Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: s73 - 26.12.2011, 15:31:06
-
millainen työ on asentaa mittari tähän? Anturi puskurin taa, mihin muut johdot? Sama mittaristo 940, joten lämpömittarin alle se tulee.
-
Liekö sittenkään sama, kun omassani 940-96, ulkolämpömittarin paikka on vasemmassa reunassa bensamittarin alapuolella? Tuossa oli johdotus valmiina. Anturi puuttui, mutta liitin sille oli valmiina. Mittariston takana valmis liitin tuota ulkolämpömittaria varten. (tosin noita on ollut ainakin kahdella eri liittimellä) "Suurin" työ taisi olla tuo kauluksen irrotus, josta on kirjoiteltu viime aikoina. ( ja toinen työ oli, kun saamassani mittarissa oli juuri se toinen liitin, joka ei käynytkään suoraan)
-
ainakin vanhemissa 940 sama mittaristo. Miten ratkaisit liitin ongelman? Oliko liitin ihan mittariston takana?
-
liittimiä kahtamallia riippuen auton vuosimallista,nimimerkki ghostilla muistaakseni jossain ilmotuksessa molempien kuvat.
-
menee varmaan se viisi johtoinen mittari.
-
Taitaa olla jo useita vuosia kun tuon kanssa askartelin, mutta liitin löytyi johtonippuun sidottuna mittariston takaa. Liitinongelma ratkaistiin vaan katkomalla johdot ja riviliittimillä kiinni.(ei ehkä suositeltavin tapa) Ei muistaakseni ollut vaikeaa päätellä/mittailla mitkä päät yhteen.?
-
960:ssä on muistaakseni viidellä johdolla ja 940:ssä on kahdella eri tavalla se näytön johdotus. Toinen on
suoraan kuudella johdolla liittimeen ja vanhempi malli menee kahdella johtonipulla jossa toisessa on kaksi
johtoa ja toisessa nipussa neljä johtoa.
-
Mittareiden erot tais mennä silleen et ´94 vanhemmissa on musta pistokerunko ja uudemmissa valkoinen pistokerunko.
Onkohan kaikissa sama anturi?
-
Mulla on varmaan valaistus pimeänä tuosta, jos siinä oma valaistus pitäisi olla? :) (muukin kuin se jäätymisenvaroittimen punainen) En oo tuota repinyt auki...
Jos siinä on oma valo, onnistuuko vaihtaa?
-
Lamppu on kannalla päälisivulla. On vaan eri asia miten saat otteen siitä ilman mittariston irrotusta. Joku on kuulemma joskus onnistunut. Minä en ainakaan.
-
Onnistuin juuri vaihtamaan ko polttimon joka oli kyllä pirun tiukassa,mutta lähti kumminkin ehjänä. Sitähän pitää pyöräyttää vajaa puolikierrosta ennenkuin irtoo. Kannatta laittaa sitten ns. longlife polttimo niin kestänee taas kymmenen vuotta.
-
Ok. Eihän tuo mittariston irroitus mikään taikatemppu oo... :)