Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jomppa - 28.12.2011, 11:15:13
-
Auto on 240 23et mosalla jossa lastutettu lh 2.4..Volvo teki seuraavan tempun...kiihdytyksen jälkeen alkoi käymään röpötellen ja ei jäänyt tyhjä käynnille enää ollenkaan....Auto saa benssaa järkyttävän paljon koska vaihdoin tulpat ja kastaa niitä,lähtee käymään vain kaasu pohjassa jolloin saa ilmaa....pitäisikö ton kuumalanka mittarin johdon irroittamisen vaikuttaa käyntiin koska tässä ei oikeestaan vaikuta...Mihin tauti mahtaa olla iskenyt?
-
Mulla oli samantapaisia oireita kun rajumman kiihdytyksen jälkeen oli välijäähdyttimeltä lähtevä letku tempautunut raolleen. Joten kattelisin ainakin aluksi nuo letkukiinnitykset.
-
Tuo ylempi, tai sitten coolerin pääty antautui(jos on alkup. cooleri?)
Kato kaikki imuvuodot.
-
Joo täytyy ne kattella ku saan auton sisätiloihin...tänään jopa lähti ilman kaasua käymään....heh......
-
Ja on tosiaan orkkis cooleri...ei must mitään silmä määräsesti coolerissa pimeessä näkyny...mut varmaa paremmi sisätilois jollain vuodon ilmasu töhnäl näkis vuotaako...
-
Imu vuotoa ei oo...otin jetronicin piuhan irti ja laitoin virran päälle,irrotin ja kiinnitin suuttimien johdot napsumista ei kuulunut..immussa langat ehjät....jako paikallaan.....nyt kyl alkaa ihmetyttämään missä on vika....Toimis kuin unelma ja kiihdytyksen jälkeen alko röpöttää...saa koko ajan tuutin täydeltä bensaa....kaikki vinkit jopa mutuilu on tervetullutta... :)
-
Imuvuodoist sen verran et ainakaan cooleri ei näytänyt siipeensä ottaneelta eikä ahtoputket ollu auki.....
-
miten muuten ilmmun johdon irroittamisen pitäis vaikuttaa käyntiin? ei meinaan tee mitään
-
Pitäis käydä huonommin immu irti. Tyhjäkäynti tais tippua pikkasen ja käy hieman epätasaisesti.
-
Oukkei...tos ei vaikuta mitään ku saa koko ajan soppaa oikeen huolella.....tarttis varmaa saada kokeilla toista immua tai boxia....lastua en oo boxist poistanu kun ei ole vakio lastua...
-
Paljos on painetta? ettei olisi revennyt mikään? vanhoista kumisista ahtoputkista.
-
Kolmos/nelos garretil 1bar ....en oo coolerii viel paineistanu...enkä vieny ahtimelt imusarjaan...paska maist ku viikot jyrnyttää 60tonnisel volvol ja weekendit koittaa kylmäs tallis kikkaillla.... :P autos on myös 444cc suuttimet etu vastus mötikällä...siin on piuhat kiin...mut voisko se jotenki kärähtää ja sekottaa suuttimet?
-
Kuulostais pahasti siltä, että suuttimet on jatkuvasti auki. Keksi joku konsti tarkkailla suuttimien signaalia. Jos sun etuvastuspaketti on oikoisessa, ei kannattane kokeilla toisella poksilla, palaa pian sekin.
-
Kuuluisko suuttimista kuulua naksumista?,kun virrat on päällä ja irrottaa ja kinnittää suuttimien piuhoja.....ei ainakaan kuulu mitään....onko jotain esim mittaus konstia millä voi suuttimet tarkastaa?
-
Onko bensanpaineensäädin tutkittu? Saattaa sieltäkin vuotaa ylimääräistä bensaa koneeseen.
-
B-paineen säädint aloin kans miettiin....et oisko kalvo revenny kiihdytykses....
-
Onko b-paineen säätimeen olemassa jotain helppoa tarkastus kikkaa?
-
Tässä tapauksessa ainakin se, että alipaineletkussa ei saa olla bensaa. Ja jos kokeilet käyntiin (tai ainakin bensapumput käymään) alipaineletku irti, sieltä ei saa valua löpöä.
