Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jen - 12.05.2023, 16:57:34
-
Taas ollaan tässä tilanteessa että aamulla lähtee käymään sekunnissa ja kaikki hyvin,autolla ajetaan 5km ja senjälkeen seisoo noin 8tuntia auringossa,saa starttaa niin prkeleesti ja antaa vähän kaasua et käynnistyy,pöläyttää mustan noen putkesta ja huomaa et saa liikaa bensaa,ruiskun anturi on vaihdettu 2krt ja ei muutu miksikään,lämpösemä lähtee käymään normaalisti jos starttaa seuraavan vartin aikana,epäilen jotenkin sen anturin johtosarjaa?onko joku vakipaikka mistä johdotuksesta ettis vikaa,tosiaan yön jälkeen lähtee heti ja käy ja kukkuu mutta jos starttaan vasta iltapäivällä ja auto seissyt auringossa eli ilma lämmennyt niin saa starttaa kauan ja taas putkesta musta pöläys,viileässä/kylmässä ei pöläyttele ja lähtee käymään välittömästi.
-
Koita toisella immulla...?
Ei sitten mitään vikoja näytä?
-
Joo vikakoodeja ei ole,täytyy koklata huomenna.
-
Koitappa joskus napata kaikki suuttimien johdot irti ja startata. Ettei olisi vuotava suutin...
-
Voisko yks vuotava tehä noin vaikeeta, luulis et potkasis kolmella sit heti?
En tiiä.
-
Koitappa joskus napata kaikki suuttimien johdot irti ja startata. Ettei olisi vuotava suutin...
Täytyy kokeilla sitäkin,nyt aamulla kävin laittaa käymään ja käynnisty heti sekunnissa niinkuin kuuluukin,vaihdan sen immun nyt ja annan seistä iltapäivään ja katotaan onko vaikutusta vai onko taas sama efekti kuin starttais kaasariauton kuumana huikka päällä.
-
https://youtube.com/shorts/ea71HTlixS0?feature=share
-
Immu vaihdettu ja sama pelleily jatkuu,aamulla sekunnissa käymään,ajoa 5 km,seisoo 8 tuntia auringossa,saa sahata niin tanasti,kaasun painaminen helpottaa mutta kyllä pitkään saa sahata,kun käynnistyy niin voi starttaa vaikka satakertaa niin käynnistyy välittömästi ilman kaasuun koskemista,voiko joku rele oireilla noin tai se kivi vasemmassa lokasuojassa?
-
Bensapaineen säädin. Olen vaihtanut varmaan 4 kertaa regun. Menee jumiin tai vuotaa raakaa bensaa imusarjaan.
-
Bensapaineen säädin. Olen vaihtanut varmaan 4 kertaa regun. Menee jumiin tai vuotaa raakaa bensaa imusarjaan.
Ja oireet on nämä?no voisko se olla se,vaihdoin tulpat nimittäin kanssa ja mielestäni tuli raa-an bensan haju aika voimakkaasti kun tulpat oli pois,täytyy kokeilla toisesta autosta vaihtaa ristiin ni katotaan onko vaikutusta.
-
Minkä merkkinen lämpöanturi vaihdettu? Itsellä aiheutti motonetin lämpöanturi käynnistymisvaikeuksia myös. Kerkesin myös vaihtaa muutamaan kertaan kyseisen anturin ennenkuin uskoin ja hain alkuperäislaatuisen.
Täysin uusi intermotor näytti talvella -8 asteen pakkasella noin -30 astetta.
-
Käynnistyy liian nopeasti kylmänä. Saa varmasti bensaa jostain ohi suuttimien aukasun. Voi olla bensaregu niinkon Otto tarjosi, tai vuotavat suuttimet.
-
Minkä merkkinen lämpöanturi vaihdettu? Itsellä aiheutti motonetin lämpöanturi käynnistymisvaikeuksia myös. Kerkesin myös vaihtaa muutamaan kertaan kyseisen anturin ennenkuin uskoin ja hain alkuperäislaatuisen.
Täysin uusi intermotor näytti talvella -8 asteen pakkasella noin -30 astetta.
Tässä ihan bosch anturi mikä vaihdettu kahteen kertaan.
-
Käynnistyy liian nopeasti kylmänä. Saa varmasti bensaa jostain ohi suuttimien aukasun. Voi olla bensaregu niinkon Otto tarjosi, tai vuotavat suuttimet.
Eilen vaihdoin toisesta autosta regun missä ei näitä oireita,katsotaan siirtykö vika toiseen autoon.
-
Jos regu oli syyllinen niin kannattaa tehdä resetti ruiskuboksiin kun kaikki sovitukset on pielessä.
-
Jos regu oli syyllinen niin kannattaa tehdä resetti ruiskuboksiin kun kaikki sovitukset on pielessä.
Joo sehän se syyllinen oli,kiitos paljon vinkistä,nollattu on ja kaikki hyvin melkein,pientä kukkaa helmoissa pukkaa mutta nyt nekin vaihdettu ja lattian reunat
(https://i.ibb.co/YtXBjjV/IMG-5296.jpg) (https://ibb.co/YtXBjjV)
(https://i.ibb.co/jWJRtK3/IMG-5299.jpg) (https://ibb.co/jWJRtK3)