Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Orvismies - 06.05.2023, 20:38:05
-
Moi
2.4 vaparibensassa (otettu käyttöön 2003 vm 2004) herjaa keltaisella valolla moottorijärjestelmää ja vakkari meni hiljaiseksi.
Oma halpa koodinlukija epäilee otsikon vikaa. Ehkä, koska kiihdyttäessä tietyillä kierrosluvuilla veto ikään kuin nyykähtää hieman hetkeksi. Muuten auto rullaa ja käy hyvin. Taisi kyllä herjata myös jarrupolkimen anturia. Ota näistä selvää, "set ole poikha mikää"kun näitä selvittelee ::)
Nettikaupat näyttää tyhjää tälle vanhalle mallille. Pitäneekö moinen ihme vekotin Biliasta tilata vai mitä on teillä arvon raatilaisilla kokemuksia?
(Aamuyöllä kävi mielessäni hankkia tojo corolla mutta se taisi olla keski-ikäisen krapulaa vain). ;D
-
Purkuosa samalla numerolla toimii suoraan. Mikä on vikakoodi?
-
Moi
AP ja numeroita kaupan päälle...tuli myös BCM mikä viittaa jarrujen ohjaukseen.
-
Laita vaan koko koodit.
-
Voi että. Ei enää noita herjaa. On ECM 930C
Jotain moottorinohjausta...
-
Eli vika kytkimen asentoanturissa tai sen signaalissa. Se tiputtaa vakkarin pois päältä.
-
Okei kiitos. Tästä pitää jatkaa jumppaa sitten...
-
Kiitos. Osa hankittu ja vaihdettu. Sinänsä typerää että moinen rimpula kytkimen kupeessa aiheuttaa noinkin hurmoshenkisen moottorijärjestelmän vikailmoituksen. Liittynee jotenkin ruotsalaisuuden syvimpään olemukseen :idiot2:
-
En tiedä onko sillä muuta virkaa kuin vakkariin liittyen.
Hauskaa on että meidän karvalakkimallin manuaalivaihteisessa se myös on vaikka autossa ei edes ole vakkaria. :o
Ei ole ratissa edes radion nappuloita.
Italiaan viety veronkiertomalli kyseessä.
Vikakoodikin siitä on monta vuotta tullut mutta ei sillä tunnu mitään merkitystä olevan.
Vai tietääkö joku liittyykö se jotenkin moottorin ohjaukseen?
-
Veikkaan, että, se liittyy lähinnä siihen vakkariin vain tämä juttu...Onhan tuossa osassa toki sirun lisäksi sirulle ilmoittava, pitkää signaalipintaa laahaava liikkuva signaaliosio viiksineen , kulkee kuulakärkikynän vieterin avustamana & liikkuvan metallitangon mukana. Purin aikani kuluksi vanhan osan meinaan. Tämä ilmoittanee jos kytkinpoljin ei toimi enää kunnolla lainkaan. Sen kyllä huomaa kyllä varmaan muutenkin ajossa... :)ainakin suomalainen kuljettaja. Tässä minun Volvo- leimatussa originaalissa(?) osa noista viiksistä oli kulunut loppuun. Made in Portugal.