Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: V10850AUT - 30.03.2023, 15:31:00
-
Jos 850-95 autosta jossa uutena tehdasasennettu Volvo alarm, irrottaa akun kuukaudeksi pois, niin menetelläänkö näin.
Ovet auki ei lukossa ja akun miinusnapa irti.
Virrattomana ovet napeista lukkoon kuskin ja takaluukku avaimella jos onnistuu?
kuukauden päästä ovet ja takaluukku auki avaimella ilman virtoja ja akun miinusnapa paikoilleen, jonka jälkeen ovet kiinni kaukosäätimellä.
Näin ei varmaan pitäisi tulla ongelmia?
-
Muusta en tiedä mutta radion koodi pitää tietää ennen irroitusta.
-
Varmaankin jotenkin noin.
Itse laitoin talviseisontaan joskus muistaakseni niin että ovet lukkoon ja sitten akunkenkä äkkiä irti ennen kuin menee salpalukitus päälle. Sitten vaan avaimella sisään.
Voithan kokeilla sitä kun jätät konepellin auki että miten käyttäytyy?
Mulla oli semmonen paikka että taisin jättää konepellin sulkematta kokonaan niin varmistu akulle pääsy.
Radion koodi tottakai jos on alkuperäinen :o
-
Varmaankin jotenkin noin.
Itse laitoin talviseisontaan joskus muistaakseni niin että ovet lukkoon ja sitten akunkenkä äkkiä irti ennen kuin menee salpalukitus päälle. Sitten vaan avaimella sisään.
Voithan kokeilla sitä kun jätät konepellin auki että miten käyttäytyy?
Mulla oli semmonen paikka että taisin jättää konepellin sulkematta kokonaan niin varmistu akulle pääsy.
Radion koodi tottakai jos on alkuperäinen :o
Tuli mutka matkaan. Tavaratilan lukossa ei avain käänny milliäkään.
Ei ole koskaan tarvinnut käyttää kun kaukosäätö ja keskuslukko toimii.
tai sitten joku vaihtanut lukon toiseen.
Ruiskutin lukkoon aseöljyä ja wd40, katsotaan onko mitään vaikutusta.
Radio on joku 90-luvun irrotettavalla etupaneelilla oleva, jossa näyttö pimeänä mutta toimii.
Muistaakseni jos on irrotettava näyttö. niin ei ole silloin radiossa koodia.
-
S70 voi tuollaisessa tapauksessa lukita "lautta-asentoon" eli auto lukkoon mekaanisella avaimella, jolloin hälytin ei aktivoidu. Sen jälkeen maajohto irti. Autoon pääsee edelleenkin sisään mekaanisella avaimella, ja pääsy uudelleen konepellin alle on siten taattu. Virran kytkemisen jälkeen auto kannattaa lukita ja avata kaukosäätimellä, näin toiminnot heräävät henkiin. Lukituksen eri vaihtoehdot on kerrottu siellä auton ohjekirjassakin, minkä lukemista aina lämpimästi suosittelen.
Oletan, että sama toimii kasipätkässäkin?
-
Lukituksen eri vaihtoehdot on kerrottu siellä auton ohjekirjassakin, minkä lukemista aina lämpimästi suosittelen.
Oletan, että sama toimii kasipätkässäkin?
Kun saisikin niitä ohjekirjoja jostain näihin. 4-volvoa pihassa ja vain yhdessä tuli mukana ohjekirja.
Muistaakseni 850 kun ovet lukitsee avaimella niin silti punainen ledi alkaa vilkkua. V70 -01 taas ei vilkuta mitään avaimella lukittuna.
Pitää vielä tarkistaa tämä mutta melko varma olen että on näin.
-
Muistaakseni 850 kun ovet lukitsee avaimella niin silti punainen ledi alkaa vilkkua. V70 -01 taas ei vilkuta mitään avaimella lukittuna.
Mahtaakohan tuo ledi vilkutella tuon ikäisissä ajoneston merkiksi? Vilkutus loppuu, kun ottaa akun irti.