Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Turbo 242 - 10.04.2023, 13:24:05
-
Pitkästä aikaa käyttöautosta topic pystyyn. :P Piti jo edeltävästä mk2 V70 tehdä, mutta se jäi ja jäi...
Pari vuotta sitten tämä auto tuli myyntiin. Mitään aikomusta ei ollut seuraavaa käyttöautoa ostaa, mutta varusteet, tekniikka ja varsinkin väri oli kohdillaan. Oli tartuttava tilaisuuteen.
Volvo V60 D4 aut. AWD
Väri massasta erottuva Rebel Blue.
Varusteita:
-Neliveto
-6 vaihteinen automaatti
-Rattivaihteet
-Adaptiivinen vakionopeussäädin jonoavustimella
-Adaptiiviset kaukovalot varjostustoiminnolla
-Vetokoukku
-Parkkitutkat edessä ja takana
-Peruutuskamera (aivan loistava asuntovaunun kytkemisessä vetokoukkuun)
-Webasto
-Lämmitettävä tuulilasi
-Lämmitettävä ratti
-Lämmitettävät etuistuimet
-Lämmitettävät takaistuinten reunapaikat
-BLIS
-Kaistavahti
-Kuljettajan tauko muistuttaja
-Nopeusrajoitusmerkkien tunnistus
-Kompassi taustapeilissä
-Navi
-Kattoluukku
-Digimittaristo
-Harman Kardonin äänentoisto
-Isofix
-Koirakalterin lisäsin lisäämään matkustamon turvallisuutta
Vielä jotain muuta...? Lisätään jos tulee mieleen
Ulkokuoreen on tehty joitakin muutoksia.
(https://i.ibb.co/RGn5SGR/20210617-205005.jpg) (https://ibb.co/RGn5SGR)
(https://i.ibb.co/8zBfKtW/20210617-205019.jpg) (https://ibb.co/8zBfKtW)
Auton vetokyky koeponnistettiin heti ja on kyllä hieno vetoauto. Woimaa on...
(https://i.ibb.co/JBHpPsF/20210624-103513.jpg) (https://ibb.co/JBHpPsF)
Syksyllä 2021 autoon laitettiin keraaminen pinnoite ja alusta sekä kotelot ruostesuojattiin. Jouluaattona 2021 illalla piti lähteä haudoille, auto ilmoitti lataushäiriöstä. Apulaitehihna oli mennyt poikki ja tippunut niin, ettei mennyt jakohihnan väliin. :o
Keväällä 2022 oli vuorossa iso huolto. Jakopäätä ei tarvinnut tehdä kun se oli tehty vuotta aiemmin.
Leima menee kesäkuussa umpeen, sitä ennen vaihtolistalla on kaikki jarrulevyt ja -palat, lisäjarruvalo ja vasen päiväajovalo. Vuosihuolto on varattuna helatorstain jälkeiselle perjantaille. Jarrusatulat on maalattu mustiksi ja niistä alkaa ruoste puskea läpi. Mustat satulat näyttää vähän vaisuilta mustien vanteiden kanssa, joten ne maalataan auton värikseksi jarruremontin yhteydessä. :juhau:
Tavaratilan koko on aiheuttanut päänvaivaa, mutta siitä on selvitty... :D
-
Auto huollettu tänään, mittarissa 181 500km. Huolto piti sisällään Essential-huollon, apulaitehihnojen uusimisen ja pakokaasulapun leimalle. Katsastus 12.6 mennessä.
-
Hieno S*
-
Hieno S*
Kiitos. -H- Tosin omaa kädenjälkeä ei vielä juurikaan ole ulkokuoressa.
Tänään vaihtui vasen päiväajovalo. Alkuperäinen ei himmentynyt parkkivaloksi ajovalot kytkettäessä päälle. Olihan siinä ensikertalaiselle tekemistä. Puskuri irti kulmasta ja ajovalo irti. Siitä sai riittävästi tilaa. Samalla siistin akun ylläpitolaturin asennusta. Laturin sijottelu on edelleen huono, nyt ei vain aika riittänyt alkaa etsimään parempaa paikkaa. Johdotus on nyt huomattavasti siistimmin.
-
Eilen vaihtui lisäjarruvalo. Alkuperäisestä oli 2/3 ledeistä pimeänä ja kosteutta valaisimen sisällä. Vaihtotyö oli yllättävän helppo vaikka koko spoileri piti käyttää pöydällä, kun lisäjarruvalon kiinnitysmutterit on valaisimen takapuolella. Spoileri on katon puoleiselta sivulta kaksipuoleisella teipillä kiinni, se oli ainoa asia mitä piti kiinnityksessä uusia.
Huomenna olisi vakaa aikomus vaihtaa jarrulevyt ja -palat. Saan auton nosturille, helpottaa hommaa melko paljon. S*
-
Tänään vaihdettu kaikki jarrulevyt ja -palat. Etupäässä ei ollut muuta ihmeellistä kuin ~16tkm ajetut jarrupalat. Apukuskin puoleinen sisäpala aivan loppu, muut tuskin kuluneet yhtään. :idiot2: Satulan mäntä ei vastustanut yhtään sen enempää kuin kuskin puolellakaan.
Kiitos Käikälä Garage nosturipaikasta ja JuHaU avusta ja Hanna ruokahuollosta. S*
(https://i.ibb.co/Wnb6KH5/20230531-140118.jpg) (https://ibb.co/Wnb6KH5)
Vanteet on likaiset ja satuloiden maalaus välttävä, koska kaikki tapahtui satuloiden ollessa paikoillaan ja pienellä kiireellä. :-[
(https://i.ibb.co/5s9xRwq/20230531-195221.jpg) (https://ibb.co/5s9xRwq)
(https://i.ibb.co/bKLC763/20230531-195230.jpg) (https://ibb.co/bKLC763)
Takasatulat ajoin Vidalla huoltoasentoon. Moottorit veti käsijarrun säädön tappiin sisälle kuten kuuluukin. Ainoa vaan, että mäntä ei seurannut perässä. :facepalm: Männästä kumia raolleen ja VP Jakaria herkistämään mäntää. Käsijarrun moottorit irti molemmin puolin että sai varmistuksen säädön menemisestä alkuasentoon. Tässä vaiheessa pääsi painamaan isoilla siirtoleukapihdeillä mäntää ja se meni molemmin puolin hienosti sisään. Ei mennyt ennen Jakarikylpyä.
Autossa on Calixin ylläpitolaturi. Parkit ja sytytysvirta päällä useita tunteja tyhjensi akun niin, ettei jaksanut startata. Pieni tuumaustauko akku edelleen laturissa ja auto lähti käyntiin. Oikeastaan kaksi laturia rinnakkain... ::)
Ulkonäkö muuttui mm. rei'itettyjen levyen ansiosta. Mutta mikä tärkeintä, joka kulmassa on uudet osat. Vanhat etulevyt olivat kierot ja ravistus jarruttaessa melko raivostuttava. Takapalat oli melkein loppu ja levytkin selvästi kuluneet.
