Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: saukkok - 12.05.2023, 05:02:51
-
Moi, kyseisessä volvossa sytytys katkoksia siirtyy sylinteristä sylinteriin , mistä vikaa voisi etsiä vai puolissa vika ??
-
Viallinen kaasuläppäkotelo antaa monesti koodia sytytyksestä kaikille sylintereille, yrittää korjata käyntiä sytytyksellä. Putsaa kaasuläppäkotelo ensimmäiseksi.
-
Joskus aika ikävä etsiä.
Milloin tulpat vaihdettu, onko puolien johtoliittimet kunnolla kiinni ja johdot kunnossa?
Immun temppuilukin voi tuota tehdä.
Olipa itsellä kerran tapaus joka antoi random misfireä ja lopulta sain kaivettua vian esiin ja kyllä siellä vain yksi puola teki kuolemaa.
Sen kun sai paikannettua niin vika korjaantui yhdellä puolalla.
Jos johdot on kiinni ja ulkoisesti kunnossa niin aloittaisin tulpista varsinkin jos vaihdosta ei ole tietoa tai siellä on "kun halvalla sain" tulpat. :)
Laita kunnon iridiumit tai platinat jos ei ole. Iridium parempi.
-
Joo tulpilla ajettu noin 1000 kmVälillä menee kuukausi että ei mitään ongelmia, alkuun oli kolmosessa häiriö nyt näyttää olevan ykkösessä
-
Se voi sit olla että huutaa vaan uusia puolia... ELK
Tuossahan on vähän lyhyemmät puolat kuin vanhassa koneessa jossa öljynputsari on alhaalla.
-
Kiitoksia vastauksista , mikä olisi kohtalaisen hyvä merkki ajatellen puolien vaihtoa
-
Moi, automaattilaatikon öljynvaihto , onko hankala suorittaa itse . Jospa vähän vinkkejä sais