Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: 940 TURBO - 09.04.2023, 20:56:48
-
Olisi tiedossa laatikon irroitus ko. Volvosta. Aiemmin tein sen siten että moottori ylös, ja sitten laatikko, ja kasaan toisinpäin. On vain tosi ahdas ottaa TDI konehuoneesta ja isotöinenkin. Mietinkin onnistuisiko että nostaisi ketjutaljalla keulan ylös, ja antaisi koko moottori-vaihteistopaketin jäädä lattialle jossa laatikon irroitus olisi helpompi rasti. Onnistuuko kyseinen homma, mahtuuko paketti irtoamaan kun kori jää takarenkaiden varaan :o keula ylhäällä ???
-
Apurungon kanssa koko paketti alakautta, tai sitten moottori-vaihteisto yhdistelmä kokonaisena yläkautta.
-
??? Viimeksi kun Automaatista levisi turbiini kun vetolevyn niitit pettivät lastutuksen vuoksi niin näytti kyllä sille ettei se koko pakettina mahdu millään yläkautta tulemaan. onko tästä varmaa tietoa että mahtuu ? Sehän olisi helpompi jumppa kuin kuvaamani tapa :)
-
??? Viimeksi kun Automaatista levisi turbiini kun vetolevyn niitit pettivät lastutuksen vuoksi niin näytti kyllä sille ettei se koko pakettina mahdu millään yläkautta tulemaan. onko tästä varmaa tietoa että mahtuu ? Sehän olisi helpompi jumppa kuin kuvaamani tapa :)
Jos on kanttikoppa niin kyllä se mahtuu, tuosta meidän kiiturista olen norsulla nostanut kone-laatikon pois kaksikin kertaa.
-
Helpoiten ehkä, kun löysää apurungon vasemmanpuoleiset kiinnitysruuvit kokonaan irti ja oikealta puolelta löysää sen verran, että laatikon pää pääsee etulokasuojan alta pois. Rattiakselin joutuu irrottamaan myös booreista alapäästä, muuten ei laskeudu tarpeeksi alas. Sitten vain normaali katkaisu koneen ja laatikon välistä. Tietenkin pitää vetarit irrottaa. Näin olen itse tehnyt muutaman kerran.
-
:) hieno homma, hyvä tietää että onnistuu yläkautta. Pitääpä ottaa ohjelmaan ::)