Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: patera - 29.12.2011, 23:54:40
-
Nyt muuten alkaa jurppimaan tosissaan!
Tämä Hollannikashan on oikea sähköjen suur-ihme, luulisi et kokojärjestelmän olisi rakentanut apostoli, mutta ei kuiteskaan... (siis Lucashan ei tosiaankaan ollut sähkömies.... :idiot2: )
Kaikenlaista pientä johtojen uusintaahan tuossa on ollut liki uudesta lähtien, mm rele-boksin alle, jolloin esmes kulutus on saatu palaamaan normi-likemiin, sitten ajovalokatkaisijan taa sulaneita piuhoja, kun pv-valot katosivat, mutta eipä lopu tuohon.... :'(
Kolmas laturi menossa, ja nyt siis tuore tapaus. n 10 tkm takana takuu-vaihdetulla Valeolla. Akkuja mennyt takuuseen, nykyinen on Bosch merkiltään, n 7 kk ikää.
Startti on uusi, ku edellinen tuli tiensä päähän - ensioireista varoiksi iskin uuden pohjan virtalukolle.
Mitään tingeltangelia autoon ei ole lisäilty, vaan se on siinä kuosissa, kun uutena taloon tuli - huomenna menee paikalleen orkkis radiokin hiljentyneen cd-n tilalle....
Elikkäs.... tietää tää, jottei noi Boschin akutkaan ole virheettömiä, mutta joteskin nyt haiskahtaa, että vuoto on - mutta salakavala, sillä jäljitettäessä ei merkkivalo-haulla löydy mitään kulutusta, ja sit saattaa olla seuraavan ajon jälkeen, kellonympärystän seisonnalla akku tyhjä... :idiot2: :idiot2: :idiot2:
Onkos kukaan moiseen törmännyt - ja ennenkaikkea, mistäs v***sta se ratkaisu löytyi ????
Ei ainakaan pakkanen tapa akkua - tää kulkuneuvo on viettänyt likipitäen jokaisen yönsä lämpösessä hallissa..... S*
Tyhjäkäynnillä, puhallin kolmosella ja ajovalo-automatiikalla lataa 13,7 V, A jäi mittomatta tänään....
Tämmöstä utelee nimim "Boschin suurteho ja kaapelit takakontissa.... "
-
Moikka!
Katoppa, ettei hanskalokeron valo jää palamaan. Aika usein vanhemmiten jää loimottamaan ja salakavalasti syö akkua ja miestä ;)
-
Tuo ensiautonihan (allekirjoituksen 440) teki myös niin, että akkuja sai vaihdella takuuseen kokoajan, eikä tuota kerennyt loppupeleissä edes ratkaisemaan, mistä moinen johtui ja mikä söi virtaa, sillä vaihdoin auton pois. Hansikaslokeron valo otettiin pois käytöstä, tarkasteltiin, ettei valot jää päälle sisätiloissa saati takakontissa, muttei mitään muutosta ko. tilanteeseen saatu. Myös stereot otettiin pois käytöstä (siis, ettei se ole käynnissä avainten ollessa virtalukossa tjsp.), mutta eipä se sekään muuttanut tilannetta mihinkään suuntaan. Volvo on ollut uudella omistajallaan vuodesta 2009, ja AKE:n tietojen mukaan seisonnassa, eli ehkens vieläkään ole saatu selvyyttä vuodon syystä. :D
Mutta toivottavasti tähän löydetään kuitenkin ratkaisu.
-
oliko vetokoukkua? Jos on, voisi olla pistokkeen pohja hapantunut piloille. Sinne tulee jatkuva virta asuntovaunun takia.
-
Vetokoukkua ei Hollannikkaassa ole, eikä just nyt enää edes hankalokeron valossa polttimoa, vaikka se katkaisija kyllä temppuilematta toimikin - noooh, kinkkua vissiin ahdettu liikaa, kun ei perskele kuiteskaan lootaan sisään mahtunut, että olisi valon sammumisen nähnyt käytännössä......
Eilen hurahti nikottelematta käyntiin, illasta en tiedä....
Mystinen homma >:(
-
Hukkaisko startti virtaa.
-
Hukkaisko startti virtaa.
Startti on uusi, se alkuperäinen tuli tiensä päähän jo ;) 190 tkm ja 20 v kohdalla...
Elikkäs olen jokuseen kertaan jäljittänyt vuotoa laittamalla merkkilampun virtakaapeliin - eikä mitään kulutusta, reagoi kyllä heti, kun tuuppaa esmes navin piuhan kiinni...
sitte pvn - parin päästä saattaa taas olla akku mafis, tahi rullailee pari kuukauttakin ilman ongelmia...
-
Tää nyt on vähän tyhmä mutta oliskos kunnollinen maajohto koneen ja korin välissä mistään kotoisin.??
-
Tää nyt on vähän tyhmä mutta oliskos kunnollinen maajohto koneen ja korin välissä mistään kotoisin.??
Kolmannen laturin vaihdon yhteydessä laitoin jo extraa maa-puolellekin ....
-
Sulakerasia,takalasinlämmitimen katkaisin.
-
Sulakerasia,takalasinlämmitimen katkaisin.
Perskuta, toi on muuten ainakin sanonut työsopimuksen irti !! :o
Etusumareidenkin katkaisija temppuilee välillä - mut eipä noista tuikuista kyllä iloakaan ole.... ::)
-
Perskuta, toi on muuten ainakin sanonut työsopimuksen irti !! :o
Etusumareidenkin katkaisija temppuilee välillä - mut eipä noista tuikuista kyllä iloakaan ole.... ::)
Kato noi jospa vika korjaantus
-
Kato noi jospa vika korjaantus
Korjaantukos vika?
-
Korjaantukos vika?
No tuota on vaikee sanoo, ku Hollannikas o lähteny joka pv ku rusakka makookselta.... en oo kerenny tutkiin noita katkaisijoita vielä - mutta tosiaanki nyt siis eletään taas vaihetta, jossa virtavuotoa ei ole ollenkaa....
Henkimaailman juttuja.... :idiot2:
-
No tuota on vaikee sanoo, ku Hollannikas o lähteny joka pv ku rusakka makookselta.... en oo kerenny tutkiin noita katkaisijoita vielä - mutta tosiaanki nyt siis eletään taas vaihetta, jossa virtavuotoa ei ole ollenkaa....
Henkimaailman juttuja.... :idiot2:
Puhutaan 400-sarjalaisista, joten ihan odotettavaa. :D Hyvähän se ois tosin aina saada selville, mistä mikäkin oireilu johtuu, että voi sitten tehdäkin jotain.
-
mites toimiiko mankka vain virrat päällä ja radio asennossa
-
mites toimiiko mankka vain virrat päällä ja radio asennossa
Toimii hiton huonosti, kun on varastossa hyllyllä ..... :D :D
Akku taitaa kuiteski mennä vaihtoon, nää kylmät on vieny siitä mehut ... johan tuo Boschilainen 13 kk pellin alla olikin - onneks 2v takuu.
-
Ongelmat on nyt sitten - ainakin toistaiseksi - entisiä, virtaa piisaa ja jaksaa kirnuta ilman tuskia käyntiin viikon pakkasessa seisoskelunkin jälkeen - vain akun vaihto takuuseen riitti moiseen ihmeeseen.
Kirotaan sitten syksyllä taas, kun tuokin Boschilainen virtalähde hiljenee ... ::) :o :P