Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: tkinnu - 28.04.2023, 19:36:44
-
Terve,
Kyselisin että onko vastaavia kokemuksia tai vinkkejä, että mistä ongelmaa kannattaisi tutkia.
Liikkeellelähdössä kun volvo vaihtaa sähköltä polttomoottoriin, niin tapahtuu jonkinlainen välitila eli kaasu ei vastaa ja auto tuntuu tehottomalta. Tämä kestää muutaman sekunnin, jonka jälkeen kaikki taas ok isommilla nopeuksilla (myös kun vaihtaa sähköltä pois). Vikakoodeja ei tule. Eli nollattu --> ajettu --> tarkistettu
Lisäksi huomasin että kun ajaa jyrkkää mäkeä sähköllä, niin se ei tunnu jaksavan vaan luovuttaa ja hetken kuluttua se päättää laittaa polttomoottorin päälle.
Huom! Akkua ei ole ladattu
Ikävä "ominaisuus" kun keskellä risteystä tai keskellä mäkeä
T8 2017 hybridi
-
Tuo on ominaisuus ja kierrän sen laittamalla awd moodille esimerkiksi kun pitää kiihdyttää stoppimerkin takaa paikaltaan isolle tielle. Toinen vaihtoehto painaa "liikaa" kaasua, jolloin polttis käynnistyy nopeammin. Tuo ennakointi toimii mielestäni ok.
JJ
-
Mulla teki enemmänkin tätä. Ohjelmisto päivityksellä huollossa muuttui paljon parempaan. Joku about 1v sitten uusittiin tosin invertteri, kun teki välillä tosi pahasti sellaista, että esim kun ajoit sähköllä jotain 70km/h,niin kun laitoit kaasua, niin ei oikein tuntunut mitään tapahtuvan, vaan polttomoottori ei lähtenyt herkästi käyntiin. Mitään vikakoodeja ei antanut, mutta jäi auto samantien Volvolle kun vein vian selvitykseen.