Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: kaffi - 03.06.2023, 21:08:12

Otsikko: 240 B230k ja tuplat
Kirjoitti: kaffi - 03.06.2023, 21:08:12
Kyseessä siis 240 B230k koneella vm 88 jossa Bendix Regina sytkä. Tuossa on ilmeisesti jonkinsortin Map-anturi ja kysymys kuuluu että voiko sen ottaa kokonaisuudessaan pois kun imusarjassa ei ole paikkaa sen alipaineelle? Onko tuo kuinka oleellinen moottorin toimintaan nähden kun ei ole vakiokaasaria käytössä? Orkkiskaasari Solex Cisac, tällähetkellä siis 45 tuplat autossa kiinni.
Otsikko: Vs: 240 B230k ja tuplat
Kirjoitti: kaffi - 16.06.2023, 16:21:02
Laitoin imusarjaan map-anturin alipaineelle paikan ja tyhjäkäynnillä nyt ennakoa vakio 12 ast, ilman anturia ennakot huiteli noin 0-5 ast joten se on oleellinen moottorin toimintaan nähden näin itselleni vastaten.

Uutena ongelmana tällähetkellä on epätasainen tyhjäkäynti ja satunnainen paukkuminen putkessa tyhjäkäynnillä. Ajoitukset on kohdillaan, imuvuotoja en kaasarien ja imusarjan läheisyydestä bräkleenillä löytänyt, tulpat on kaikki suhteellisen saman väriset vaalean ruskeat. Kaasarit on synkassa, seokset huitelee 12-13 afr välillä ja käy selvästi laihemmalla aina kun putkessa paukahtelee, kierrokset laskevat myös hieman. Tk suuttimet on 65F8. Autossa myös paikallaan H nokka.

Kylmänä tuntuu käyvän paremmin ja ottavan kierroksia. Lämpimänä alkaa moottori käymään huojuvammin ja vähä röpeltäen ottaa kierroksia.
Otsikko: Vs: 240 B230k ja tuplat
Kirjoitti: kaffi - 29.06.2023, 17:41:10
Onkohan tuota mahdollista saada päästöistä läpi tuon H nokan ja kaasareiden kanssa?
Otsikko: Vs: 240 B230k ja tuplat
Kirjoitti: Pekka92 - 16.08.2023, 11:29:19
Onkohan tuota mahdollista saada päästöistä läpi tuon H nokan ja kaasareiden kanssa?

On mahdollista. Menee rajummallakin nokalla.