Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: V70tar - 28.04.2023, 17:50:02
-
Mistä on kyse, kun V70 2,5 vm 2005 perä kiikkuu? Varsinkin esim. liikennevaloihin pysähtyessä perä kiikkuu vielä muutaman heilahduksen lähinnä ylös-alas-suunnassa. Varmaan täältä tietoa löytyy myös tuon korjauskustannusarvioon. En oikein tiedä miten edetä, varsinkaan kun asuttamassani tuppukylässä myydään korjaamo-nimillä vain varaosia ja työtä. Yhtään oikeaa korjaamoa ei ole.
-
Äkkiseltään kuulostaa, että iskarit ovat tekemässä pyhää kuolemaansa. Jos pääset kurkkaamaan auton alle, niin miltä ne näyttävät? Näkyykö että olisivat esim vuotaneet, tai muuten vaan vanhoilta?
-
Edestä kun meni iskarit, niin oli kovaa kolinaa, mutta en muista vastaavaa heilumista. En pääse kyllä alle katsomaan. Joku ehdotti jousia. Mikä ero niillä on iskareihin? Iskareiden vaihtohan ei vaadi ihan lottovoittoa?
-
Veikkaus iskarit, ei vastusta jäljellä niin iskari heiluu päästä päähän jousen varassa.
Jousi poikki yleensä kolisi. Edessä vähän eri systeemi niin ylätuet, kääntölaakeri tms rikki voi aiheuttaa sen kolinan.
-
Edestä kun meni iskarit, niin oli kovaa kolinaa, mutta en muista vastaavaa heilumista. En pääse kyllä alle katsomaan. Joku ehdotti jousia. Mikä ero niillä on iskareihin? Iskareiden vaihtohan ei vaadi ihan lottovoittoa?
Takaiskarit on todella helppo vaihtaa, eli pajalla menee varmaan puolessa tunnissa molemmat puolet, max tunti. Eivät montaa kymppiä maksa/kappale.
Heilunta viittaa yleensä iskareihin, mutta voi tietty olla jousissakin sanomista. Tai kallistuksenvaimentimessa, mutta se oireilee enemmän mutkissa.
-
Iskarit tai yläkiinnikkeet korkannu.
-
Kiitos vastaajille, iskarit vaihdettu ja kyyti jälleen jämäkkää. En hommannut ihan halpiksia, töineen 200,- luottopajassa.