Seuraavaksi leimalle.
-
...
Apukuskin puoleinen sisäpala aivan loppu, muut tuskin kuluneet yhtään. :idiot2: Satulan mäntä ei vastustanut yhtään sen enempää kuin kuskin puolellakaan.
...
Takasatulat ajoin Vidalla huoltoasentoon. Moottorit veti käsijarrun säädön tappiin sisälle kuten kuuluukin. Ainoa vaan, että mäntä ei seurannut perässä.
...
Tervetuloa vaan tuon kyseisen jarrupalan kulumisen ihmettelijöihin, omassa Romussa sama juttu ja mäntä tosiaan liikkuu yhtä herkästi kuin toisellakin puolella.
Joo, ei vedä huoltoasentoon ajo mäntää sisään.
Tuon takasatulan männän saa painettua sisälle esim. auton tunkilla (voimaa on :D), ei tarvitse ottaa pois käsijarrun hilppeitä ja mahdollisesti rikkoa tiivisteitä tai kiinnityskorvakkeita.
Olikos tässä "pikku" AWD Volvossa umpinaiset vai jäähdytetyt levyt takana, kun ei kuvasta oikein selvinnyt meikän silmin katseltuna?
-
Tervetuloa vaan tuon kyseisen jarrupalan kulumisen ihmettelijöihin, omassa Romussa sama juttu ja mäntä tosiaan liikkuu yhtä herkästi kuin toisellakin puolella.
Joo, ei vedä huoltoasentoon ajo mäntää sisään.
Tuon takasatulan männän saa painettua sisälle esim. auton tunkilla (voimaa on :D), ei tarvitse ottaa pois käsijarrun hilppeitä ja mahdollisesti rikkoa tiivisteitä tai kiinnityskorvakkeita.
Olikos tässä "pikku" AWD Volvossa umpinaiset vai jäähdytetyt levyt takana, kun ei kuvasta oikein selvinnyt meikän silmin katseltuna?
Täytyy ostaa seuraavaksi sarja peruspaloja ja vaihtaa ensi kesänä tuo kuluva pala. Jää vielä toinen pala sitten varalle. :idiot2:
Tämä oli osaltaan opettelua kun ensimmäistä kertaa tuli tehtyä takajarrut sähkökäsijarrulliseen. Kiitos vinkistä, ehkä muistan ensi kerralla olla purkamatta käsijarrun moottoreita irti. Tässä perus AWD:ssa on umpilaikat takana. D6:ssa on jäähdytetyt levyt.
-
Minkä valmistajan levyt tuli? Hyvältä tällainen vaan edelleen näyttää vaikka omaa exää ei muilta osin ikävä olekaan.
-
Minkä valmistajan levyt tuli? Hyvältä tällainen vaan edelleen näyttää vaikka omaa exää ei muilta osin ikävä olekaan.
Eteen Brembo Xtra ja palat samaa sarjaa. Taakse tuli Mekonomenin tarvikelevyt ja palat. Aika näyttää, miten kummankin pään setit pärjää.
Onhan tämä kori ajettavuudeltaan aika maukas, varsinkin aiempaan P2-koriseen seitenkymppiseen. :P
-
On tosiaan asiallinen ajettava, mulla taisi loppujen lopuksi olla hammastanko viallinen joka pilasi ilon. Nyt viime kesästä lähtien nelikymppisessä on ollut takana nuo Xtrat, olisin laittanut eteenkin mutta näihin pikkujarruihin ei saanut joten otin Zimmermannit.
-
On tosiaan asiallinen ajettava, mulla taisi loppujen lopuksi olla hammastanko viallinen joka pilasi ilon. Nyt viime kesästä lähtien nelikymppisessä on ollut takana nuo Xtrat, olisin laittanut eteenkin mutta näihin pikkujarruihin ei saanut joten otin Zimmermannit.
Mulla taas edellisessä seitenkymppisessä taisi olla hammastanko väljä kun se ei mennyt suoraan ja se osaltaan jätti siitä hieman ikävän vaikutelman. 100tkm sillä kerkesin kärräämään.
-
Auto katsastettu huomautuksitta tänään aamupäivällä.
-
On tosiaan asiallinen ajettava, mulla taisi loppujen lopuksi olla hammastanko viallinen joka pilasi ilon. Nyt viime kesästä lähtien nelikymppisessä on ollut takana nuo Xtrat, olisin laittanut eteenkin mutta näihin pikkujarruihin ei saanut joten otin Zimmermannit.
Onko sulla noi Xtra-levyt reikien porauksen osalta peilikuvat toisistaan? ???
Olen aina ollut siinä uskossa, että levyjen poraus olisi ikään kuin pyörimissuuntaan. Nyt kuskin puolen levy pyörii väärinpäin. :idiot2:
(https://i.ibb.co/J5WvqK2/20230601-134840.jpg) (https://ibb.co/J5WvqK2)
(https://i.ibb.co/SBPFvt5/20230601-134849.jpg) (https://ibb.co/SBPFvt5)
-
Paas kattoen myös niiden jäähdytyskanavien kaarevuus levyn ulkokehältä, saatat yllättyä.
316 millisissä Aten levyissä vänkärin puolella pyörii väärin päin, ekonomit laskeneet, ettei kannata tehdä kuin yhden mallisia levyjä eikä peilikuvana toiselle puolelle, ei ole tehty kuitenkaan suoria kanavia. Boschin tarvikelevyissä sama homma, kait muissakin.
300 ja 336 millisissä ei väliä.
-
Paas kattoen myös niiden jäähdytyskanavien kaarevuus levyn ulkokehältä, saatat yllättyä.
316 millisissä Aten levyissä vänkärin puolella pyörii väärin päin, ekonomit laskeneet, ettei kannata tehdä kuin yhden mallisia levyjä eikä peilikuvana toiselle puolelle, ei ole tehty kuitenkaan suoria kanavia. Boschin tarvikelevyissä sama homma, kait muissakin.
300 ja 336 millisissä ei väliä.
Taitaa mennä just ristiin ton porauksen kanssa. :facepalm: Eli lopputulema on, että antaa olla vaikka häiritseekin silmää aivan s**tanasti. :-X
-
Onko sulla noi Xtra-levyt reikien porauksen osalta peilikuvat toisistaan? ???
