Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: MillaH - 12.07.2023, 16:18:41
-
Eli ongelmana on srs turvatyynyherja v50 volvon taulussa. Vdash fix kuulemma pystyy tämän nollaamaan. Ajaisin mielelläni itse mihin vaan sitä nollaamaan, mutta autosta leima pitkänä kyseisen herjan takia. Siksi kyselen onko lähistöltä ketään taitajaa.
-
Seinäjoellahan on asiantunteva Volvo-korjaamo:
https://www.carcom.fi/autokorjaamopalvelut/autosahkotyot-ja-vianetsinta
-
Siirtokilvet? ???
-
Seinäjoellahan on asiantunteva Volvo-korjaamo:
https://www.carcom.fi/autokorjaamopalvelut/autosahkotyot-ja-vianetsinta
Joo kyllä ton yksikön voi laittaa ohjelmoitavaks jos haluaa maksaa siitä 200-300€. Vdashilla menis vähän halvemmalla...
-
On siis tietoa mikä on syy tai vika srs-ilmoituksen taustalla?
-
On siis tietoa mikä on syy tai vika srs-ilmoituksen taustalla?
Juu, akku kyykkäs talvella kun oli kova pakkanen. Herja iski tauluun ja siitä saakka ollu siinä. Näyttää vikakoodin infossa, että alhainen virta ja tila on "intermittent". Samoin pääyksiköllä että virta ollut alle 8v jossain kohtaan. Ikinä tavannu autoo joka on näin herkkä akun varaukselle...
-
Tai vaihtoehtoisesti osaako joku sanoa mitä kyseinen ohjelma maksaa jos hommaan itselle? Vähän ristiriitaista infoa netissä...
-
https://d5t5.com/eshop/
softahan on ilmanen se kaapeli jolla se juttelee auton kanssa on se joka maksaa.
jos ostat aidon dicen tuosta heijän sivulta on se päälle tonnin ja ebaystä kopiota parilla sadalla, niissä on suunnilleen hintahaitari 150€-500€ vdash antaa tietyt hommat tehä ilmasiksi mutta sit joihinkin tarttee osto lisenssin softalle...
Eli oma vdash maksaa 200€-300€ alimmillaan ja kalleimmillaan menee useampikin tonni.
-
Jos auto on 2014 tai vanhempi tuo voisi kai kiinavidallakin kuittaantua?
-
Jos auto on 2014 tai vanhempi tuo voisi kai kiinavidallakin kuittaantua?
kiina vidakin tarvii kaapelin ja vdas on just siksi olemassa että ei tartte arvuutella kiinavidan asennuksen kanssa. eli kiinavida ja vdash on ihan saman hintaset.
-
Meinasin että niitä on varmaan aika monella ettei tarvii itse hankkia
-
Meinasin että niitä on varmaan aika monella ettei tarvii itse hankkia
Kyllä kyllä ja sitähän tassa ihanensimmäisessä viestissä kysyttiinkin.
-
Joo kyllä ton yksikön voi laittaa ohjelmoitavaks jos haluaa maksaa siitä 200-300€. Vdashilla menis vähän halvemmalla...
Ammattihuoltoko ei suostu kuittaamaan koodia pois vaikka se lähtee kuittaamalla?
Vikakoodijututhan on yleensä muutaman kympin veloitus merkkihuollossakin. Siksi ehdotin lähintä paikkaa kun ei sillä rahalla aja kovin kauas dieselillä.
-
Ammattihuoltoko ei suostu kuittaamaan koodia pois vaikka se lähtee kuittaamalla?
Vikakoodijututhan on yleensä muutaman kympin veloitus merkkihuollossakin. Siksi ehdotin lähintä paikkaa kun ei sillä rahalla aja kovin kauas dieselillä.
Testeri löytyy itseltäkin ja muutama muukin kokeillut, ei anna nollata. Tätä vikakoodia kun googlaa (ja täällä aiemmin kyselin asiaa) niin vastaus oli, että boxin uudelleenohjelmointi. Ja naftaa on kyllä tankki täys mutta autolla ei saa ajaa kun katsastukseen, koska leima on kyseisen herjan takia mennyt pitkäksi.
-
Aiemmin kyllä jo kerrottiin että korjaamolle pääsee siirtokilvillä. Ja se on ihan testeristä kiinni saako SRS-vian nollattua Volvoissa, ei onnistu kaikilla. Mikäs testeri se nyt on jolla on kokeiltu? Vidaa ehdotin kun aloittaja kysyi vain ehkä harvinaisempaa Vdashia.
En tiedä onko v50-volvossa tätä ongelmaa(vuosimalli yhä tuntematon) mutta omassa p2-volvossa on tunnettua että liian kauan päällä oleva vaaratonkin SRS-vika voi mennä boksin uudelleenlataukseksi.
-
Eli jos on uudelleen ohjelmoitava ne D5T5 pojat ei enää myy paljoa sen halvemmalla ohjelmaa kuin volvokaan. ne uudelleen ohjelmoinnit ei ole ilmaisia vdashilla.
-
Seinäjoellahan on asiantunteva Volvo-korjaamo:
https://www.carcom.fi/autokorjaamopalvelut/autosahkotyot-ja-vianetsinta
Soitin tänne ja sanoivat että uusi boxi. Eli heillä ei ole myöskään tietoa näiden nollaamisesta...
-
Aiemmin kyllä jo kerrottiin että korjaamolle pääsee siirtokilvillä. Ja se on ihan testeristä kiinni saako SRS-vian nollattua Volvoissa, ei onnistu kaikilla. Mikäs testeri se nyt on jolla on kokeiltu? Vidaa ehdotin kun aloittaja kysyi vain ehkä harvinaisempaa Vdashia.
En tiedä onko v50-volvossa tätä ongelmaa(vuosimalli yhä tuntematon) mutta omassa p2-volvossa on tunnettua että liian kauan päällä oleva vaaratonkin SRS-vika voi mennä boksin uudelleenlataukseksi.
Icarsoftin cr max ja vol3 testattu. Samoin würth online world softa. Autolla ei ole ajettu joulukuun jälkeen, että en tiedä paljonko se vika on siellä ehtinyt harmia tekeen paikallaan? Onko tietoa mikä testeri tämän homman osaisi tehdä?
-
No lisenssoidulla Vidalla ja Vdashilla onnistuu se uudelleenohjelmointi ainoastaan, jos selviää koodien nollauksella niin kiinavida toimii tai autocom/delphi ehkä riittänee
-
Jatkoa ajatellen Seinäjoelta Kasperista löytyy Vida, Vdash ja P3tool käytöstä T. Harrastelija