti. Kun alaosa on pois niin styroxissa näkyy palkin kiinnityspultit 14mm kanta.
"lukkopelllin" irrotukseen ei tarvi ajovaloja irrottaa lainkaan, vain villkut joiden alla on kaks pulttia ja syylärin kohdalla ne kolme peltilirppaa muutamalla ruuvilla.