Olen aina ollut siinä uskossa, että levyjen poraus olisi ikään kuin pyörimissuuntaan. Nyt kuskin puolen levy pyörii väärinpäin. :idiot2:
(https://i.ibb.co/J5WvqK2/20230601-134840.jpg) (https://ibb.co/J5WvqK2)
(https://i.ibb.co/SBPFvt5/20230601-134849.jpg) (https://ibb.co/SBPFvt5)
No nyt kun mainitsit niin piti ihan käydä vilkaisemassa ja niinhän noi kuskin puolella on periaatteessa vastakarvaan, ja sama homma edessä Zimmermanneissa. Toki tiedä onko tuolla kummoisempaa merkitystä, kunhan saavat ilmaa väliin? V60:ssa mulla oli Ebc:n Turbogroovet, niissä oli oikein mutta ne oli myös uritetut...
-
Ihmettelin jarruremontin jälkeen tuulilasinpyyhkijöitä käyttäessä, että kylläpä kuulostaa kuin hiekkapaperilla pyyhkisi lasia. :o Lasi on vajaan vuoden vanha ja pyyhkijät samoin. Uudet pyyhkijän sulat eivät korjanneet asiaa. Lasin tarkastelu eri kulmista paljasti, että jarrusatuloiden maalaamisen pöly oli kulkeutunut lasille. :facepalm: Ikinä ennen maalanut satuloita niiden ollessa autossa kiinni pisti nyt maksamaan oppirahat... Lasi on nyt puhdas. Täytyy muut lasit tarkastella seuraavan pesun yhteydessä, samoiten muu maalipinta. Maalipinnan suhteen tilanne ei ole niin paha, siinä kun on keraaminen pinnoite.
Millä aineella maalisumu lähti tuulilasista? ???
Seuraava asia, mikä alkoi häiritsemään heti jarruremontin jälkeen, on huomattavasti korostunut rengasmelu. Se kun vielä vaihtaa puolta jopa kesken matkan. Tänään etupää alkoi pitämään narinaa hiljaisessa vauhdissa kääntäessä. Tulin siihen tulokseen, että iskareiden yläpäät nalkkaa sen verran että siitä kuuluu tuo ääni. Täytyy nekin laittaa vaihtolistalle.
-
Eilen meni kivi kuljettajan puoleisen etujarrulevyn taakse. On niitä sielä aiemminkin pyörinyt ja lähtenyt itsestään pois. Yritin tökkiä jarrukilpeä ja peruutella erinäisiä kertoja. Tänään, n. 50km myöhemmin se perkeleen kivi vinkui sielä edelleen. >:( Ei auttanut muuta kuin rengas irti ja levyn pidätinruuvi navasta irti. Sieltä se perkele tipahti maahan. Nyt ei vingu enään.
-
Millä aineella maalisumu lähti tuulilasista? ???
Näitä kun ei lueta, niin vastaan silti. Asetonilla uitin rätin märäksi ja johan näkyi valkoisessa rätissä sinistä väriä...
Seuraava asia, mikä alkoi häiritsemään heti jarruremontin jälkeen, on huomattavasti korostunut rengasmelu. Se kun vielä vaihtaa puolta jopa kesken matkan. Tänään etupää alkoi pitämään narinaa hiljaisessa vauhdissa kääntäessä. Tulin siihen tulokseen, että iskareiden yläpäät nalkkaa sen verran että siitä kuuluu tuo ääni. Täytyy nekin laittaa vaihtolistalle.
Eiköhän se rengasmelu kuitenkin tule oikeanpuoleisesta etupyöränlaakerista. :tickedoff: Eipä siinä auta muu kuin alkuviikosta toimittaa napa laakerinvaihtoon.
-
Näitä kun ei lueta, niin vastaan silti. Asetonilla uitin rätin märäksi ja johan näkyi valkoisessa rätissä sinistä väriä...
Kait näitä nyt aina joku lukee... Mites maalipinta muuten? Kävitkö asetonilla läpi myös katon ja konepellin? Tietenkään sininen ei näy sinisessä, mutta yhtä karhea pinta lienee kuin tuulilasikin.
-
Kait näitä nyt aina joku lukee... Mites maalipinta muuten? Kävitkö asetonilla läpi myös katon ja konepellin? Tietenkään sininen ei näy sinisessä, mutta yhtä karhea pinta lienee kuin tuulilasikin.
En käynyt. Auto on likainen. Pesun jälkeen näkee miten kävi maalipinnalle. Sikäli maalipinta ei niin jännitä kun siinä on keraaminen pinnoite. Pinnoite täytyy kuitenkin uusia jossain kohti, niin siinä lähtee maalisumut samalla.
-
Eiköhän se rengasmelu kuitenkin tule oikeanpuoleisesta etupyöränlaakerista. :tickedoff: Eipä siinä auta muu kuin alkuviikosta toimittaa napa laakerinvaihtoon.
Napa kävi omameekanikon hellässä huomassa. Uusi laakeri on siis prässätty paikoilleen ja siihen loppui ylimääräinen meteli.
Olihan siinäkin taas ensikertalaiselle rojekti, mutta siitä(kin) selvittiin. Kovaa oli alapallo kiinni, se vei irrottamisessa ehdottomasti eniten aikaa.
-
Kesämiitti-viikonloppuna tankkasin auton Alahärmässä. Kaikessa rauhassa lasettelin dieseliä tankkiin välillä seuraten mittaria ja välillä mitä maailmalla tapahtuu. Pistooli kun katkaisi, siirsin katseeni pistooliin ja näin kun litratolkulla dieseliä pursuaa yli täyttöaukosta valuen pitkin auton kylkeä, takarengasta, pyöräkoteloa ja takajarrusatulaa. >:( :tickedoff: Jostain syystä pistooli ei katkaissut ajoissa. Hämeenlinnassa tankkasin heti reissun jälkeen ja totesin että autossa se vika ei ainakaan ole.
Sen verran hyvin sain putsattua paperilla ja vedellä, että pöly ei ole tarttunut merkittävästi kiinni kohtiin johon dieseliä valui. Täytyisi pestä tuo takakulma liuottimella kun muistaisi... ::)
Palaute lähti välittömästi ja asia hoidettiin erinomaisesti. :tykkää:
-
Laakeriremontin jälkeen on vain ajettu, poislukien kevyt pesu.
Viimeviikolla käytiin Power Truck Showssa, yli 700 kilometriä asuntovaunu perässä. On se vaan hieno vetoauto. S*
-
Pikku hiljaa kesän mittaan auton ajettavuus, tarkemmin suuntavakaus, on huonontunut. Epätasaisuudet tuntuu ratissa, ym. Tänään sitten ajatuksen kanssa katselin apukuskin etunurkaa. Jousilautasen alapinta on öljyisen moskan peitossa. Kyseistä etunurkkaa töniessä, jää se keinumaan jousen varaan. Eli etuiskarit ja yläpäät tilaukseen.
-
Pikku hiljaa kesän mittaan auton ajettavuus, tarkemmin suuntavakaus, on huonontunut. Epätasaisuudet tuntuu ratissa, ym. Tänään sitten ajatuksen kanssa katselin apukuskin etunurkaa. Jousilautasen alapinta on öljyisen moskan peitossa. Kyseistä etunurkkaa töniessä, jää se keinumaan jousen varaan. Eli etuiskarit ja yläpäät tilaukseen.
