Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: mairou - 09.07.2023, 22:53:07
-
240 B200f ruisku vm. 1990 ei mee päästöistä läpi ja paukkuu putkessa pois kaasulta. CO kierroksilla ja tyhjäkäynnillä 0.6%. Kaikki muut raja-arvoissa. Aika pienestä on kiinni, mikä vikana?
Vaihdettu:
-tulpat
-tulpanjohdot
-ilmanputsari
-pakosarjan tiivisteet
-bensansuodatin
-jäähärin lämpöanturi
-boschin lambda
-jetronic boksi
Katottu: IMM, pakoputken vuodot, kampiakselin asentoanturi, ei vikakoodeja, kokeiltu eri sytkäennakoilla.
-
Ettei jako ois hampaan pielessä? Miten säädät LH:ssa sytkäennakkoa ?
-
Lambda, ilmavuodot ja bensanpaineet jäljellä.
CO arvoon vaikuttaa myös katalysaattori. Kokeilin joskus ottaa päästöjä tyhjennetyllä katilla ja CO oli juurikin 0,6. Onko siellä kennoa ollenkaan?
-
Sanoisin myös että katti jotenkin viallinen.
Sellaisten kanssa joskus nujunnut ja co juurikin 0.6 luokkaa.
Tuo putkessa paukkuminen on vähän outo. Suutin vuotaa?
Ei oo taas kuulunu kysyjästä mittää... :D
-
Jos kissa vakiopaikalla niin se täytyy lämmittää oikein huolella. Joskus oli samaa ongelmaa 240, kone oli kyllä lämmin mutta ei arvoihin millään. Kaveri sanoi jotta aja sopivasti kierrättäen hänen korjaamolleen 20km ja suoraan ajosta mittari kiinni. Reilun 500tkm ajetttu pannu ja orkkis katti antoi kunnolla lämmitettynä oikein hyvät arvot.