-
Kuuluisko suuttimista kuulua naksumista?,kun virrat on päällä ja irrottaa ja kinnittää suuttimien piuhoja.....ei ainakaan kuulu mitään....onko jotain esim mittaus konstia millä voi suuttimet tarkastaa?
Ei sieltä kuulu mitään kuulua ellei hoppa käy, jos koneet on seis ja naksahtaa niin varmasti vika.
-
Ei sieltä kuulu mitään kuulua ellei hoppa käy, jos koneet on seis ja naksahtaa niin varmasti vika.
Onkki donkki.....Elikkä ilmeisesti sutkuttajissa ei oo häikkää...täytyy paineen säädin kattoo viikonloppuna,jos viko on siel ni onneks on kaks malpassin säädettävää varastos...mut mittarii ei kyl oo... tietääk joku mist saa malpassin kierteel olevaa luotettavaa mittarii...toises on kyl pika liitin.......
-
Nyt mä hokasin et autosta pystyy lukee vika koodei.....antaa 1-2-1 koodia elikkä et ilmamassa mittari ois rikki.....langat siin on ehjii kyllä...mistä mahtais löytyä immua? paikal on nyt 0280213004 numerolla oleva....eikä uutta boschia viitteis ostaa...Ideoita??? :)
-
Markkinapaikalta vois yrittää etsiä käytettyjä, nimimerkillä GHOST taitaa olla aika hyvä valikoima erilaisia. Yritä ensin tarkistaa liittimet ja nollaa ja tarkista koodit uudestaan kerran ennen kuin lähdet vaihtamaan uutta immua, toi koodi tulee myös jos vaikka immu on ollut irti ja auto käynnissä.
-
Nyt mä hokasin et autosta pystyy lukee vika koodei.....antaa 1-2-1 koodia elikkä et ilmamassa mittari ois rikki.....langat siin on ehjii kyllä...mistä mahtais löytyä immua? paikal on nyt 0280213004 numerolla oleva....eikä uutta boschia viitteis ostaa...Ideoita??? :)
004 loppunen? Mitäs ihmettä?
-
Markkinapaikalta vois yrittää etsiä käytettyjä, nimimerkillä GHOST taitaa olla aika hyvä valikoima erilaisia. Yritä ensin tarkistaa liittimet ja nollaa ja tarkista koodit uudestaan kerran ennen kuin lähdet vaihtamaan uutta immua, toi koodi tulee myös jos vaikka immu on ollut irti ja auto käynnissä.
Okei....on ollu kyl käynnis ilman immua,kun vikaa hain....oon irrottanu bensa ja sytkä boxin mut antaa samaa vika koodia...pystyyköhän immun johtoa mittaamaan jollain yleis mittaril....meinasin vaa et mahtaak kuuluu antaa jotain tiettyjä jännitteitä....jollei ala vikaa löytyy tarttee varmaa viedä jollekki sähkärille.... :-\
-
004 loppunen? Mitäs ihmettä?
0280213004 ja 14094712 on numero sarjat immun kannes......olis kyl hyvä kokeilla toisel....ku tietäis mitkä sopii...jos vaik jollai tutul sattuis olee..ettei joutuis ostaa...jollei ongelma ookka siinä
-
004 loppunen? Mitäs ihmettä?
Onk toi jonkun muun immu?
-
86 Corvette 350 cid immu
-
Moi !
Mulla täysin saman kuulonen ongelma b200f motin kanssa. Lähtee kylmänä hyvin käyntiin, mut pakokaasu haisee ihan hemmetin kitkerältä--> Saa bentsiiniä ihan hemmetisti liikaa, hajottanut jo kaks satsii tulppia. Kuumana ei millään käyntiin. 2min. sahauksella ja kaasu pohjassa lähtee sit ehkä ja bensakäry on valtava :(
Ja osia on vaihdettu... IMM, ruiskunlämpöanturi, tyhjäkäyntisäädin, hiilisäiliön haljennut letku vaihdettu, ykk-anturi, vj-kansi, pyörijä, tulpat, tulpanjohdot , puola , polttoainepumppu tankkiin, polttoainepumpun rele, polttoainesuodatin, imusarja kiristetty, ilmanputsariin pakosarjalta tulevan Ilman esilämmitysputken reikä tulpattu kun oli termostaatti systeemi ihan jumissa. Lisäks huomenna tulee uus lambda, kun vanha antaa vaan 0.77V jännitettä kokoajan eikä muutu mihinkään... Epäilyksen alla myös jumittunut kylmäkäynnistyssuutin ??? Venttiilinvälykset päin p:tä yms. kyl ainakin vikapaikkoja löytyy...