Etuiskareiden yläpäät tilattu. Bilstein B6 etuiskarit menee lähipäivinä tilaukseen.
-
18.10.2023 etuiskarit tilattu. Kiitos tästä Käikälä Garagelle. Yläpäät olisi ollut jo eilen noudettavissa, mutta en kerennyt hakemaan.
Tänään vaihtui kitkat alle.
(https://i.ibb.co/HVBsgY2/20231021-145826.jpg) (https://ibb.co/HVBsgY2)
(https://i.ibb.co/JnfXSrc/20231021-145835.jpg) (https://ibb.co/JnfXSrc)
-
Tosiaan, etuiskarit odottaa edelleen vaihtoa yläpään laakereiden kanssa. Uusi autonostin koekäytettiin ja sekin odottaa iskariremonttia.
Sisätilan puhallin alkoi pitämään syksyllä kuivaa (natinaa) vikinää ja aikani asiaa pyöriteltyäni päädyin tilaamaan Aeromotorsilta Denson puhaltimen. Samaan tilaukseen coolerin päädyssä oleva ahtopaineanturi, raitisilmasuodatin ja moottorin ilmansuodatin.
Helatorstain jälkeen huolto ja polttoainesuodattimen, Haldexin- ja vaihdelaatikon öljyjen vaihto.
EDIT: Vaihdelaatikko alkoi temppuilemaan eräänä sunnuntaiaamuna n. 45km maantieajon kohdalla kun piti muutamasta risteyksestä kääntyä. Mittaristoon tuli ilmoitus Vaihteiston suorituskyky rajoitettu - tai jotain sinne päin. Vidalla luin koodit ja vaihteistosta löytyi yksi koodi, TCM-P089500 Shit Time Too Short. Koodin Googelointi ei varsinaisesti helpottanut tuskaa. Koodi ei ole uusinut mutta alaspäin vaihdot on välillä töksähteleviä, varsinkin neloselta kolmoselle.
-
EDIT: Vaihdelaatikko alkoi temppuilemaan eräänä sunnuntaiaamuna n. 45km maantieajon kohdalla kun piti muutamasta risteyksestä kääntyä. Mittaristoon tuli ilmoitus Vaihteiston suorituskyky rajoitettu - tai jotain sinne päin. Vidalla luin koodit ja vaihteistosta löytyi yksi koodi, TCM-P089500 Shit Time Too Short. Koodin Googelointi ei varsinaisesti helpottanut tuskaa. Koodi ei ole uusinut mutta alaspäin vaihdot on välillä töksähteleviä, varsinkin neloselta kolmoselle.
Vaihteiston öljypumpun alla olevat tiivisteet todennäköisesti vuotavat. Vikaan on muutama parannuskeino, mutta vain yksi oikea korjaustapa, eli niiden tiivisteiden vaihto.
Kohtuulliseen lopputulokseen voi päästä ihan vaan sopeutuksella, tai vaihtoehtoisesti TCM:n uudella ohjelmalla. Tässä tosin se murhe, että siihen oli joku vuosimalliraja, että saako TCM:ään päivitystä, vaan pitää vaihtaa koko yksikkö.
Midän talouden saman vuotinen XC70 D4 awd teki tuota kans joskus, mutta oireet ovat hävinneet lähes olemattomiin, vaikka asialle ei ole tehty mitään.
-
Vaihteiston öljypumpun alla olevat tiivisteet todennäköisesti vuotavat. Vikaan on muutama parannuskeino, mutta vain yksi oikea korjaustapa, eli niiden tiivisteiden vaihto.
Kohtuulliseen lopputulokseen voi päästä ihan vaan sopeutuksella, tai vaihtoehtoisesti TCM:n uudella ohjelmalla. Tässä tosin se murhe, että siihen oli joku vuosimalliraja, että saako TCM:ään päivitystä, vaan pitää vaihtaa koko yksikkö.
Midän talouden saman vuotinen XC70 D4 awd teki tuota kans joskus, mutta oireet ovat hävinneet lähes olemattomiin, vaikka asialle ei ole tehty mitään.
Kilometrejä kun tulee kokoajan lisää eikä ole mitään halua vaihtaa autoa, niin en pidä mahdottomana ajatuksena huoltaa laatikkoa. Turbiini tai onko se sitten turbiinilukko, oireilee 1500 rpm ylöspäin isolla kaasulla ravistamalla voimakkaasti. Lisäksi suunnanvaihdon terävä potku lämpimällä laatikolla. Että syitä olisi tiputtaa laatikko alas. :idiot2:
Mutta toistaiseksi vaihdellaan öljyjä ja ajetaan.
-
No sehän se paras keino olisi :)
Tuo suunnanvaihdon nykäisy johtuu samoista tiivisteistä.
-
Kilometrejä kun tulee kokoajan lisää eikä ole mitään halua vaihtaa autoa, niin en pidä mahdottomana ajatuksena huoltaa laatikkoa. Turbiini tai onko se sitten turbiinilukko, oireilee 1500 rpm ylöspäin isolla kaasulla ravistamalla voimakkaasti. Lisäksi suunnanvaihdon terävä potku lämpimällä laatikolla. Että syitä olisi tiputtaa laatikko alas. :idiot2:
Mutta toistaiseksi vaihdellaan öljyjä ja ajetaan.
Tosiaan niin kuin kulmamies mainitsi, että ainoa oikea korjaus tuohon nykimiseen on vaihtaa nuo öljypumpun akselin tiivisteet.
Tuohon turbiinin värinään suosittelen vaihteiston öljynvaihdon yhteydessä lisäämään "shudder fixx" lisäainetta. Oman kokemukseni mukaan tuo aine oikeasti toimii ja vähentää laatikosta aiheutuvia väritöitä.
-
Etuiskarit vaihdettu tänään. Olipahan työmaa, mutta tuli tehtyä. Uudet kääntölaakerit käytin auki ja lisäsin vaseliinia reilulla kädellä. Oli sielä sen verran rasvaa, että voi sanoa sitä sielä olevan. Tietenkään purkaessa jousta iskarista irti, ei tullut katsottua, missä asennossa kääntölaakeri pitää olla. :facepalm: Noh, kyllä ne paikalleen löytyi kun aikansa pyöritteli.
Etupäästä tuli huomattavasti jämäkämpi ja ylimääräiset kolinat jäi pois. Iskarit on siis Bilstein B6.
-
Laitas tuonne korjaamon puolelle ohjeet, että miten sinne kääntölaakeriin saa lisättyä rasvaa, jos kerran mahdollista, eikä siis ole täysin umpeen prässätty, moni ei huomaa lisätä, vaikka tarvetta olisi.
