Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: TaTsi - 27.12.2011, 10:14:11
-
Tervehdys vaan kaikille.
Eka volle alla ja ekat viat tärähti päälle:
- bensamittari nollilla
- takaovet, takaluukku, bensaluukku lukossa
- välillä ulkolämpömittari näyttää omiaan ( usein miinusta reilusti ja alkaa jossain vaiheessa palata oikeaan suuntaan)
Sulakkeet katselin jo ja näyttivät ehjiltä. Akun kunnosta/iästä ei tietoa.
Oisko jotain vikkejä mitä sitten katsellaan?
Autoahan on S60, 2,4 170hp, manuaali, 211tkm.
-
Lukuunottamatta tuota ulkolämpötilan näyttöä ongelmat liittynevät takaohjausyksikköön (REM). Tilapäinen apu pitäisi saada siitä, että vetää takaluukun kahvasta jonka pitäisi herättää REM uudelleen henkiin. Mennyt tod.näk. "unitilaan".
Toinen vaihtoehto irroittamalla akun +15min ja kytkemällä takaisin.
-
Lukuunottamatta tuota ulkolämpötilan näyttöä ongelmat liittynevät takaohjausyksikköön (REM). Tilapäinen apu pitäisi saada siitä, että vetää takaluukun kahvasta jonka pitäisi herättää REM uudelleen henkiin. Mennyt tod.näk. "unitilaan".
Toinen vaihtoehto irroittamalla akun +15min ja kytkemällä takaisin.
Onkohan niin, että Volvot pitää resetoida määrävälein irrottamalla akku tunniksi? Aika paljon näitä keskusteluja seuranneena alkaa tuntumaan siltä että akun irrottamiseen pitäisi kehittää joku aikarele, mikä tekee sen itsekseen automaattisesti, vaikkapa kuukauden välein? Toivottavasti ketjun aloittaja saa auton pelittämään kun resetoi sen sähkövehkeet.. 8)
-
Takaluukun kahvasta ?
Siis siitä mikä on luukussa vai jossain muualla? En ole ainakaan huomannut penkin vieressä mitään kahvoja...
Luukussa olevasta muutaman kerran nyin, mutta mitään ei tapahtunut.
Kokeillaan tuota akun irrotusta ja ihmetellään sitten kuinka kävi vai kävikö kuinkaan.
Palaan huomenna asiaan, kun pitää ensin "varmuudella" päästä kotio.
Kiitoksia vinkeistä. :)
-
Takaluukun kahvasta ?
Siis siitä mikä on luukussa vai jossain muualla? En ole ainakaan huomannut penkin vieressä mitään kahvoja...
Luukussa olevasta muutaman kerran nyin, mutta mitään ei tapahtunut.
Kokeillaan tuota akun irrotusta ja ihmetellään sitten kuinka kävi vai kävikö kuinkaan.
Palaan huomenna asiaan, kun pitää ensin "varmuudella" päästä kotio.
Kiitoksia vinkeistä. :)
Ehkä siitä takaluukun kahvasta pitää vetää jatkuvasti noin minuutti, tää on Volvon logiikkaa muissakin ongelmiin liittyvissä kotikonsteissa... :)
-
Ahaa.
Oppia ikä ja kaikki, vai miten se nyt meni.
-
Ehkä siitä takaluukun kahvasta pitää vetää jatkuvasti noin minuutti, tää on Volvon logiikkaa muissakin ongelmiin liittyvissä kotikonsteissa... :)
Oliko sulla ihan antaakkin tähän topiciin jotain?
-
No niin,
kahvasta vetely ei auttanut / tehnyt mitään.
Akun irrotus auttoi!
Kaikki toimii jälleen normaalisti :)
Kiitoksia Paljon Hyvistä vinkeistä.
Ulkolämpömittariin ei varmaan auta kuin anturin vaihto, kunhan se löytyy jostakin. Ilmeisesti jossain edessä päin sijaitsee. No, se ei menoa haittaa.
-
Ulkolämpömittariin ei varmaan auta kuin anturin vaihto, kunhan se löytyy jostakin. Ilmeisesti jossain edessä päin sijaitsee. No, se ei menoa haittaa.
Sijaitsee peruutuspeilissä, joutuu sitä peiliä purkamaan, jotta saa vaihdettua.
-
No niin,
kahvasta vetely ei auttanut / tehnyt mitään.
Akun irrotus auttoi!
Kaikki toimii jälleen normaalisti :)
Kiitoksia Paljon Hyvistä vinkeistä.
Ulkolämpömittariin ei varmaan auta kuin anturin vaihto, kunhan se löytyy jostakin. Ilmeisesti jossain edessä päin sijaitsee. No, se ei menoa haittaa.
