Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: stito80 - 26.03.2023, 21:02:32
-
Moi miten on kun Volvo s80 2.4l vm. 2000 airbag valo palaa ja vikakoodeja ei pääse lukemaan kun ei saa yksikköön yhteyttä vikakoodinlukijalla. Muuten auto toimii normaalisti. Onko vika auttamatta cem yksikössä?
-
Millä laitteella sitä nyt koitettu lukea? Kyllä sieltä koodi löytyy. Tuo on jotenkin hupaisaa kun joka puolella on joka vikaan ensimmäinen vika paikka jota huudellaan cem yksikkö. Tuo cem muutenkaan kovin yleinen vikapaikka ole, omien käsien läpi jonkin verran volvoja on mennyt ja cem vikoja tainnut olla pari mitä osunut kohdille.
-
Nooh ei ole kyseinen auto minulla vielä mutta suunittelin ostavani sen. Oli kolmella eri korjaamolla käyttänyt ja ei oltu saatu yhteyttä mutta eivät ole kylläkään merkki korjaamoja joten en tiedä millä laitteilla oli yritetty lukea. Oli kahdesta arveltu että cem vika se on.
-
Aika paha tässä veikkailla mutta oire sopii mittaristovikaan.
Varsinkin jos auto on jo 2001 mallia. Valmistettu siis kesän jälkeen 2000.
Voihan olla srs vikakin, johdoissa/liittimissä vaikkapa kuskin penkkiin?
En koskis. :)
-
Aivan aivan se on vm.2000 hinta olis 700e
-
SRS-ohjainlaitteessa bitti poikittain on yleisin syy silloin jos siihen ei saa yhteyttä. Voi toimia ihan vaan käyttämällä Volvolla uudelleenohjelmoinnissa. Varmimmin on kuitenkin korjaantunut toisella ohjainlaitteella. Senkin voi joutua käyttämään ohjelmoinnissa jotta kaikki ilmoitukset saa pois.
-
No viallisena siihen et leimaa saa niin kauan kuin srs palaa.
Aletaan vaikka perusteista. Tarkista kojelaudan päästä sulake 23.
-
En vielä ole ostanut kyseistä autoa mutta harkitsen sen ostoa. Torstaina käydä katsomassa miltä näyttää ja tuntuu muuten. Mitäs mieltä kannatteeko sotkeutua.
-
Aika paljon pistät paineita. Aikaisemmin sanoin etten koskis.
Jos sanon että hyvä peli ja halpa korjaus niin vatuiks män taas.
Se on ihan oma asias, jotenkin se on korjattavissa niin että jos intoo riittää ja muu on kunnossa niin siitä sit vaan.
Kilometrit, jakopää, huohotus, päästöt... V:>
-
Ei tuohon oikeaa vastausta ole ostaakko vai ei. Jos ei itsellä laitteita, intoa / taitoa korjailla niin osta ehjä auto, ei tuo ainoa volvo suomessa ole.