-
Laitas tuonne korjaamon puolelle ohjeet, että miten sinne kääntölaakeriin saa lisättyä rasvaa, jos kerran mahdollista, eikä siis ole täysin umpeen prässätty, moni ei huomaa lisätä, vaikka tarvetta olisi.
Täytyypi koittaa muistaa ottaa kuvia niistä vanhoista kääntölaakereista. Puoliskot lähtee irti toisistaan sopivasti ruuvimeisselillä kampeamalla. Ei olisi tullut edes mieleen avata niitä, mutta vuosia sitten kun vaihdoin Hanna^n autoon iskarit, niin kääntölaakeri levisi käsiin irroitusvaiheessa. Siinä laakerikuulia lattialta etsiessä tuli hyvin selväksi, että niihin täytyy lisätä vaseliinia.
Volvo kun on tunnettu erikoistyökaluista, niin eihän tämäkään remontti olisi onnistunut ilman soveltamista. Iskarin yläpään mutteri on syvällä ahtaassa kolossa ja keskeltä pitää pitää kuusiololla vastaan. Avainväli mutterissa on 18mm. Muuta sopivaa työkalua ei tallista löytynyt, niin hitsasin TIGillä hylsyyn molemmille puolille reilun 300mm pätkän 20x3mm lattaa. Ei paljon tarvinnut vääntää kun mutteri aukesi. Vanha mutteri täytyi laittaa takaisin koska uuden mutterin avainväli oli 19mm. :facepalm:
-
Tiistaina piti avata vasen takaovi. Ei auennut. Oven sisältä kuului, että yritti kyllä. Kuskin oven kautta sisäkahvasta käyttämällä ovi aukesi ja on toiminut siitä lähtien. Menin siinä sitten heiluttelemaan oven haitarikumia kun sain oven auki ja sen jälkeen lukitsemalla ovet uudelleen ne kaikki myös aukesivat.
Vikakoodi CEM-B110A77, Read door driver side central locking motor - Mechanical Failures - Commanded position not reachable
Seurataan uusiutuuko vika.
-
En ole löytävinään mistään ohjetta, miten Webaston saa päälle auton avaimella. ??? Vai onko se taas jonkun tietyn aikakauden ominaisuus eikä toimi tässä autossa? :facepalm:
-
En ole löytävinään mistään ohjetta, miten Webaston saa päälle auton avaimella. ??? Vai onko se taas jonkun tietyn aikakauden ominaisuus eikä toimi tässä autossa? :facepalm:
"I" napista pitkään painamalla, mutta se toiminto ei ole autoissa alunperin. Kuusinappiseen kaukosäätimeen sen saa ohjelmoitua Volvolla.
-
"I" napista pitkään painamalla, mutta se toiminto ei ole autoissa alunperin. Kuusinappiseen kaukosäätimeen sen saa ohjelmoitua Volvolla.
Niin tietysti ei ole valmiina. >:( Täytyy siis ajastaa aamua varten valmiiksi.
-
https://accessories.volvocars.com/fi-fi/V60/Accessories/Document/VCC-499470/2015 (https://accessories.volvocars.com/fi-fi/V60/Accessories/Document/VCC-499470/2015)
Saa näköjään viisnappiseenkin avaimeen, mutta ei toimi niin kaukaa.
-
Tänään autoon vaihtui kesärenkaat ja takaiskarit yläpäineen. Etupään tavoin taaksekkin meni Bilstein B6. Yläpäät hain Motonetistä.
Jotta tekeminen ei lopu, niin kuljettajanpuoleinen etupyöränlaakeri pitää vaihtaa. :facepalm: :tickedoff: Vuosi sitten joutui vaihtamaan apukuskin puolelle. Samalla kun pyörännavan irrottaa, niin täytyy iskari yläpäitä hieman kääntää. Ei ne ihan kohdallaan ole. V:>
-
Kun vastustaa, niin vastustaa sitten reilusti. Pari vuotta lähes virheettömänä pysynyt tuulilasi sai tänään 80km/h vauhdissa hakerekasta lähteneen kiven tai jonkun muun kappaleen tuulilasiin. :tickedoff: Kolme jälkeä ilman säröjä ja muutaman kilometrin päästä kotipihassa kirkas teippi päälle. Jospa sen saisi vielä hyväksi paikkaamalla.
-
Kun vastustaa, niin vastustaa sitten reilusti. Pari vuotta lähes virheettömänä pysynyt tuulilasi sai tänään 80km/h vauhdissa hakerekasta lähteneen kiven tai jonkun muun kappaleen tuulilasiin. :tickedoff: Kolme jälkeä ilman säröjä ja muutaman kilometrin päästä kotipihassa kirkas teippi päälle. Jospa sen saisi vielä hyväksi paikkaamalla.
Tuulilasia yritetty paikata, lopputulos on että oliko siitä mitään hyötyä. Sillä se nyt on mentävä ja toivottava ettei lasi lähde halkeamaan.
Osuma kuulosti kovalta, mutta vaurioitti vain pintakerrosta pistemmäisesti juuri sen verran että jäi ärsyttävät jäljet.
-
Samalla kun pyörännavan irrottaa, niin täytyy iskari yläpäitä hieman kääntää. Ei ne ihan kohdallaan ole. V:>
Oletko hokasannut ne "merkit" mitä yläpäissä on? Ovat aika aneemiset, mutta ne pienet nököset siinä laakerissa kuuluu samaan kohtaan, mitä iskarin alapäässä oleva uloke, mikä keskittää iskarin olkavarteen.
-
Oletko hokasannut ne "merkit" mitä yläpäissä on? Ovat aika aneemiset, mutta ne pienet nököset siinä laakerissa kuuluu samaan kohtaan, mitä iskarin alapäässä oleva uloke, mikä keskittää iskarin olkavarteen.
Joo, huomasin ne kyllä siinä vaiheessa kun molemmat tolpat oli purettu ja uusilla osilla kasassa. Vidastahan se oikea asento löytyi, mutta ei siinä tehdessä tullut mieleen avata läppäriä. :facepalm:
Nyt kun toinen pyöränlaakeri menee vaihtoon, niin korjaan samalla kääntölaakerien asennon.
Oman tekemisen tavaramerkki on aina ollut huolellisuus, mutta nyt pääsi lipsumaan. :-[ :-[ :-[
-
Auto kävi huollossa helatorstain jälkeisenä perjantaina, eli 10.5.2024. Mittarissa n. 197 000km. Essential-huolto ja lisätöinä vaihdelaatikon ja Haldexin öljynvaihto. Edellisestä laatikon öljynvaihdosta oli kulunut vajaa 50tkm ja Haldexista vähän vähemmän. :P
Tällä viikolla irrotan vasemman etunavan ja vien sen laakerin vaihtoon.
Kun pyöränlaakeri on kohdillaan, niin sitten ostamaan uudet kesärenkaat ja auto pyörien suuntaukseen.