Omassa S80:ssä lämpöanturi on jossain etupuskurin sisällä piilossa, muistelen lukeneeni täältä myös sen vaihtoon liittyviä ohjeita, kokeile hakua. Ylläpito antoi mulle muikkarin että onko kommenttini sellasia joihin liittyy oikeeta asiaakin, toivon että ainakin joskus on. Hyvää Uutta Vuotta kaikille.
-
Sijaitsee peruutuspeilissä, joutuu sitä peiliä purkamaan, jotta saa vaihdettua.
Tarkennan vielä sen verran, että on oikeassa peilissä :) Kuskin puolellakin on anturi, mutta siitä tieto menee moottorinohjaukselle, apukuskin anturista tulee tieto mittaristolle.
-
Tarkennan vielä sen verran, että on oikeassa peilissä :) Kuskin puolellakin on anturi, mutta siitä tieto menee moottorinohjaukselle, apukuskin anturista tulee tieto mittaristolle.
Kuskin puolen peilissä ei ole anturia, siinä on vain tyhjä kansi, jossa on se nystyrä, oikealta ohjattavassa autossa taasen sielä vasemalla on se anturi ja oikealle ei.
Mutta yhtäkaikki, se anturi on siellä peilin alaosassa,
-
Lukuunottamatta tuota ulkolämpötilan näyttöä ongelmat liittynevät takaohjausyksikköön (REM). Tilapäinen apu pitäisi saada siitä, että vetää takaluukun kahvasta jonka pitäisi herättää REM uudelleen henkiin. Mennyt tod.näk. "unitilaan".
Toinen vaihtoehto irroittamalla akun +15min ja kytkemällä takaisin.
Perkule kun unehtu sanoa, että REM päivitys tekemällä tämä hoituu kyllä lopullisesti pois. Varaa vaikka seuraavalla kerralla Siniselle ajan esim. Essential tms. määräaikaishuoltoon, niin saa noi päivitykset siinä sivussa ilmaiseksi. Muutoinhan yksittäinen päivitys maksaa pian 100e / laaki
-
Kysympäs täälä, eli mistähän kannattaisi lähtiä aloittamaan etsinnät kun itsellä ei mene polttoaineluukku ollenkaan lukkoon? Kerran olen todennut että "oho, lukossa" mutta vain kerran. Muutoin on tosiaan aina auki. Akku on ollut irroitettuna muutaman kerran joten eipä sekään taida auttaa. Muut takapään lukot toimivat kyllä normisti.
-
Kysympäs täälä, eli mistähän kannattaisi lähtiä aloittamaan etsinnät kun itsellä ei mene polttoaineluukku ollenkaan lukkoon? Kerran olen todennut että "oho, lukossa" mutta vain kerran. Muutoin on tosiaan aina auki. Akku on ollut irroitettuna muutaman kerran joten eipä sekään taida auttaa. Muut takapään lukot toimivat kyllä normisti.
Siinä on viivettä, eli kokeileppa vaikka vartin päästä ovien lukitsemisesta.
-
Siinä on viivettä, eli kokeileppa vaikka vartin päästä ovien lukitsemisesta.
No s**tana :D Elin koko ajan uskossa että menee lukkoon samassa kun ovetkin
-
Toi ominaisuus jättää aikaa tankkaukselle, ilman että auton ovia tarvitsee jättää auki.
Samalla oviin taitaa kolahtaa ns. salpalukitus päälle = ovet ei aukea sisäpuolen kahvoista.
-
Toi ominaisuus jättää aikaa tankkaukselle, ilman että auton ovia tarvitsee jättää auki.
Samalla oviin taitaa kolahtaa ns. salpalukitus päälle = ovet ei aukea sisäpuolen kahvoista.
Mulla (V70-02) menee tankinluukku lukkoon heti, kun ovet lukitsee. Ja salpalukot menee kiinni 30 sekunnin kuluttua. Onkohan siis ohjelmoitavissa ajat, kun eroja tuntuu olevan toiminnassa?
-
Mulla (V70-02) menee tankinluukku lukkoon heti, kun ovet lukitsee. Ja salpalukot menee kiinni 30 sekunnin kuluttua. Onkohan siis ohjelmoitavissa ajat, kun eroja tuntuu olevan toiminnassa?
Tuo tankin luukun lukkiutumisen viive on ohjelmoitavissa, mutta oletuksena ainakin suomiautoissa niissä on tuo viive
-
Perkule kun unehtu sanoa, että REM päivitys tekemällä tämä hoituu kyllä lopullisesti pois. Varaa vaikka seuraavalla kerralla Siniselle ajan esim. Essential tms. määräaikaishuoltoon, niin saa noi päivitykset siinä sivussa ilmaiseksi. Muutoinhan yksittäinen päivitys maksaa pian 100e / laaki
Juu tämä on tarkoitus käydä tekemässä tässä lähiaikoina.
Kiitoksia anturin paikasta. Tartteekin joku päivä tutkaista vähän sitä.