Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Proomu - 27.12.2011, 17:50:43
-
Lumenition Optronic ignition vaatii 3-3,5ohmisen puolan. Onko sellaista yleensäkään olemassa vai pitääkö laittaa etuvastus ettei boksi kärähdä?
-
Vähän hätäinen kysymys, laajan googletuksen perusteella taidan valkata:
Bosch 0 221 119 027
primary: 3.4 Ohm
secondary: 7.79 kOhm
Jos vain Suomenniemeltä löydän.
-
Jatketaanpas vielä tästä, koska kävi ilmi että nykyinen tuolla Boschin numerolla hommattu puola on melekosen p*ska.
Tietääkö kukaan jotain laadukasta+tehokasta puolaa noilla spekseillä?
-
lumenitionin oma puola kaikista paras ratkasu,puolan mukana tulee etuvastuski.startilta vaan vastuksen ohitus käynnistettäessä.mulla on tommonen sytkäsatsi taunuksen kuutosessa ja ainaki vielä on pelannu hyvin.jos tuota etuvaststa ei startatessa ohiteta niin eipä oikeen meinaa lähtiä kylmänä käyntiin
-
Jostain syystä karsastan noita etuvastuksia, tuntuu että siinä heitetään jännitettä hukkaan. Vaikka sama kai se on onko se vastus puolan sisä- vai ulkopuolella???
Kokemuksia tästä?
http://www.aircooled.fi/tuote/354/sytytyspuola-pertronix-flamethrower-12v-musta-4-syl
-
nuo öljytäyte puolat yleensä tarvii etuvastuksen muuten kuumenevat liikaa,olekko tarkistanu ettei ole integroituna jo valmiiksi alkuperäseen johtoon sitä eteuvastussa autossa.fordissa tuo etuvastus on totetutettu erikoisvalmisteisella vastus johdolla mitä ei heti huomaakkaan ellei perehdy asiaan.niin ja tuossa lumenitionin puolassa se vastus on irrallaan ja tulee puolan kylkeen kiinni,tuosta linkin puolasta ei ole kokemuksia
-
Tuossa linkissä olevassa puolassa on sisäinen vastus jo valmiiksi oikean kokoinen, jolloin ei erillistä vastusta tarvita. Nykyinen ratkaisu on samanlainen, mutta puola on surkea. Johdossa ei ole vastusta.
-
lukasin ton linkin hieman huonosti iltasella.kyllä ton pitäis sitten kelvata lumenitionille kun 3 ohmia vastus,mutta periaatteessa tossakin on se vastus mutta sisäisenä.onhan se kyllä kieltämättä parempi mitä vähemmän osia mitkä vois hajota :)
p.s mulla tuliki muisti häiriö oman puolan suhteen mulla onki tanarissa tämmönen puola
http://kauppa.completos.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=CFE353
ei sitä kaikkea muista ku auto on talvisäilössä :)
-
Joo tota vaihtoehtoo kattelin myös. Perskeles kun olis enemmän tietoo niin ei tarttis arvailla...
Penkittäjä testas kilpurin sytytystä ja sano että puolan ottama virta pitäs olla vähintään 6A, meillä on 5A. En sitten tiedä mihin tommonen Lumenitionin systeemi pystyy. Jos laittais tämmösen
http://www.aircooled.fi/tuote/1500/sytytyspuola-pertronix-flamethrower-hv-60130-12v
niin tuliskohan siltikin 5A ?
Voisin hyvästä puolasta maksaakin, mutta en pelkästään mainoslauseen takia...
-
Tuon ökypuolan sitten tilasin, aika näyttää onko siitä mihinkään...
Yritin etsiä puolien vertailuja netistä, mutta oli kyllä mission impossible jostain syystä. En löytänyt yhtään! Tarkoitan semmosia missä olis "viripuolia" vertailtu luotettavasti, eikä pelkillä mainoslauseilla.
Berun coppercore tulpanjohdot ja uusi jakajan kansi ja pyörijä vielä niin saa kelvata. Ehkä mekin joskus siirrytään suorasytkän aikakauteen, tai jopa ruiskuun (tuskin).
-
mie en kyllä nuita suorasytkiä ala harrastamaan ja taunukseenki meinasin laittaa semmosen ruiskun missä ei ole sähköistä ku bensapumppu ja kylmäkäynnistys suutin eli k-jetronik.volvossa onki sitten riittävästi efiä ;)