Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Aku1234 - 04.04.2023, 18:52:48
-
Hei vain kaikille!
Kylmäkäynnistäessä -25 pakkasessa volvoon syttyi moottorin vikavalo. Sen jälkeen autolle ei ollut käyttöä ja se on seissyt puolitoista vuotta käyttämättä. Sitä on kuitenkin säännöllisesti käynnistelty ilman ongelmia. Vikavalo on palanut taulussa koko tämän ajan.
Luin koodit, ja lukija antoi koodia D900. "Ohjainyksikkö konfigurointi, katkonainen".
(https://i.ibb.co/7y0tRJz/VOLVO-D900.jpg) (https://ibb.co/7y0tRJz)
Auto lähtee käyntiin aivan normaalisti. Koeajoa en ole pystynyt tekemään, sillä auto on jäänyt lumen vangiksi. Hyvin suppeasti löytyy tietoa tästä koodista. Osaisiko joku auttaa minua asiassa, että saisin auton katsastettua.
Etukäteen kiitellen,
Aku
-
Isoilta pojilta kuullut.
Joillakin muka auttanut kun ottaa kaasuläppäkotelon liittimen irti joksikin aikaa. ???
Ecussa se vika kuitenkin taitaa olla.
Mikä moottori? Ei kai 1.8 Visteon ohjauksella?
Mukavaa kun tuohan ei ole mikään vikakoodi, ilmoittaa vaan että huonosti menee tiedonsiirrossa.
Kai olet varmistanut että akku on hyvässä iskussa?
Edit. No näkyyhän se tossa kuvassa, visteonin piru ja 1.8.
-
Isoilta pojilta kuullut.
Joillakin muka auttanut kun ottaa kaasuläppäkotelon liittimen irti joksikin aikaa. ???
Ecussa se vika kuitenkin taitaa olla.
Mikä moottori? Ei kai 1.8 Visteon ohjauksella?
Mukavaa kun tuohan ei ole mikään vikakoodi, ilmoittaa vaan että huonosti menee tiedonsiirrossa.
Kai olet varmistanut että akku on hyvässä iskussa?
Edit. No näkyyhän se tossa kuvassa, visteonin piru ja 1.8.
Akku on hyvä, lämpimässä säilytetty ja säännöllisesti ladattu. Kokeilin ottaa liitintä irti ja laitoin myöhemmin takaisin, mutta ongelma jatkuu. Luulen, että vika on ECU:ssa. Kiitos avustasi.