Ensivuodelle on sitten jakopään vaihto vesipumpun kanssa. :buck2: Tällä hetkellä autossa on alkuperäinen vesipumppu. ::)
-
Vasen etunapa saatiin tänään pöydälle. Alapallon kartio oli aivan saatanasti kiinni, mutta kyllä se siitä irtosi. Helpompaa olisi sekin irroittaa jos siihen olisi oikea työkalu. No eipä sitä ole edes paikallisella Sinisellä. ::)
Iskarista napa lähti suorastaan helposti irti kun tolpat on vaihdettu tämän kevään aikana. Lisäksi otettiin käyttöön tälläkin foorumilla mainittu keino navan levittämiseksi iskarin ympäriltä. Eli pätkä lattarautaa hahlon väliin ja pultti väärästä suunnasta sopivasti kiristäen. :tykkää:
Siitä pari kuvaa remontin alusta. Remontin vaiheilta ei ole kuvia kun tekeminen oli niin intensiivistä. :-X Toinen etupyörän napa irroitettiin ilman autonosturia. Onneksi nyt on nosturi käytössä. S*
(https://i.ibb.co/m0RJLYk/20240515-153840.jpg) (https://ibb.co/m0RJLYk)
-
Työn ääniä oli kyllä aistittavissa.
-
Työn ääniä oli kyllä aistittavissa.
Hieman myös saattoi paita kastua.
-
Vasen etupyöränlaakeri vaihdettu ja etuiskareiden yläpäät hierottu kohdalleen. Kyllä taas kelpaa. S*
-
Vasen etupyöränlaakeri vaihdettu ja etuiskareiden yläpäät hierottu kohdalleen. Kyllä taas kelpaa. S*
No ei kelvannut kauaa. :facepalm: :tickedoff:
Ajon jälkeen suunnan vaihto, jostain kuuluu terävä kolahdus. Äsken laitoin pakin päälle ikkuna auki, kuulostaisi kuin se ääni tulisi vasemmasta etukulmasta. Vaihtoehtoja on vetoakselin boori pyörännapaan tai kulmavaihteen akselin boori. >:( Edellisessä seitenkymppisessä samantapainen ääni loppui kun kulmavaihteesta meni akselilta boorit. >:(
-
No ei kelvannut kauaa. :facepalm: :tickedoff:
Ajon jälkeen suunnan vaihto, jostain kuuluu terävä kolahdus. Äsken laitoin pakin päälle ikkuna auki, kuulostaisi kuin se ääni tulisi vasemmasta etukulmasta. Vaihtoehtoja on vetoakselin boori pyörännapaan tai kulmavaihteen akselin boori. >:( Edellisessä seitenkymppisessä samantapainen ääni loppui kun kulmavaihteesta meni akselilta boorit. >:(
Kyllä se äänen lähde paikallistui vasempaan etupyörään. Motonetistä ostetun SKF:n laakerin boori on väljä. :facepalm: :peetu: Tällä päivämäärällä, toivottavasti vielä ehjällä vetoakselin boorilla, boorien väliin koitettu laittaa laakeriliimaa isomman vahingon ehkäisemiseksi. Annetaan hetki kuivua ja sitten koeajolle.
-
No se on sitä nykypäivän SKF laatua. Varmaan joku made in singapore tai muu halpatyövoima maa.
En oo pitkään aikaan enää uskaltanu äskooähvää ostaa, on sen verta huonoja kokemuksia.
Panitko ikuisuusliimaa? Lähteehän sekin lämmöllä... :smitten:
-
No se on sitä nykypäivän SKF laatua. Varmaan joku made in singapore tai muu halpatyövoima maa.
En oo pitkään aikaan enää uskaltanu äskooähvää ostaa, on sen verta huonoja kokemuksia.
Panitko ikuisuusliimaa? Lähteehän sekin lämmöllä... :smitten:
Aika vähän oli vaihtoehtoja, SKF kuitenkin pitäisi olla laatumerkki.
Juu, vihreällä laakeriliimalla laitoin. Samalla tavaralla laitettiin ex seitenkymppisessä ja lekalla naputtelemalla lähti vetoakseli irti.
-
SKF OLI joskus laatumerkki kun niitä valmistettiin ruotsissa.
Tekihän se natsien panssareihinkin laakereita. :uglystupid2:
-
SKF alapallo tuli laitettua Mk2 V70 joskus, ei ihan 11kk/20tkm kestäny, kun seuraavalla leimalla pomppasi taas :D Sillon laitettu TRW on tietääkseni +100tkm jälkeen vieläkin paikoillaan :juhau:
-
Aika vähän oli vaihtoehtoja, SKF kuitenkin pitäisi olla laatumerkki.
Juu, vihreällä laakeriliimalla laitoin. Samalla tavaralla laitettiin ex seitenkymppisessä ja lekalla naputtelemalla lähti vetoakseli irti.
Aikaisemmin (P80) liimaa piti aina laittaa booreihin. Alfamerin 850 opas ehdottaa erikoistiiivisteliiman hankkimista Siniseltä, samaa opastaa Haynesin 70-sarjan opas.
SKF on edelleenkin enimmäkseen laatumerkki, meillä on niistä hyviä kokemuksia ja myös SKFän koulutus ja tuki on erinomaista. Ilmeisesti autopuolelle tulee tavaraa myös löysemmillä toleransseilla, tai sitten kyseessä on todennäköisemmin perin yleinen tuoteväärennös. Näitä on markkinoilla valtavat määrät.
-
Aikaisemmin (P80) liimaa piti aina laittaa booreihin. Alfamerin 850 opas ehdottaa erikoistiiivisteliiman hankkimista Siniseltä, samaa opastaa Haynesin 70-sarjan opas.
SKF on edelleenkin enimmäkseen laatumerkki, meillä on niistä hyviä kokemuksia ja myös SKFän koulutus ja tuki on erinomaista. Ilmeisesti autopuolelle tulee tavaraa myös löysemmillä toleransseilla, tai sitten kyseessä on todennäköisemmin perin yleinen tuoteväärennös. Näitä on markkinoilla valtavat määrät.
Ei ole tullut koskaan luettua noita korjausoppaita. Täytyykin katsoa Vidan ohjeistus, onko sielä mitään mainintaa liimasta.
Hieman syö miestä, kun isotöinen osa pitäisi irrottaa uudestaan autosta sen takia, että halpakauppa myy sutta ja paskaa merkkiosana. Vuosi sitten toiselle puolelle laitettiin OEM-laakeri Siniseltä eikä sen kanssa ole mitään ongelmaa. Ei ole liimaa boorissa eikä pidä siltikään ääntä. OEM-laakeri on vain n. kolme kertaa kalliimpi. :idiot2:
-
Kyllä entisessä v70 joutu liimat laittaa vetarin booriin myös saksalais valmisteisen laakerin kanssa. Mutta oikein kiva kuulla että ei ollut siis kulmavaihteen booriholkki mistä ääni peräisin :), hetken jo hiukka jännitti kun oma samalla tekniikalla ja melko samoilla metreillä.
