Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: PedroTM - 22.05.2023, 20:58:45
-
Vaihoin tossa b230fd 940:n kansipahvin ja muita tiivisteitä ku ylikuumeni ja pahvi oli mennynä rikki, ite kansi todettii ehjäks. Ei käynnisty remontin jälkee nii mistä pitäs vikaa lähtee ehtimää, starttaa normaalisti
-
Jako 180 astetta pielessä?
-
voiha se olla ku en yhtää oo varma mite nää toimii.
otin sen jakohihnan vaa sillee irti et sen nokka-akselin hihnapyörän merkki tulee siihe jakopään kopassa olevan merkin kohalle ja pistin samalla tavalla takasin sit
(https://i.ibb.co/DwTC7pL/IMG-20230522-220937.jpg) (https://ibb.co/DwTC7pL)
-
Merkit voi näyttää oikein, mutta alakerta on "väärällä kierroksella". Toki jos alakertaa tai nokkaa ei oo pyöritetty niin tuskin johtuu siitä.
-
pittää tuo jako kahtoo huomenna sit
-
Merkit voi näyttää oikein, mutta alakerta on "väärällä kierroksella". Toki jos alakertaa tai nokkaa ei oo pyöritetty niin tuskin johtuu siitä.
Eikös tämä ole ongelma vain lohkojakajan kanssa? Jos kyseessä fd 940 niin jakajahan on kannessa.
Kävikö tulpanjohdot irti ja onko varmasti menneet oikeaan järjestykseen?
-
tulpanjohot pitäs olla oikein pistin samalla tavalla takasi ku otin poiski
Voisko rikkinäine veden lämpöanturi aiheuttaa sen ettei ollenkaa käynnisty
-
(https://i.ibb.co/tXSPhjB/16389070761201791196707764062054.jpg) (https://ibb.co/tXSPhjB)
(https://i.ibb.co/kmCgmCJ/lataus.jpg) (https://ibb.co/kmCgmCJ)
Sivuakselin merkeillähän ei oo paskankaan väliä jos on päätyjakaja.
Voihan se alakerta olla väärin vaikka merkit ois kohillaan jos sitä on joku pyöritellyt kun kansi on pois.
Vai pitäiskö sanoo että nokka on väärin...
Eri kokoset rattaat nääs nokassa ja kampuralla.
Onko ykkösen venttiilit kiinni kun mäntä on ylhäällä?
-
tulpanjohot pitäs olla oikein pistin samalla tavalla takasi ku otin poiski
Voisko rikkinäine veden lämpöanturi aiheuttaa sen ettei ollenkaa käynnisty
Kokeile vaihtaa kannen kaksi keskimmäistä tulpanjohtoa, laitoin väärin ja ei käynnistynyt.
-
Starttauksen jälkeen tulppaa irti. Pitäisi olla märkä bensasta.
-
Myös vikakoodit kannattaa lukaista kun se on näissä niin helppoa. Jos vaikka remontin yhteydessä on jokin anturi/johtosarja ottanut osumaa tai huono kontakti.
-
oli joku maadotuspiuha jääny laittamatta ilmeisesti joten starttailu oli vaa kastanu tulpat.. Nyt lähti käyntii ku kuivas tulpat
käy jotenki tyhjäkäyntiä ja ajaessa rötää vaa kaasua painaessa ja sammuilee jos yrittää täyskaasulla ajaa
A6 napa anto koodin 2-1-4
A2 ei mitään vikakoodia enää anna mut ylikuumenemisen hetkillä koodina oli 1-2-3
-
Voihan se alakerta olla väärin vaikka merkit ois kohillaan jos sitä on joku pyöritellyt kun kansi on pois.
Vai pitäiskö sanoo että nokka on väärin...
Tätä minäkin siis hain. Kerran käynyt vahingossa kun kone ei ollut merkeissä purkuvaiheessa. Yritti kyllä ja kävi hetken todella huonosti.
-
Pistelin jaon kohillee ja ny tää ei käynnisty ollenkaa et oisko se nyt sit sen 180° pielessä.. Tarviisin selkeen kuvan miten päin mikäki ratas tulee
Näköjää kampiakselin hihnapyöräkin pyörii kierosti nyt liekkö mitä meni siinäki väärin
-
(https://i.ibb.co/5kVBVfS/IMG20230523185232.jpg) (https://ibb.co/5kVBVfS)
(https://i.ibb.co/JQ6JZ3c/IMG-20230523-WA0000.jpg) (https://ibb.co/JQ6JZ3c)
-
Jollet oo kurkannu ni kurkkaa tuo.
https://www.volvoclub.org.uk/faq/B230FTimingBeltAlignment.htm
Hyvät kuvat ainakin merkeistä.
-
Pistelin jaon kohillee ja ny tää ei käynnisty ollenkaa et oisko se nyt sit sen 180° pielessä.. Tarviisin selkeen kuvan miten päin mikäki ratas tulee
Näköjää kampiakselin hihnapyöräkin pyörii kierosti nyt liekkö mitä meni siinäki väärin
Näyttääkö nokka ylöspäin ykkösen kohdalla kun mäntä on ylhäällä? Jos hihnapyörä vippaa niin saattaa olla se kiila väärässä paikassa.
-
se kiila on ilmeisesti hävinny
-
Uus ratas sitten vaan. Eikös tuossakin jo oo se kiila rattaassa kiinteesti.
Aika vaikee saada jakoo kohdilleen alarattaan merkeistä jos ratas ei pysy paikallaan.
Se kampuran pultti vedetään sitten apinan raivolla kiinni. 60Nm+60°
Millään räikän nykäsyllä ja nyrkkiä päälle ei pysy.
Nii, älä siitä väliakselin merkistä välitä jos on päätyjakaja, sillä ei oo mitään väliä.
Kampuran rattaan hiusviivat siihen taustan kohouman kanssa kohilleen ja nokan merkit kohilleen.
-
Ei näytä nokka ylöspäin ykkösen kohalla vaikka ois sen merkki kohillaa mut mäntä on sillo kyl ylhäällä
-
Noniin auto saatii käyntii ja toimimaan. Nokan kiila oli rikki nii jako ei yksinkertasesti menny oikein, nyt toimii ku kävin toisen M-nokan tohon
Tosiaan miten sen kampiakselin hihnapyörän sais siihe apinanraivomomenttiinsa ku ei oo erikoistyökaluu sen paikallapitämiseen? Kiila olikin siinä kiinteenä siinä kuten aiemmin sanottiin. Nivelvääntimellä väänsin nii paljo ku pystyin
Värisee tyhjäkäynnillä hieman nii en tiiä uskaltaako tällä ajaa, kaasua antaessa ei värise ollenkaan
-
Jos on manuaali niin on helppo kiristää.
Kaveri painaan jarrua ja vaihde päälle ja toinen sitten vääntää.
Automaatti vaatii omat temppunsa. Moni on irrottanut startin niin pääsee jollain pitämään starttikehästä vastaan.
Tai jotain muuta.
Ajoo vaan, hajoo se korkeintaan jos joku pettää. :D