Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: TaRa - 19.04.2023, 08:12:18
-
Moi. Volvo v70 d5 -04. Vika alkoi harvakseltaan ja nyt päällä suurimman osan ajasta. Tekstikenttä herjaa jarruassistentti vaatii huollon ja ajonvakautus vaatii huollon ja mittareiden välissä keltainen kolmiohuutomerkki palaa. Autossa on DSTC. Luettu T75 volvon lukijalla ja autocomilla. Ensin tuli bcm-0050 ja bcm-0139. Käytin bcm-boxin auki ja kaveri tinas liittimen nastat. Boxi on Ate 8671224. Sen jälkeen bcm-0050 katosi. Kokeilin vaihtaa jarrupolkimen asentotunnistimen, ei vaikuttanut. Nyt siis tulee samat tekstit ja bcm-0139 koodi.Mitkä ois vielä tutkimisen arvoisia vikapaikkoja ennenkuin kiikuttaa auton viisaammille laitettavaksi. Ps. Missä on koodin sanoma paineen nostoventtiili,jarrutehostin?
-
Moi. Volvo v70 d5 -04. Vika alkoi harvakseltaan ja nyt päällä suurimman osan ajasta. Tekstikenttä herjaa jarruassistentti vaatii huollon ja ajonvakautus vaatii huollon ja mittareiden välissä keltainen kolmiohuutomerkki palaa. Autossa on DSTC. Luettu T75 volvon lukijalla ja autocomilla. Ensin tuli bcm-0050 ja bcm-0139. Käytin bcm-boxin auki ja kaveri tinas liittimen nastat. Boxi on Ate 8671224. Sen jälkeen bcm-0050 katosi. Kokeilin vaihtaa jarrupolkimen asentotunnistimen, ei vaikuttanut. Nyt siis tulee samat tekstit ja bcm-0139 koodi.Mitkä ois vielä tutkimisen arvoisia vikapaikkoja ennenkuin kiikuttaa auton viisaammille laitettavaksi. Ps. Missä on koodin sanoma paineen nostoventtiili,jarrutehostin?
Tää on kyllä benza malli mutta onko tästä apuja? https://www.swedespeed.com/threads/r-brake-booster-compnents.215559/ (https://www.swedespeed.com/threads/r-brake-booster-compnents.215559/)
osa 15 VIDAn kuvassa.
-
Kuulostas mun mielestä järkevältä jos se olis tuo osanumero 31400692
Siinä ilmanputsarin etupuolella letkussa joka tulee imusarjalta ja jatkaa tehostimelle, myös alipainepumppulähtö...
???
Siinähän on sähkötöpsä eli tietoa voi liikkua jos se ei toimi oikein. Kantsii ehkä kokeilla?
-
Eli jäi kertomatta että tuon jutun löysinkin ja mulla ei ole siinä ilmanputsarin etunurkassa kuin pierburg pa6 -gf30 ahtopainesolenoidi johon tulee 2 liittimeen alipaineletkut. Jarrutehostimessa on siinä kuskinpuolen etupinnassa alipainelähdön yläpuolella joku,ehkä anturi johon tulee johtoliitin. En keksinyt miten sen anturin? saa irti,onko jopa kiinteästi tehostimessa. Jarrupääsylinterin alapinnassa on 2 anturia kun useimmissa vain yksi. Eli mihinkähän tässä versiossa on piilotettu tuo kuvan 15 alipainejutska?
(https://i.ibb.co/6ZXF1z8/IMG-20230420-081214.jpg) (https://ibb.co/6ZXF1z8)
-
No kyllähän se nyt löytyy kun seuraat letkua kuvan mukaan. Tahi sitten sitä ei ole ollenkaan.
Versioitahan ompi monia.
-
::) Tietäs vaan mitä seurata. Kai siellä se on jos koodinkin antaa?
Ne on kuule viisaita tuolla sinisellä, marssit sinne ja kysyt missä semmonen on vaikka osanumeroa et tiedäkään.
Sanot että oot semmosta vaille mutta kun ei tiedä ulkonäköä eikä sijaintia.
Tuut sitte yhtä viisaana pois sieltä niinkuin menitkin :D
Meillä on ihan eri homma S40 teeviidessä. Hätäjarruavustin on siellä tehostimen sisällä ja toimii riippuen polkimen liikennopeudesta ja ja poljinvoimasta.
Sielläkin on atmospheric pressure valve eikä kyllä ole vaihdettavissa. Koko tehostin uusiks.