-
Kyllä entisessä v70 joutu liimat laittaa vetarin booriin myös saksalais valmisteisen laakerin kanssa. Mutta oikein kiva kuulla että ei ollut siis kulmavaihteen booriholkki mistä ääni peräisin :), hetken jo hiukka jännitti kun oma samalla tekniikalla ja melko samoilla metreillä.
Sama oli edellisessä mk2 V70:ssa, vihreätä liimaa booreihin. Tähän nyt ei saanut liiimaa kuin vähän molempiin päihin vetarin booria kun en todellakaan alkanut irrottamaan iskaritolppaa olkavarresta.
Olihan se helpotus, kun ääni kuului pitkällä ruuvimeisselillä napapulttia vasten kuunnellessa vasemmalta puolelta. Lisäksi viimeksi vaihdetun laakerin jälkeen alkanut oireilu viittasi kyseiseen kohtioon. Mutta, ottaen huomioon moottorin tuottaman voiman ja auton käyttöprofiilin, täytynee lähitulevaisuudessa käyttää kulmavaihde pöydällä, tutkia boorien kunto ja vaihtaa uusi holkki.
-
Tänään Suomi.fi-sovellus ilmoitti uudesta viestistä. Ajoneuvoverolippuhan se sielä odotteli. En uskonut, ennen kuin näin, että ajoneuvovero laskee oikeasti. Perusvero laskee 1.1.2025 alkaen lähes 10 senttiä/päivä. :o Eihän se nyt vuositasolla paljoa tee, mutta kaikki on kotiinpäin.
-
199 710km.
Tänään alle laitettiin uudet kesärenkaat ja säädettiin pyöränkulmat. Kulmat oli sen verran paljon viturallaan, että löytyi selitys levottomalle ajokäyttäytymiselle. :P
Nyt kelpaa lähteä kesälomareissuun. S*
-
Kävin reissuhommissa, niin paluumatkalla pyörähti matkamittariin tasalukema 200 000km.
Ei ihan kerinnyt auto 10v ikään ennen matkamittarin tasalukemaa kun käyttöönotto on elokuun lopulla.
-
Maxtonin etulippa löysi tiensä auton keulalle. Kuvissa vielä suojakalvo päällä, lopputuloksessa on vielä niin paljon teippiä odottamassa liimamassan kuivumista, ettei kehtaa niitä kuvia laittaa. :D
(https://i.ibb.co/r7bJptD/20240727-125158.jpg) (https://ibb.co/r7bJptD)
(https://i.ibb.co/kqgtc3b/20240727-125202.jpg) (https://ibb.co/kqgtc3b)
(https://i.ibb.co/mJhtyBQ/20240727-125210.jpg) (https://ibb.co/mJhtyBQ)
(https://i.ibb.co/kQXC7Pt/20240727-125213.jpg) (https://ibb.co/kQXC7Pt)
Samassa rytäkässä vaihtui moottorin ilmansuodatin.
Tummat peilivilkut, raitisilmasuodatin ja sisälämppärin puhallin odottaa vielä vaihtamista.
-
Päivänä eräänä piti lähteä reissuun. Asuntovaunu perään ja rupesin siinä katsomaan, että ihan kuin apukuskin puolella olisi vähän vajausta paineissa. Uudet renkaat, heti tuli mieleen, että mitähän sieltä löytyy. Vajausta oli vain oikeassa taka renkaassa.
Saman tien nokka kohti Vianoria. Pienen keskustelun jälkeen rengas saatiin heti työn alle. Wronicin leveän kannan jälki oli kulutuspinnassa ja vuodon ilmaisin vahvisti vuotokohdan. Rengas irti vanteelta ja paikkaus. Kiitos Vianor Hämeenlinna nopeasta palvelusta. -H-
-
Tänään katsastettu, vanha auto kun jo on, niin vuoden päästä uudestaan.
Samalla käynnillä asuntovaunu leimattu. Kaksi vuotta saa taas tuottaa iloa kanssa liikkujille. S*
-
Kitkarenkaat laitettu tänään alle. Samalla vaihtui etujarrupalat kun auto oli ylhäällä. Olihan jarruremontista kulunut jo 23tkm. :facepalm: >:( Siis vain ja ainoastaan oikean sisemmän palan takia vaihdettu kaikki. Seuraavaksi ostan sarjan samoja paloja ja vaihdan vain tuon sisemmän.
(https://i.ibb.co/pKWWGwj/20241029-172207.jpg) (https://ibb.co/pKWWGwj)
(https://i.ibb.co/M1RdSfV/20241029-172219.jpg) (https://ibb.co/M1RdSfV)
-
Kun noista jää uloin jarrupala, jossa kulutuspintaa paljon, melkein kuin uudessa, niin ota talteen ja laita se sinne mäntää vasten seuraavalla kerralla, muut palathan on vielä ihan käypäsiä. Eipähän mene haaskuuseen hyvä pala, säästää yhden sarjan ostolta.
Hyvin toimii, omasta Romusta kokemusta.
-
Mikä noissa noin valtavan eron tekee?
Onhan sitä vähän muissakin malleissa mutta ei noin. :o
-
Jos joku vaan tietäisi. 316 millisten etulevyjen ongelma.
e. Oikealla puolella levyn jäähdytyskanavat ovat väärin päin, mutta tuskin se asiaan vaikuttaa. Levyt ovat samanlaiset, eivät peilikuvat.
-
Ompas kyllä erikoinen homma, ei kyllä keksi mitään järellistä selitystä tuolle . Tarvii varmaan omasta ottaa kanssa seurailuun :idiot2:
-
Kun noista jää uloin jarrupala, jossa kulutuspintaa paljon, melkein kuin uudessa, niin ota talteen ja laita se sinne mäntää vasten seuraavalla kerralla, muut palathan on vielä ihan käypäsiä. Eipähän mene haaskuuseen hyvä pala, säästää yhden sarjan ostolta.
Hyvin toimii, omasta Romusta kokemusta.
Nyt meni koko sarja vaihtoon kun paikallaan oli Brembon Xtra-palat. Niiden ei pitänyt pölytä niin paljoa kuin peruspalan. Aivan. :facepalm:
Mikä noissa noin valtavan eron tekee?
Onhan sitä vähän muissakin malleissa mutta ei noin. :o
Juu, ei ole missään muussa automerkissä tai -mallissa tullut vastaan tätä ominaisuutta.
Jos joku vaan tietäisi. 316 millisten etulevyjen ongelma.
e. Oikealla puolella levyn jäähdytyskanavat ovat väärin päin, mutta tuskin se asiaan vaikuttaa. Levyt ovat samanlaiset, eivät peilikuvat.
