Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Mawe - 05.04.2023, 15:03:37

Otsikko: Kaasuläppäasiaa
Kirjoitti: Mawe - 05.04.2023, 15:03:37
Autona s80 -99 2.4 vapari. Auto vikatilassa ja Koodit 532D - Emission influence, faulty signal ja 9190 - Throttle unit, internal fault. Purin ja putsasin kaasuläpän ja asentoanturin. Auto toimii aivan samoin on kaasuläpän johto kiinni tai irti. kierrokset nousee kaasua painamalla ehkä max 3000. Miten käyttäytyy ohjelmoimaton kaasuläppä? Onko 2.9 koneisessa sama kaasuläppäkotelo? Jos on niin varmaan ohjelmoinnin vaatii koska eri kone?? Jos joltain löytyy vehkeet ja osaaminen kyseiseen hommaan lähellä Loppea niin saa ilmoittautua.

Otsikko: Vs: Kaasuläppäasiaa
Kirjoitti: Acke - 05.04.2023, 17:30:01
2.9 koneessa voi olla sama kaasuläppä, yhteen -00 2.4 vapariin tuli vaihdettua läppä isommasta koneesta ja toimi sellaisenaan reilu kolme vuotta.
Sen hajottua laitettiin tehdaskorjattu Biliasta (läppä+softa+sopeutus 545€) kun sopivaa käytettyä ei löytynyt sopivasti.