Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: OskarP - 15.06.2023, 15:14:21
-
Mitenkään liikaa autojen korjauksesta tietämättä alotin vaihtamaan eilen illalla omaan S60:seen laturia, ja sain hyvin osia pois mahdollistaen laturin irrottamisen. Vielä pitäs ohjaustehostimen pumppu siirtää pois tieltä ja löysyttää moniurahihnaa sen verran että saa uuen laturin vaihettua. Miten sitä hihnaa saa löysytettyä ja millä työkaluilla? :)
-
Kuva on 5-sylinterisestä dieselistä, mutta kertonee miten kiristintä löysätään? Todennäköisesti kiristimestä löytyy torx-avaimelle paikka.
(https://i.ibb.co/fCpDGJL/IMG-20211225-WA0005.jpg) (https://ibb.co/fCpDGJL)
-
Taitaa olla kahta eri versiota, mitä näissä on moniurahihnan kiristimenä.
Toinen Torx 50-55 ja toinen lenkkiavaimella käännettävä malli.
-
Kiitoksia, eiköhän näillä neuvoilla onnistu
-
Laturi lienee jo vaihdettu. Itse tekisin vielä niin, että piirtäisin hihnan reitin paperille ennen vanhan irroitusta. Jokin pieni viive remontissa eikä sitten ihan varmaksi muista reittiä kun uutta asentaa.
-
Laturi lienee jo vaihdettu. Itse tekisin vielä niin, että piirtäisin hihnan reitin paperille ennen vanhan irroitusta. Jokin pieni viive remontissa eikä sitten ihan varmaksi muista reittiä kun uutta asentaa.
Muutamassa merkissä joutuu jakopään remontissakin piirtämään omat merkit jne, alkuperäisissä ei ole minkäänlaista merkkejä. mm hondassa tasapaino akseli kun heittää hampaankin niin siitä se riemu alkaa.
-
Näissä on usein onneksi tehtaalta apulaitehihnan reitti tarraan piirretty konehuoneessa, ainakin omassa löytyy.