Jarrulevyn mallikaan ei vaikuta, samaa tekee noilla rei'itetyillä levyillä. Pitänee hommata D6:n satulat ja laittaa isommat levyt.
Ompas kyllä erikoinen homma, ei kyllä keksi mitään järellistä selitystä tuolle . Tarvii varmaan omasta ottaa kanssa seurailuun :idiot2:
Autosalvasta kyselin omamekaanikolta asiasta, ei ole löytynyt ratkaisua. Mallisarjan ollessa uusi, on vaihdettu satuloita ja letkuja ilman mitään vaikutusta.
-
Mulla oli ihan sama homma palojen kulumisen kanssa. EBC Redstuffit on mun käyttämistä paloista olleet vähiten likaavat, olisko ne Greenstuffit vielä siivommat?
-
Semmonen asia tuli tuossa Mieletmeni tuosta etujarrupalan kulumisesta, että mistä menee jarruputki apukuskin puolelle? Meneekö tulipellissä?
Nyt kun pimeää on taas suurimman osan vuorokaudesta ja on tarvetta kaukovaloille, niin ai että kun mä tykkään noista adaptiivisista kaukovaloista. S* Ne kyllä toimii hienosti. Ainoa mitä kaipaisi, niin keskelle lisää valoa ja pidemmälle. Reunoilla on kyllä valoa ihan tarpeeksi. Seitenkymppisestä jäänyt ledbar olisi tarkoitus joskus tuohon nokalle sovittaa. Se ei kyllä ole se paras vaihtoehto noiden adaptiivisten kaukovalojen kanssa kun valokeila yltää vähän turhan pitkälle. :juhau:
-
Auto käytetty joulupesussa.
Viime päivinä perstuntuma alkanut kertomaan, että taas olisi keväällä jarrulevyjen vaihto edessä. :facepalm: Mutta eteen vai taakse? Sitä en osaa vielä sanoa.
-
Mikäs tässä on jäähdytysnesteletkujen sisähalkaisija paikassa johon kiertovesipumpullisen letkulämppärin voisi laittaa? ???
Autossa on Calixin pistoke ja ylläpitolaturi, niin siitä on helppo johdottaa letkulämmitin. Keväällä on jakopään vaihto, niin samalla sen letkulämppärin laittaa kun nesteet on laskettu pois.
-
16mm .. eli Calixin RE480 letkulämmitin.
-
16mm .. eli Calixin RE480 letkulämmitin.
Kiitän. -H-
Sen verran hätäpäissäni kirjoitin, että jäi kiertovesipumppu mainitsematta. Eli kiertovesipumpullisen Calixin hommaan.
-
Kesäloman kärkeen viime kesänä laitoin autoon Maxtonin etulipan. Tähän päivään asti pääsin ilman vahinkoa. Kiitos Poltinahon salibandyhallin ja Hakion jääliikuntakeskuksen pihan, nyt kuskin puolella on kolo lipan etureunassa. :peetu:
Viimeksi torstaina ajoin samasta kohdasta hyvällä menestyksellä. Nyt en huomannut kaivoa. Kaivoon on auton kulkusuunnassa reilu kaato molemmista suunnista. Etupyörä putosi kaivon päälle, niin samassa etulippa otti jäiseen reunaan kiinni. Vauhtia oli kävelyvauhdin verran.
(https://i.ibb.co/vd0Fktf/20250125-140455.jpg) (https://ibb.co/vd0Fktf)
(https://i.ibb.co/1sHyxQC/20250125-140504.jpg) (https://ibb.co/1sHyxQC)
(https://i.ibb.co/ZSYX27F/20250125-140515.jpg) (https://ibb.co/ZSYX27F)
Viimeinen kuva kotipihasta jossa loskapaska on enimmäkseen hävinnyt.
(https://i.ibb.co/NKwf9PJ/20250125-152427.jpg) (https://ibb.co/NKwf9PJ)
-
Mä ostin myös aikoinaan tuon lipan, jo kotipihalla mallatessa totesin että ei tuu säilymään ja myin eteen päin.
-
Mä ostin myös aikoinaan tuon lipan, jo kotipihalla mallatessa totesin että ei tuu säilymään ja myin eteen päin.
Tämä auto on lähempänä maastoautoa kuin maata, niin kyllä asioiden pitäisi pysyä ehjinä... Toisaalta, tuo suojaa noita korin värisiä Polestar-kulmapaloja ja ehkä pelastikin sen tällä kertaa.
-
Nyt tämä keksintö alkoi polttamaan hiukkaskiihdytintä uudestaan, vaikka eilen ajoin ~12km kun poltto oli päällä. :tickedoff: Täytyy ajaa tänään pidempi lenkki ja lukea vikakoodit Vidalla jos poltto ei lopu.
-
Nyt tämä keksintö alkoi polttamaan hiukkaskiihdytintä uudestaan, vaikka eilen ajoin ~12km kun poltto oli päällä. :tickedoff: Täytyy ajaa tänään pidempi lenkki ja lukea vikakoodit Vidalla jos poltto ei lopu.
N. 32km se otti, että poltto loppui. Tämä matka suoritettiin neljässä eri osassa. Aina ei ole mahdollisuutta ajaa niin kauaa, että poltto on mennyt kokonaisuudessaan läpi.
-
Seuraava paikka löytyi, jossa etupuskuri haukkasi maahan. :tickedoff: :knuppel2: :peetu: Keinuparkin sisäänkäynti. :facepalm:
Huolto varattu 30.4.2025. Päivän reissu toiselle paikkakunnalle.
-
Seuraava paikka löytyi, jossa etupuskuri haukkasi maahan. :tickedoff: :knuppel2: :peetu: Keinuparkin sisäänkäynti. :facepalm:
Huolto varattu 30.4.2025. Päivän reissu toiselle paikkakunnalle.
Päivän valossa parempi silmäily puskurille. Toinen Polestar-kulmapala neljästä kohtaa halki. :facepalm: :peetu:
-
Päivän valossa parempi silmäily puskurille. Toinen Polestar-kulmapala neljästä kohtaa halki. :facepalm: :peetu:
Vitutuksen laantuessa tutkittu lisää. Toinenkin kulmapala halki. :facepalm: Maxtonin lippa irti liimauksista keskeltä puskuria. Oikean puoleinen kulmapala irti liimauksista. Nämä nyt täytyy renkaiden vaihdon yhteydessä kiinnittää uudelleen että autolla uskaltaa lähteä maantielle.
Aika näyttää koska tulee uutta osaa tilalle.
-
Huolto varattu 30.4.2025. Päivän reissu toiselle paikkakunnalle.
Auto huollettu. Ohjelmassa oli seuraavaa:
-vuosihuolto + raitisilmasuodatin
-jakopää
-vesipumppu
-apulaitehihna + kiristin
-jäähdytysnesteet
-jarrunesteet
-ilmastointihuolto