Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kylläjoo667 - 27.03.2023, 11:23:00

Otsikko: TF80SC ongelmaa
Kirjoitti: kylläjoo667 - 27.03.2023, 11:23:00
07 V70 D5 rupes laatikon osalta temppuilemaan.
 Kylmänä ei tahdo vaihtaa vaihdetta isommalle ikäänkuin menisi vapaalle hetkeksi. Varsinkin 2-3-4 välillä.
 Lootaöljyjä hyvin vaihdeltu historian aikana ja ei kauaa ole kun viimeksi näin tehty ja huuhtelemalla tietty.
N. 430tkm ajettu.
 Hieman kun lämpeää niin toimii täydellisesti. Lukitsee turbiinin. Ei luista, pauku tai venyttele. Vikakoodeja ei ole, mikä näissä yleisesti lahoaa näillä oireilla? 
Otsikko: Vs: TF80SC ongelmaa
Kirjoitti: kylläjoo667 - 28.03.2023, 18:32:59
Päivitystä ongelmaan. Laatikosta myös kuuluu surina. Öljytaso ok, ei vikakoodeja. Eli pumppu/sisäiset tiivisteet alkaa vetelee viimesiä.
 Jos jollain samanlaisia oireita niin siinä yksi mahdollinen syy.
 Ps. Auton saa lunastaa halvalla pois, on vielä ajokuntoinen  :-[
Otsikko: Vs: TF80SC ongelmaa
Kirjoitti: Lankku - 28.03.2023, 19:52:27
Surina viittaa yleensä matalaan öljynpaineeseen ja se taasen monesti johtuu tukkeutuneesta suodattimesta. Sen saa puhdistettua riittävästi puhaltamalla paineilmalla jäähdyttimen ylemmästä vaihteiston öljykierron liitoksesta. Jäähdyttimen puolelle, ei letkuun. Eli laskee öljyt pois tyhjennysropun kautta ja jättää ropun auki. Paineilman kanssa puhaltaa vähintään 2l öljyä ulos, öljyntäyttö ja kokeilee paraniko toiminta. Pistooli on syytä olla tiiviisti syylärin lähtöä vasten, koska varsinkin alkuvaiheessa linjassa on vastapainetta ja sylkäisee öljyä ulos jos pistooli luistaa paikaltaan.
Otsikko: Vs: TF80SC ongelmaa
Kirjoitti: kylläjoo667 - 28.03.2023, 20:00:22
Surina viittaa yleensä matalaan öljynpaineeseen ja se taasen monesti johtuu tukkeutuneesta suodattimesta. Sen saa puhdistettua riittävästi puhaltamalla paineilmalla jäähdyttimen ylemmästä vaihteiston öljykierron liitoksesta. Jäähdyttimen puolelle, ei letkuun. Eli laskee öljyt pois tyhjennysropun kautta ja jättää ropun auki. Paineilman kanssa puhaltaa vähintään 2l öljyä ulos, öljyntäyttö ja kokeilee paraniko toiminta. Pistooli on syytä olla tiiviisti syylärin lähtöä vasten, koska varsinkin alkuvaiheessa linjassa on vastapainetta ja sylkäisee öljyä ulos jos pistooli luistaa paikaltaan.

Kiitos vinkistä, pitää testata kun ei tässä huono pilalle mene :-\