Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Joni940 - 14.06.2023, 20:07:16
-
Tosiaan vika alkaa lämpimillä keleillä helpommin kuin viileällä kelillä.
Ehkä noin 10km pystyy ongelmitta ajamaan helteillä ja sen jälkeen alkaa auto nykimään ajossa ja väläyttelemään moottorin vikavaloa ja b-pumpun rele naksuu ja jossain kohdassa rele alkaa nakuttamaan kokoajan ja kaasuun vastaus loppuu melkeimpä kokonaan ja tyhjäkäynti todella epätasainen.
Imm vaihdettu, ykk-anturi, b-pumpun rele kokeiltu uudella, ecun lämpötila-anturi uusi, lambda-anturi uusi.
Maadotukset katottu myös.
Ideat alkaa loppumaan:(
-
Minä tarkistaisin ecun maadoitukset suutinkiskon kiinnitys pulttien alta ja virtalukon pohjan.
-
Kaikki tarkistettu tuloksetta..
kyseinen vika alkoi yllättäen tyhjäkäynnillä ollessa 4kk seisonnan jälkee.
-
Tutkisin virtakynällä (tai parilla johdolla ja jollain polttimolla) että mikä siellä pätkii, virrat vai maadoitus. Yleismittari ei ole oikea työkalu vaikka sekin saattaa näyttää.
Löydätkö sähkökaaviota ja osaatko tulkita sitä?
-
Suutin rele myös?
-
Suutin rele tästä hajosi ja sen takia 4kk seisoikin:D
-
Turbo, muuten viritetty, tuotu jostain vai vakio?
-
B230ft, vakio suuttimet, bensaboxissa joku lastu, ja t3/t4 ahdin ja bensapumpunkin vaihoin mutta ei korjaantunut ongelma
-
Lueskelin foorumilta lisää -962 boxista ja eipä taida kovin hyvä boxi ollakkaan.
Autossa siis -962 boxi
Ahdot on siinä 0.8-0.9 bar paikkeilla jos se nyt vaikuttaa tuohon.