Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: hande - 01.05.2023, 16:45:04
-
Noissa "uusikorisissa" XC60:ssä alkaa olla hyvin olla valikoimaa vaihtoautoina ja sen myötä valinnan vaikeus moottorivaihtoehdoissa. Uskaltaako noihin hybridieihin sakaantua vai onko D4 turvallisin vaihtoehto, jos on se parisataa mittarissa ja haaveena ajella seuraavat viisi vuotta ::)
Kokemuksia kaikista otsikon voimanlähteistä otetaan mielenkiinnolla vastaan.
-
Päätös kannattanee tehdä omista lähtökohdista. Kustannukset edellä kulkeva päätös löytyy Excelillä, mutta siihen sisältyy jonkin asteinen epävarmuus tulevan/tulevien hallitusten toimista.
Ajoprofiili on merkittävä tekijä. Jos ajelee 30 km latausvälejä, ei bensaa juuri kulu. Jos suorituskykyä kaipaa, T8 sitä tarjoaa. Mutkateille löytyy parempia korimalleja ja vaihtoehtoja. Monimutkaisempi tekniikka saattaa poikia suhteellisen arvokkaita korjauksia, mutta rahan menetykseen saa näiden kanssa aina varautua. T8 tarjonta on runsasta ja hintaero dieseliin on tasoittunut hankintahintaan nähden merkittävästi. Käytettyjä virtaa ulkomailta runsaasti ja auton historia kannattaa selvittää ennen ostopäätöstä. Kaikki eivät ole välttämättä ekonomi Svenssonin kuin kukkaa kämmenellä pitämiä silmäteriä :).
Myös käyttötarkoitus voi vaikuttaa valintaan. Jos ajaa usein kehnoilla mökki- tai metsäteillä, voi raskas hybridi akkuineen olla huono vaihtoehto.
B4 taitavat XC60 tapauksessa pääosin olla diesel-kevythybridejä, mitä joskus olen Nettiautoa silmäillyt. Vero taitaa olla vähän pienempi, kuin D4?
-
Jos ei tarvi korkeaa autoa niin samalla rahalla saat V90 mallin jossa sisusta on laadukkaampi. XC60 malli on sisältä samaa kamaa kuin S/V60 mallit.