-
Alkaa kans konstit loppua...kun ei ees anna muuta vikakoodia.....voiskohan mulla olla boxi menny....tuntuu hullult vaik auto käy n5min väkisin ni lämmöt ei nouse yhtään.....vaik ylävesiletku on ko lämmin.....voiko joku lämpö anturi sekoittaa??Lamda mulla on korvattu jollain vastuksella (tai näin ymmärsin) ja sen puuttumisesta ei herjaa
-
Termostaatti siellä ainakin auki=rikki jos lämmöt ei nouse ja ylävesiletku kuuma.
Kokeiles ihan oikealla IMM:llä ensin tuota
-
Kaverilla oli boksivika samalla tekniikalla varustetussa autossa. Oireili hyvin pitkästi samoin, kävi huonosti, rötäsi ja vei aivan sikana bensaa. Ei käynyt kunnolla oikeastaan kuin kaasu pohjassa ja ahdin hehkui mansikkana lyhyenkin vedätyksen jälkeen. Markkinapaikalta löytyi ehjä boksi samalla numerolla ja vika korjaantui.
-
Joo, ekana ehkä kannattaa laittaa oikea IMM niin saattaa vaikuttaa aika paljonkin :)
-
Bochin sivuil Antaa kyl tiettyyn 760 23et koneeseen just ton immun.....Miten mahtaa eri numeroilla olevat immut toimia?..esim 230ft koneen .....Kuulin huhua et Biltemasta saa toimivaa,mut ei ainaskaa Turun mekasta tol mun numerol löytyny..Motonetist kysyin ei sanonu merkkii enkä mä kysyny sitä,mut ei ollu mun numerol sopivaa sielkää,oli must kahta eri immua kakskolmoseen vino turboon ;).... Biltemas hinta keikkuu siel 100 nurkis....Motonetist 180 oli must halvin eikä saa vaihtaa tai palautaa :idiot2:.... Mullaki vaparis suoraan et johto vaan kiinni..
-
Ostin tänään bondi immun eli 007 loppusen...Lauantaina pääsee testaamaan toimiiko..
-
Ostin tänään bondi immun eli 007 loppusen...Lauantaina pääsee testaamaan toimiiko..
Öhm, eikös 007 loppunen ole LH-2.2:n ilmamassamittari? Eli jos moottorinohjaus on todellakin LH-2.4 niin kannattaa se 016 siihen metästää.
Kannattaa ehkä antaa parempia speksejä siitä autosta kyllä. Koska en 004 loppusta immua löytänyt boschin kataloogista sitten millään volvoon istutettuna, enkä muutenkaan.
-
Öhm, eikös 007 loppunen ole LH-2.2:n ilmamassamittari? Eli jos moottorinohjaus on todellakin LH-2.4 niin kannattaa se 016 siihen metästää.
Kannattaa ehkä antaa parempia speksejä siitä autosta kyllä. Koska en 004 loppusta immua löytänyt boschin kataloogista sitten millään volvoon istutettuna, enkä muutenkaan.
hItto ku mul ei oo täs pöytäkonees sitä linkkii boschin sivuil mist löysin sen varaosa numero haun.....Täyttyy soittaa tänään purkaamoon et on ilmeisesti väärä immu...
-
Joo väittivät 007 loppusta 2.4sen immuks mut on tosiaan 2.2 sen..... sain vaihdettuu sen 016 loppuseen....Huomen testaamaan...Et joko pikku hiljaa pääsis ajelemaan 012 loppust immuu en uskaltanu ostaa viel vaik onki R:än suuttimet.....ja tosiaan toivottavasti vika on immus.....mä luulen et kartio suodatin ei oo hyvä olla siinä.....mut mut eipä oo enää orkkis suodatin kotelooka :( iso kyynel :)
-
016 loppunen immu paikal,kolme kärki kynttilät,ja uudet öljyt ja x-1r:ät kun vanhat öljyt oli hiukan bensaset....ja taas mennään penkat pölisten :P Iso kiitos kaikille aiheeseen osallistuneille.... :)