Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvoc70jp - 17.04.2023, 16:43:20
-
Moi
Tosiaan omassa autossa T5 b5234t3, flekti menee obd2 luettuna päälle kun asteita 113-115 astetta. Onko tää normaalia . Saakos säädettyä mitenkään helposti alemmaks ku omaan silmään näyttää turhan lämpimältä
Kiitos jo näin etukätöön
-
Mielenkiintoista. Olen ollut käsityksessä, että flekti starttaa näissä poikkeuksetta kun jäähdytysnesteen lämpötila on 105 astetta, tai tälläisen havainnon olen tehnyt usean yksilön kohdalla ja autojen vuosimallitkin ovat jakautuneet laajalle skaalalle.
Onko sinulla ilmastointi päällä vai pois? Itselläni se on aina pois, jos en tarvitse sitä jolloinka flekti ei pyöri. Jos taas ilmastointi on päällä, niin flektihän pyörii kokoajan. Mietin vain, että oletko siis varma että sinun flekti ei pyöri ollenkaan ennen niitä 113-115 asteen lämpöjä?
-
Joo siis ei ole ilmastointi päällä. Obd 2 luettuna lämpötilat nousee normaaliin tapaan ja vasta 113-115 kohtaan flekti päälle ja sammuu siinä 110 paikkeilla. Vähän hiottaa otsaa katsoa kun lämpötilat niin korkealla. Voisko olla kumminkin lämpötila anturi vaikka obd2 näyttää ns järkevältä?
Edit: kylläkin normaali ajossa pysyy siinä 90 huitteilla obd2 luettuna. Eli normaalia näyttäisi kumminkin
Mielenkiintoista. Olen ollut käsityksessä, että flekti starttaa näissä poikkeuksetta kun jäähdytysnesteen lämpötila on 105 astetta, tai tälläisen havainnon olen tehnyt usean yksilön kohdalla ja autojen vuosimallitkin ovat jakautuneet laajalle skaalalle.
Onko sinulla ilmastointi päällä vai pois? Itselläni se on aina pois, jos en tarvitse sitä jolloinka flekti ei pyöri. Jos taas ilmastointi on päällä, niin flektihän pyörii kokoajan. Mietin vain, että oletko siis varma että sinun flekti ei pyöri ollenkaan ennen niitä 113-115 asteen lämpöjä?
-
Joo se 105 on aika tarkka normaali käynnistymislämpö.
Anturihan antaa eculle tiedon jonka perusteella se hoitaa kaiken mihin lämpötilatietoa tarvitaan.
Ei se ecu sitä osaa ite päätellä. :)
Anturivika vois olla siis.
Näyttääkö mittari normaalia?
Sama kone mulla ja se käynnistyy n. 105.
Ootko toisella lukijalla koittanu ettei vaan siinä oo heittoo?
Jos löytyis joku parinkympin lasermittari niin sillä vois liipasta lämpötilan termarikotelosta. Se on ihan hyvä hankinta, oon huomannu...
Heps! Jos ajossa pysyy hyvänä niin huono vesipumppu? Jaa mut ei sekään selitä tuota käynnistymislämpötilaa...
-
Kyllä tyhjä käynnillä pysyy normaaleissa lämpötiloissa ellei nosta kiekkoja+2500. Tosiaan leimatessa voi tämän spektaakkeli huomata. Testaan ens kerralla eri mittarilla ja samaa aikaa laserilla osoittelen termarin koteloon jos sais jonkun ratkaisun.
Joo se 105 on aika tarkka normaali käynnistymislämpö.
Anturihan antaa eculle tiedon jonka perusteella se hoitaa kaiken mihin lämpötilatietoa tarvitaan.
Ei se ecu sitä osaa ite päätellä. :)
Anturivika vois olla siis.
Näyttääkö mittari normaalia?
Sama kone mulla ja se käynnistyy n. 105.
Ootko toisella lukijalla koittanu ettei vaan siinä oo heittoo?
Jos löytyis joku parinkympin lasermittari niin sillä vois liipasta lämpötilan termarikotelosta. Se on ihan hyvä hankinta, oon huomannu...
Heps! Jos ajossa pysyy hyvänä niin huono vesipumppu?
-
Voihan ihan perinteisesti termostaatti kiukutella, kuluva osa kun on. Voi tehä melkein mitä vaan.
-
Pyöriikö flekti täysillä vai nätisti kun se pyörii?
Näissähän on kaksinopeuksinen flekti joten voisiko olla että rele on rikki ja nyt se jättää tuon pienemmän nopeuden väliin kokonaan?