Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: nmmake - 25.12.2011, 18:53:00
-
Hei,
Joulunviettoon mennessämme oli pissapoika lakannut toimimasta.
En löytänyt listasta sulakkeen numeroa, onko pissapojalle oma rele? Luin vanhalta foorumilta, että moottorille pääsisi käsiksi oikean sisälokarin takaa.
Eliminoin keväällä jumiutuvat lampunpesurit: ruuvasin sulat irti ja niputin letkut nippusiteellä akseleihin, tämä ei varmaankaan vaikuta pissapojan rikkoutumiseen...?
-
Kai otit niistä lampunpesureista johdot myös irti? Ovat saman sulakkeen takana tuulilasinpesurin kanssa.
-
Ettei vaan pissapojan motoori olisi kaput ??
-
Kai otit niistä lampunpesureista johdot myös irti? Ovat saman sulakkeen takana tuulilasinpesurin kanssa.
No en alkanut puskuria irroittamaan... (itku) Toisaalta, sulakerasian kannesta (kojetaulun vasen pääty) yritin katsoa sulakkeita, eikä mikään ollut palanut. Mielestäni löysin sulakkeen niihin liittyen. Onko kellään saatavilla listaa sulakkeista tai releistä, että voisi tarkistaa?
Ettei vaan pissapojan motoori olisi kaput ??
Tätä minäkin mietin.
-
Niih, saako lampunpesureita oikeasti eliminoitua muuten kuin irroittamalla puskurin?
-
Lähden tämän avulla selvittämään ongelmaa:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?action=printpage;topic=49882.0 (http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?action=printpage;topic=49882.0)
Mitenköhän nyt sitten toimisi noitten heikosti toimivien pesureiden kanssa...?
-
En tiedä sitten onko vika niissä lampunpesimissä, mutta niistä saa johdot irti konehuoneen kautta. Eipä niitä oikeastaan mitään muuta kautta saakaan. Liitin on sellainen harmaa (saattaa olla myös musta) ja sijaitsee lampun ja syylärin välissä.
-
meillä on tullut vastaan ainakin yksi tapaus, jossa pissapojan toimimattomuus johtui cem:stä. Mutta kyllähän se kannattaa lähteä helpoimmasta päästä liikkeelle
-
meillä on tullut vastaan ainakin yksi tapaus, jossa pissapojan toimimattomuus johtui cem:stä. Mutta kyllähän se kannattaa lähteä helpoimmasta päästä liikkeelle
Tätä minäkin pelkään, tosin CEMmi on remontoitu Sercapilla 1,5v sitten, eikä muita häiriöitä ole ollut...
-
Joku muistikuva mulla olis, että tuon sulake on konehuoneen rasiassa??
FAQ osiolta löytyy linkki kytkentäkaavioihin, kytkentäkaaviosta löytyy sulakerasiat ja selitykset mitä minkäkin sulakkeen takana on.
-
Jahas, konehuoneen sulakerasiasta oli sulake (15A) palanut. Vaihdoin sen ja alkoi toimia. Varokkeen palamisen syytä ei voi kuin ihmetellä, tosin pumppaus oli aika heikkoa (ei varmasti jäässä (t05°) ja seosta 90% säiliön tilavuudesta) joten voihan se vanha jo jumiakin...
Eihän kenelläkään olisi kuvaa niistä lampunpesurien liittimistä?
-
Jahas, konehuoneen sulakerasiasta oli sulake (15A) palanut. Vaihdoin sen ja alkoi toimia. Varokkeen palamisen syytä ei voi kuin ihmetellä, tosin pumppaus oli aika heikkoa (ei varmasti jäässä (t05°) ja seosta 90% säiliön tilavuudesta) joten voihan se vanha jo jumiakin...
Eihän kenelläkään olisi kuvaa niistä lampunpesurien liittimistä?
Se todennäköinen syy sille sulakkeen palamiselle on melko varmasti ne lampun pesimet.
-
Itsellä kans lopetti pissapojat toimimasta eli ei tule nestettä edestä eikä takaa. Polttaa sulaketta nro 10(10A) eli rear washer. Itsellä kans lampun pesimet irroitettu, mutta johdot vielä kiinni. Olisiko antaa neuvoja mistä tuo johto otetaan irti? Joku aikaisemmin kuvaa jo kyseli, mutta ei näköjään kellään ollut.
Ja jos pumppu on rikki(onko sama eteen ja taakse?) niin paljon ne maksaa?
Kiitos tiedoista!
Malli V70 2001 bensa
PÄIVITYSTÄ: Löysin pesurien johdot ja irti ovat. Etulasin pissapoika siis toimii, oli vain jäässä, mutta takalasin pissapoika ei ruutaa ja polttaa nro 10 sulakkeen(rear washer). Pitänee jossain vaiheessa kuunnella pyöriikö takalasin pissapojan moottori. Syy varmaan siinä.
Saako näitä tarvikkeina vai siniseltä suoraan?