Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: pupponen - 02.05.2023, 11:25:48
-
Moro!
Iskän auto ollut seisonnassa vajaa puolivuotta ja eilen ajettiin about 350 kilsaa, niin 3 kilsaa ennen kuin oltiin perillä sytytti öljynpainevalon ja tekstin ei öljynpainetta. Kuitenkin ihan normaalisti käy ja kukkuu sekä vedot tallella. Aamulla sytytti uudestaan parin kilsan jälkeen. Voisko olla anturi sökönä tai likainen. Viime vuonna vaihdettu öljyt ja suodatin, n. 16 000 ajettu sen jälkeen. Missä kohtaa tuo anturi tuossa koneessa on?
Kiitokset!
Niin myös pääteltiin, öljypohja pois, sihti ja anturi kuntoon, uudet öljyt ja suodatin. Kiitos vastauksista :)
-
Anturi on koneen keskikohdilla edestä katsottuna, aika alareunassa lohkoa.
Voihan se vikaantua mutta veikkaan imusihdin tukkeutumista pumpulla jos koneessa on öljyä. :)
Voihan anturin johtokin olla rispaantunu ja vetelee maihin.
Ei kannata paljon ajella ennen syyn selvittämistä. Jos sihti on tukossa niin siellä oikeasti ei ole painetta.
Auto on siis n. vuosimallia 2001-2003? ???
-
Kovin ois tukkeutuneen imusihdin oireet. Öljypohja irti ja putsaamaan ennen kuin jatkaa ajamista.
Painehan ei ole alhainen vain valon syttyessä vaan jo ennen sitä. Anturin raja on niin matala(0,5bar), ettei öljyä riitä kunnolla voiteluun vaikka olisi siinä rajoilla syttyykö valo.
-
Terve taas!
Öljypohja irti ja sihdin puhdistus, öljykanavasta o-renkaat vaihdettu (oli mennyt toinen ihan lättänäksi) ja uudet öljyt sekä suodatin. Korjaamolla mitattu, että paineet kunnossa. About 40 kilsaa ajoa ja alkoi uudestaan varoitusvalo välkytellä, prkl!
Korjaamon kanssa sovittiin, että ensi viikolla mittaavat paineet ja siitä katsellaan, mitä tehdään... Ajatuksia veljillä?
Jari
-
Jos ei alakerta kolkota niin öljypumppu horo.
Jakopää menee samalla kätevästi jos pumpun joutuu vaihtamaan.